maxbjarne Skrevet Desember 7, 2005 Skrevet Desember 7, 2005 Hei, jeg bare lurte på en ting! En kamerat av meg sa at det ikke var nødvendig å ha lambdasonden tilkoblet, at det funket like bra uten. Men det er vel en grunn til at den er der? Eller?
Toro Skrevet Desember 7, 2005 Skrevet Desember 7, 2005 husker ikke helt hva slags funksjon den har, men mener at motoren går noe renere med den, har vel kanskje noe med bensinblandingen å gjøre..? Det går fint ann å kjøre uten lambdan, men tror motoren går i nødprogram uten. har også hørt at bilen kan gå noe bedre uten denne.
Øyvind L. Skrevet Desember 7, 2005 Skrevet Desember 7, 2005 Da vil bilen bli dauere og den vil bruke en del mere bensin. Ha de tilkoblet, da funker motoren best.
Jarle Skoftedalen Skrevet Desember 7, 2005 Skrevet Desember 7, 2005 lambdasonden, også kalt syremåler og oksygensensor, måler oksygennivå i eksosen og justerer blandingforholdet etter det, uten denne vil ikke motoren din gå like rent eller ha like lavt CO-utslipp som den burde!
Dazium Skrevet Desember 7, 2005 Skrevet Desember 7, 2005 Den vil også oppføre seg pussig uten lamdasonde. Jaging på tomgang og stagnering under kjøring. Slik er min for tiden
Kenneth BMW Skrevet Desember 7, 2005 Skrevet Desember 7, 2005 Da vil bilen bli dauere og den vil bruke en del mere bensin. Ha de tilkoblet, da funker motoren best. Dette gjelder ikke alle, min går best uten.
maxbjarne Skrevet Desember 7, 2005 Forfatter Skrevet Desember 7, 2005 Er det ikke ganske dyrt for en sånn sonde? Noen som vet pris?
maxbjarne Skrevet Desember 7, 2005 Forfatter Skrevet Desember 7, 2005 Er de bra? De på biltema altså? har aldri handlet der før.
Jarle Skoftedalen Skrevet Desember 7, 2005 Skrevet Desember 7, 2005 har bytta to stk og montert nye fra Biltema, og det funker enda hvertfall Men Maxbjarne, hva var feilen med bensinpumpa på bilen din? syns du kan fortelle oss!
maxbjarne Skrevet Desember 7, 2005 Forfatter Skrevet Desember 7, 2005 Nei, det er så flaut:) Hadde koblet pumpa feil, hehe!
Jarle Skoftedalen Skrevet Desember 7, 2005 Skrevet Desember 7, 2005 hehe.. alle som har skrudd litt har driti seg ut, jeg har selv driti med ut no jævli! jeg overhalte en topp jeg og monterte den på og merka at noe manglet, da hadde jeg glemt å sette på de skivene under ventiltettingene, Det var flaut, stod også i to dager får å få start på en motor en gang og feilen var at jeg ikke hadde satt rotor`n skikkelig nedi i sporet sitt, det var også ganske pinlig, men det er jo det man lærer av
maxbjarne Skrevet Desember 7, 2005 Forfatter Skrevet Desember 7, 2005 hehe, d blir sånn noen ganger. Jeg koblet ledningsnettet i motoren på og skulle vri om nøkkelen, men alt var dødt. Stod i 2 uker og feilsøkte før jeg fant feilen. Da hadde jeg glemt å montere på jordingskabelen fra blokka til karosseriet:)
Dazium Skrevet Desember 7, 2005 Skrevet Desember 7, 2005 Lamdasonde fikkr jeg for 1100,-. Da er det bosch
Jonte Skrevet Desember 7, 2005 Skrevet Desember 7, 2005 Jeg hadde gåen lambdasonde på bilen min og den brukte masse mere bensin enn den skulle gjøre.. Også går bilen mye dårligere.. Jeg kjøpte min fra England, orginal Bosch del, for 500kr inkl frakt og moms og hele rukkelet.. Denne var bare å montere rett på eksosen, sett at du fikk av den gamle da.. For den sitter som regel ganske godt fast Biltema's sonder må man vel lodde litt på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå