Gå til innhold

E30 325i 24V


ViBe^
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å kjøre om kvelden med bare ett langlys?

Tenkte å fjerne min ene lykt også, men tror nesten man må ha xenon da. Litt drit at det blir feil på lys på check panelet når man fjerner et lys da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 868
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får håpe det funker sladjan! Forrige eier bremset den til litt over 300hk på hjula med dette oppsettet men ble ikke helt ferdig i benken. Satser på mer neste år når alt er i orden :)

Blir bra det. Bedre med m50 og kompressor enn s50 syns jeg da :D

Kjem opp til ørsta i morga så bli nok å ta sej en tur og kikke på bilane ihelga som vanlig hehe :P

Rått med S motor også! Blir skøy å se hvordan det funker i bilen til håvard ;)

Ja bare å komme en tur det :)

Hvordan er det å kjøre om kvelden med bare ett langlys?

Tenkte å fjerne min ene lykt også, men tror nesten man må ha xenon da. Litt drit at det blir feil på lys på check panelet når man fjerner et lys da....

Har knapt brukt langlys på denne bilen men har ikke hatt noe problem med ett langlys vertfall, kjørte hjem fra våler ifjord, syns det lyste greit jeg ;) men tror ikke det blir feil i checkpanelet som morty sier?

Nå blir vel denne bilen knapt brukt...hehe..;) Men neste år,da skal den brukest flittigt,ikke sant?..:D

Blir ikke noe hardkjøring i år nei diverre! må nok invistere i nye bakdekk neste år ja! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok sikkert det! Jeg monterte xenon 4300K på nærlysa og 6000K på langlysa på bruks E30en, det lyser jo like mye på nærlys som den gjorde på langlys før :P

Så jeg tenker slik at viss jeg monterer xenon så kan jeg fjerne en lykt og fortsatt ha like bra (dårlig) lys! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pedi :P du må bli litt yngre så ser du att det ser tøft ut :D

Halloooo... Hvis du tror at "din generasjon" oppfant det å gå for 3 lykter, så tar du feil.... :wink: Jeg har kjørt BMW siden min 18-års dag (E12, hehe...), og tanken har aldri slått meg i de siste 2 ti-åra at det kunne ha sett tøft ut - selv om det i alle år har vært noen sjeler innimellom som har digga det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare ha 4 lamper i grillen heller, slik som det skal være? Aldri forstått greia med å ofre den ene lykta på en gatebil... Ser jo direkte uferdig og usymmetrisk ut, synes jeg da...

For 1 grunn: Motoren skal få mer kald luft. Hva er det som er vanskelig å forstå med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare ha 4 lamper i grillen heller, slik som det skal være? Aldri forstått greia med å ofre den ene lykta på en gatebil... Ser jo direkte uferdig og usymmetrisk ut, synes jeg da...

For 1 grunn: Motoren skal få mer kald luft. Hva er det som er vanskelig å forstå med det?

Er det ikke plass til å hente luft ved siden av lyktene? Hvis kald luft er så kritisk, kan man alltids hente luft under bilen også hvor den er enda kaldere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pedi :P du må bli litt yngre så ser du att det ser tøft ut :D

Halloooo... Hvis du tror at "din generasjon" oppfant det å gå for 3 lykter, så tar du feil.... :wink: Jeg har kjørt BMW siden min 18-års dag (E12, hehe...), og tanken har aldri slått meg i de siste 2 ti-åra at det kunne ha sett tøft ut - selv om det i alle år har vært noen sjeler innimellom som har digga det...

hehe.. folk har forskjellig smak da vettu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pedi :P du må bli litt yngre så ser du att det ser tøft ut :D

Halloooo... Hvis du tror at "din generasjon" oppfant det å gå for 3 lykter, så tar du feil.... :wink: Jeg har kjørt BMW siden min 18-års dag (E12, hehe...), og tanken har aldri slått meg i de siste 2 ti-åra at det kunne ha sett tøft ut - selv om det i alle år har vært noen sjeler innimellom som har digga det...

hehe.. folk har forskjellig smak da vettu :)

Enig med Morten som vanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare ha 4 lamper i grillen heller, slik som det skal være? Aldri forstått greia med å ofre den ene lykta på en gatebil... Ser jo direkte uferdig og usymmetrisk ut, synes jeg da...

For 1 grunn: Motoren skal få mer kald luft. Hva er det som er vanskelig å forstå med det?

Er det ikke plass til å hente luft ved siden av lyktene? Hvis kald luft er så kritisk, kan man alltids hente luft under bilen også hvor den er enda kaldere.

Hvordan i alle dager er luften kaldere 30cm lenger nede, fortell meg gjerne det!

Nei, det er ikke plass attmed lyktene, pr i dag har jeg to slanger. 1stk 3" fra evo3 inntaket i fangeren og 1x1.5" fra grillen og det er ikke nok. Filteret er fortsatt veldig varmt. Hadde nok ikke skadet med et varmeskjold, men det må jo vere pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke mye til før det blir heftig diskusjon her inne :D

Var tre grunner til at jeg valgte å få mer friskluft på den måten.

- Enkleste måten

- Friskluft RETT på filteret

- Har ABS (liten plass)

Dette er valgt i hovudsak for FUNKSJON fremfor at det skal vere tøft, men er LITT tøft også da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager er luften kaldere 30cm lenger nede, fortell meg gjerne det!

Nei, det er ikke plass attmed lyktene, pr i dag har jeg to slanger. 1stk 3" fra evo3 inntaket i fangeren og 1x1.5" fra grillen og det er ikke nok. Filteret er fortsatt veldig varmt. Hadde nok ikke skadet med et varmeskjold, men det må jo vere pent.

Av den enkle grunn at varmluft stiger.

Did You Know that Cold Air is heavier than Warm Air?

Cold air is much heavier than warm air and this is the basis for much of what we call weather. Did you ever notice after taking a hot shower, that when you first open the door to the bathroom, the cooler air from outside the bathroom comes in at the lowest level? Or how about when you open your freezer, you could feel the cold air just rush downward towards the floor. Cold air in the atmosphere behaves the same way and this is why it stays separate from air that is warmer. Why is cold air heavier than warm air? Cold air is denser than warm air. The molecules are packed closer together. The amount of water vapor in the air also affects the density of the air. The more water vapor that is in the air, the less dense the air becomes. That is why cold, dry air is much heavier than warm, humid air. You may have heard that a baseball or a golf ball will travel further on a warm, humid day than it would on a cold, dry day. Since the warm, humid air is less dense, the ball travels through it with less friction. Please read my posts on cold fronts and warm fronts which describe how the different air masses interact and the weather that is caused by them.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...