Gå til innhold

hvor jorder dere cdspiller osv?


 Share

Anbefalte innlegg

er min 3 e30 nå ,å i vær eneste bil har jeg hatt dynamostøy i høytalerene..hadde dynamostøy i skropelen også..

hvor henter dere pluss å minus til cdspilleren?

har nå henta pluss fra sigarett tenneren og jord fra håndbrems.

mens forsterkeren bak går + og - direkte til batteriet,en selvfølge i og med batteriet er bak. signal til forsterkeren for å få den til å slå seg på går til koblingen til automatisk antenne på cdspilleren..

mulig det er cdspilleren min begynner å bli gammel? har hatt flere forskjellige signalkabler . strømførende kabler og signalkabler på vær sin side... noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er ikke andre ledninger en sigarett tenneren.. hvile farge det på ledningene i såfall?`har prøvd å målt meg ut med multimeter...er kun sigarett tenneren som har 12volt..vet ikke hva fyren har gjort for å få ting til å fungere....2 ledninger gul og svart var smeltet sammen..dro dem fra hverandre og brukte svart som jord..som jeg fant ut gikk til håndbremsen.

men den enesten plussen jeg fant var sigarett tenneren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....heile bilen er jord! Jord kan du hente frå metall i bilen, og helst så nærme som mogeleg. 12v bør du hente frå batteri direkte med eigen sikkring på kabelen (så nærme batteriet som mogeleg). Det einaste som du bør tappe frå tenning er styrestraum som vert styrt av tenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men finnes da ikke skjermet 1leder? jobber som elktrikker på båt..så har tilgang til mye forskjellige kabler..skjermet osv.. men om det skal være noe effekt i skjermen må ivertfal den ene siden kobles til jord,men det blir jo feil å sette skjermen i karroseriet.. må settes i chassie til cdspiller muligens..

er det ikke vanlig å koble lederen som følger med signal kabelen til chassi på cdspilleren?

men litt rart at har hatt støy på 4forskjellige biler.. med samme cdspiller,men forskjellige koblinger signalkabler,forsterkere osv.

noen som har opplevd at cdspilleren tiltrekker seg støy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig forskjell på cd-spillere. Siden du har hatt samme problemet i fire forskjellige biler, vil jeg tippe at det er spilleren som er dårlig. Har hatt noe av det samme problemet sjøl med ein jalla "X-sound" spiller, som forøvrig ikke lengre har livets rett.

Generelt vil jeg si att det skjelden er støy i strømkablene som gir støy i anlegget. Det er vekselstrømmen som er utsatt for støy(signalkabler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må IKKE bruke minusen på batteriet som jording.

Hva skjer da? han som jeg kjøpte bilen av hadde gjort det

Er ikke farlig. Men stor sjanse for at det blir forskjell på spenningen mellom forsterker og cdspiller. Så da vil spenningen bli jevnet ut. Og da vil du få ulelyd i anlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...