Gå til innhold

E30 325i 24V


ViBe^
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 868
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skru opp luftetappen på radiatoren, skru av lokket på radiatoren og fyll på mens bilen sviver.. Bare la vannet fosse ut, men fyll på etterhvert som det gir seg og pump på slangene. Gi gjerne motoren litt jevnt turtall innimellom. Av og til må du også ta en kjøretur før det løsner.. Gjenta prosedyren til du får gjennomstrømning. Noen sier også at det hjelper å stå i oppoverbakke mens du gjør det.

m50 motorene er kjent for å være vanskelige å lufte ja..

ok! Har vært litt mer "hardhendt" med luftinga idag såpass jeg fikk pressa på 4 liter mer kjølevæske, så nå er det ikke mye luft igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil ha film ;)

Film!

http://media.putfile.com/startup-10

Filmet med et 3,2mp photokamera hehe. Lyden ble litt for ekstrem for kameraet.. vrenger seg høytaleren :D

Skal heller filme litt bedre en gang jeg er ute å kjører med skikkelig kamera ;)

Og her ble løsninga for kjølevifta. Står ikke helt inntil radiatoren og i senter men det holder sikkert i massevis.

Lagde meg noen stag og brukte bare orginalhulla der som radiator kappa skal festes i

bilde073hv9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går den mye bedre en med gamle m20 maskinen i da? :)

Vel, jeg har ikke testet så mye ennå. Tar det ganske rolig nå i starten siden motoren ikke har gått noe siden november ifjord ;)

Det du ser på filmen der er det lengste jeg har dradd den på turtall, 4500 i 3 gir. Men så langt kan jeg si jeg merker de ekstra 20 hestene, mest på lavere turtall. Har også en mye mykere gange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vibe; Hvor får man tak i spredere til M-tech II fangeren?

Det er vanlige 88-> spredere ;)

Desse får du kjøpt de fleste plasser der de selger bmw deler. Hos koed er desse MYE billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på EU idag med bilen, fikk en 2'er feil pga slark i bærekulene/stabstaget fremme. Ser ikke så bra ut dette med tanke på skilt til våler :(

Og når varmeregisteret mitt er gåent, dette har vell mye å si på motorens kjølesystem? Dårligere sirkulasjon? Kan ikke jeg bare koble sammen de to slangene som går inn til varmeapparatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan koble sammen di to slangene som går til varmeapperatet ja. Men da kjører du jo uten varmeapperat.. Hvis det er gåent/lekker mister du jo kjølevæske hvis du ikke gjør det.

Varmeapparat klarer jeg meg uten. Men vist registeret er gåent/tett slik at vannet ikke sirkulerer vil jo bakre del av blokka få veldig dårli kjøling?

Det kommer kun varmluft ut av dysene oppe ved vinduet med en gang slår på varmeapparatet, så blir det mer å mer lunket, så da er det vell tett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å skifte foringer og kuler på stabstaget nå, ellers så har jeg byttet panserisolasjonen. Det ble jo et par timer med rubbing for å få vekk det gamle. Forresten, noen som vet hvor jeg får kjøpt lokk til spylervesketanken? De lager ikke desse nye lenger hos bmw. Ser LITT teit ut når tanken er ny, men ikke lokket, hehe

bilde085ge4.jpg

Slikt skjer når man ikke er HELT med å ser i speilet

bilde082dy3.jpg

bilde081pq0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...