Gå til innhold

Er vi rånere??


Toro
 Share

Anbefalte innlegg

i mine øyne er råning uendelig harry! de eier jo ikke stil og smak verken i klesveien eller "styling-veien" ;) hvertfall ikke her i fredrikstad...

men som sagt tusen ganger før, hver sin smak! :D

Her har vi tydeleg vis ein pappa gutt med knekk i håndleddet som køyrer 316.... :D (Er det ikkje herleg å kunne sette folk i båsar. :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så vanskelig å innrømme? :D

Jeg er sikker på at en del i dette forumet faller inn under kategorien råner.

Jeg definerer en råner slik:

1. De er mer i bilen enn andre steder.

2. De ligger når de kjører, framfor å sitte.

3. Wunderbaum i speilen, og gjerne noen klistremerker på fram og bakvindu.

4. Kjører frem og tilbake der de bor hele kvelden.

5. Har en utrolig harry klesstil, og går gjerne med en harry caps.

6. Ugift

7. Bytter på fjortisdamene innad i rånemiljøet.

8. Bilen er underordnet, men mange ganger assosierer jeg jo rånere med gamle slitne biler, eller overstylede biler. Rånere kan kjøre alle slags merker.

Ingen som kjenner seg igjen og som faktisk tør å si at: "Jeg er en råner" :D ???

Sikker på at noen av dere her er rånere, og sant og si bør dere være stolte av det.

Jeg er ingen råner, men kunne gjerne vært det, ikke noe galt i det :D

Men jeg kjenner rånere som er over 30 år gamle. Da tenker jeg at de snart må få seg et liv, men er man mellom 18 og 25 og råner... jaja.. det er jo bedre enn å drive med dop, eller drikke seg full hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke på meg selv som en råner men liker å være med på alt som har med bil å gjøre.

Tidligere var jeg på biltreff hver onsdag(vet ikke om det er lenger), i Stavanger/Sandnes, men det har blitt lite av det det siste året.

Så det er mulig jeg er en "skap-råne" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke på meg selv som en råner men liker å være med på alt som har med bil å gjøre.

Tidligere var jeg på biltreff hver onsdag(vet ikke om det er lenger), i Stavanger/Sandnes, men det har blitt lite av det det siste året.

Så det er mulig jeg er en "skap-råne" :)

Meget mulig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt utslitt caps..Men så råner jeg litt nå og da også jeg da.Men kjenner meg ikke igjen på hverken kles-stil,eller aura og oppførsel i bilen..Er ikke gift heller..

Er du bilmekaniker? capser er fine og ha når man står under en bil og skrur.. oljedrypp og div skitt er ikke kult å få i håret!

og rånere er ofte under bilen, og dems biler har en tendens til å lekke både her og der! :oo:

noen skildringer fra meg da.. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, halden er jo bra rånerby da. Er vel faktisk kåret til norges mest harry by tror jeg. Antakelig fordi de ikke merket særp var en by engang... Så jeg føler meg vel kvalifisert til å delta i diskusjonen :P

Men to the chase: Råner er Volvo. Er ikke vits å si imot engang. 740, 240 rullelakkert, metallic eller turbo. Spiller ingen rolle. Kan godt være pappas S60 for den skyld. "Nyjapsene" som Kia og huyundai og de greiene der. Dekaler skal de ha. Japsebiler med org motor og masse styling. Neon under original jetta er heller ikke noe sjakktrekk.

To sum it up, Rånærær er:

Volvo

Fjortisser baki, i miljøet på rotasjonsbasis.

"rockabilly" stil

Lyseffekter på original/småstylet bil. (blått lys i spylerne? oh please!!)

Høy lyd hvor det umulig kan være moro å sitte inni.

Stor potte som bråker

Wonderbaum i speilet

Stoppe opp på folkefulle plasser for å vise frem bilen gjerne mens man "later" som man snakker med noen

Tror konfilter gir 10hk mer

Snakker alltid om å øke ytelsen

Gratulerer, har du 1 eller mer riktige, du er en råner!

Og E30 harry? WTF?

|Hit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råning er vel folk som tilbringer mer tid på esso i bilene sine en faktisk å kjøre for de dem skal noe.....

refferer til det markedsjefen i BMW norge sa når han fikk spørsmål om bmw og pakkis stempel....da veit du ikke hva du snakker..:)

Hehehe... så du tror at markedssjefen i BMW Norge har mulighet for i all offentlighet å svare objektivt på et slikt spørsmål ? :lol:

Vi var ikke mer enn 10-20 styker i aldern 17-25 år så jeg tror vel kanskje han hadde lagt inn litt objektivt syns punkt i det...men man veit jo aldri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker å ta en runde eller 2 i sentrum en lørdags kveld, å hvis jeg er i sentrum j.. å kan da stå på shell å snakke m folk igjennom vinduet.. men jeg har aldri med meg noen fjortisser eller tresko og hokkey sveis og caps..har heller ikke stylet og senket bil.. men vet ikke om j kan kalle meg råner får d..

jeg mener det er MYE bedre å være råner el å være doper!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Den gangen på 80/90 tallet var det ikke noe styling som the fast and the fourious men som biler som volvo 240, ford sierra osv med tøffe felger, sota ruter, hella lykter, terninger wounderbaum, leopardsetetrekk og senkesett men jeg vet ikke kanskje jeg tar feil..

og det med personer som har hockeysveis olabukse osv det var sånn på 80 tallet .

når jeg er ute å kjører ser jeg en bil som er senket, har sota ruter tøffe felger og slikt er ungdomsbil uten tvil

vi som råner eller henger på bensinstasjon eller på stripa er harry men det er ikke noe negativ men viktigst er å ta vare på tradisjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...