Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnet kjøp av M3 Compact vurderer jeg å selge M2'n:

BMW 2002 "M2" 1975mod "Porsche Riviera Blau" Fullstendig ombygget med lett trimmet M3-motor (2,3L 4syl. ~220hk).

Motor:

S14(M3) 2,3Liter 4 sylindre

Lettet og ballansert svinghjul (7,16kg)

Skvalpeblekk i bunnpanne m/ klaffeventil

EvoII kammer

Pipercross konfilter

Trimchip

Overhalte/kalibrerte bensindyser '01

Ny rotor/fordelerlokk '01

Nytt tennkabelsett '02

Sport Evo oljepumpe - høyere kapasitet enn standard (ny '01)

Alle pakninger og foringer byttet '01

Oljefilter flyttet til innerskjerm (hindrer feil på oljetrykkmåler som er vanlig på std. motor)

E36 M3 kamkjedestrammer (ny '02)

Modifisert grenrør/2,5" eksos med to Simons potter og rustfri endetut

Kjedestrammer-skinner byttet '98 (<20' km siden)

Skiftet ventiltettinger, frest ventilseter og polert ventiler '01

Catch tank med 2 bensinpumper ’05

Girkasse:

Getrag 240/5, 5-trinns m/overdrive fra '82 318i

Demontert og shot-peened (reduserer mulighet for tannhjulsbrudd) '00

Nye lagere og simerringer i '00

Kontrollmålt '00

Short-shift (50% redusert slag)

Nye foringer i overføringer, ny Hardi-skive

Modifisert mellomaksling, ballansert.

Innsveiset fester for Motronic sensorer '00

E21 bakre festegummi, modifisert festebrakett

Nytt mellomaksellager '00

Utveksling:

3,64 diff med 40% sperre

Nytt drevsett montert i '04

E21 323 drivaksler og CV-ledd

Regelmessige oljeskift hvert år.

Understell:

Alle foringer byttet perioden '97-'99

22mm Stabilisatorstag Foran/Bak '95

Nye Tii fjærbein i '97

Nye Turbo skiver i '97

Nye 3.0CSL calipere i '97

Ny hovedbremsesylinder (E28 535) i '97

Overhalt Tii bremsekraftforsterker i '00

Nye turbo tromler med sko/pumper/plater/håndrekkwire/osv. i '00

Nye Bilstein Sport dempere '02

Nye H&R fjærer '03

Nye fjærbeinslagere '97

Nye Camberplater (gir ~2° mer camber) '04

Nye klosser ’05

7,5x15(2-delt OZ) aluhjul Med 205/50-15 ’05

Interiør:

Trukket om i blått ull/skai '95

Recaro pass. stol

Recaro fører stol (Sort grått) m/ varme, el. rygg, luftkompressor til korsryggstøtte, justerbar sidestøtte

oppe/nede, justerbar lårstøtte, todelt rygg +++

Aluminiumkonsoll med oljetemp, -trykk og ladespenning (VDO) '01

Momo Champion ratt '98

Karosseri:

Restaurert og hel-lakkert '95 (Porsche Riviera Blau)

Skiftet front, fremskjermer, turbobreddere, frontspoiler, førerdør '99 (Alt nytt original BMW)

Rustsveiset gulv og hjulhus bak '99

Alulister og speil nytt '95

Hvite blinklys foran

Ikke blinklys på skjermer (US blinklys for visning medfølger)

Eksoshull bak sveiset igjen

Nye Håndtak m/lås og tenningslås '98

Proffesjonelt anti-rust behandlet '02

Deler som medfølger:

7x13(Automotive) med piggdekk (For Is-kjøring)

Godkjent ombygd av biltilsynet, EU ok ’05

Pris 89.000-

NB: Denne bilen er veteran fra 2005 og er da fritatt fra årsavgift.

gasspump3.jpg

oz-2002-1.jpg

nydor1.jpg

travers6.jpg

Skrevet

Ekstremt morsom bil som Henning la sjela si i mens han hadde den, desverre tok blandt annet familieforøkelse så mye av tiden hans at han valgte å selge den til noen som kunne ta vare på den videre...

Har fått noen turer i den og alt jeg har å si er at den anbefales på det varmeste :D

Skrevet

Gunnar: Jepp det er den Compacten jeg har kjøpt. Funker fint :D Har lyst til å beholde begge M-bilene som ikke ble bygget av BMW, men...så var det med penger/tid/plass da. :-k

M2'en funker fint den ja :wink:

hastig2.jpg

Skrevet

Hvis du ønsker å være original og samtidig ha en rimelig artig bil er dette bilen for deg... stort mer fahrfreude er det vanskelig å få på den billige siden av en Lotus... :D

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...