Toro Skrevet Desember 7, 2005 Share Skrevet Desember 7, 2005 Vurderer litt å gjøre noe med en 323i jeg har. Har hørt litt om høy komp og at detter er mye billigere enn turbo. Får jo så klart ikke like mye ut av motoren som med turbo, men turbo blir for dyrt å bygge. Hva trengs av deler? Må jeg bytte stempler? Hva bør gjøres med toppen? Noen som har gjort dette før som kan si hva sånn ca dette vil komme på i deler? Jobben tar jeg selv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Desember 7, 2005 Share Skrevet Desember 7, 2005 fresa av toppen, grov trimkam, høy komp stempler, datasprut, er mye du kan gjøre, ville personleg tatt av toppen, grov trim kam, porte toppen, , effektanlegg og grenrør, chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Desember 7, 2005 Share Skrevet Desember 7, 2005 er det e30? 323 har mekanisk sprut. chip har vi ikke sett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Desember 7, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2005 så det går ikke å chippe en 323? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Desember 7, 2005 Share Skrevet Desember 7, 2005 E30 323 har ikkje mekanisk sprut! e21 323 hadde mekanisk. men chip finnes ikkje uansett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Desember 8, 2005 Share Skrevet Desember 8, 2005 denne motoren har L-jetronic og kan ikke chippes... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxbjarne Skrevet Desember 8, 2005 Share Skrevet Desember 8, 2005 Er det bare motronic som kan chippes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Desember 8, 2005 Share Skrevet Desember 8, 2005 Det er mulig på L-jetronic også i form av en tilleggshjerne-dyrt og sjeldent. Evt piggyback. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Desember 8, 2005 Share Skrevet Desember 8, 2005 Den billigste er å høvle toppen. Kan for eksempel levere toppen inn til høvling på en videregående mekanisk skole, hvor de tar det som trening på maskinene. Dette er gratis, og det er det jeg pleier å gjøre. Men bare å høvle toppen har lite å si. Du må i tillegg ha kvass kam og grenrør. Dette er billig trim. Du kan også få portet toppen, men de som kan dette tar noen lapper for det.. Høykompresjonsstempler er også en mulighet, men det er dyrt og kan ikke brukes sammen med høvlet topp, da må du velge. Men velger du å høvle toppen, sette i kvass kam og grenrør, bør du også bytte stempelringene og veiv/rådelagrene. Har nok eksempler på folk som høvler toppene og setter i trimkam, bare for å få "det lille ekstra" Dette fungerer veldig bra til å begynne med, men etter 10 lyskrysstarter blir bilen tregere enn den var før de trimmet den. Hvorfor? Jo, den økte kompressjonen blåser forbi stempelringene, som er slitte og hadde "gått seg til" den lavere kompresjonen som var tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Desember 8, 2005 Share Skrevet Desember 8, 2005 Sett i sterkere fjærer og løftere og øk tutallsperre -o/min=hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Desember 8, 2005 Share Skrevet Desember 8, 2005 Ja det glemte jeg og si. Er enig med Propan der! Forholdsvis billig trim som hjelper på høye turtall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 9, 2005 Share Skrevet Desember 9, 2005 Enig i det folk skriver her! Høvl av toppen, sett i en skikkelig kvass kam! lave turtall vil vi ikke ha noe å gjøre med. også må du ha grenrør. sett i strammere fjærer og løftere som tåler det og flytt turtallsperren så du får mer turtall. jo fler o/min jo mer hk! Tror motoren din blir mer morsom da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxbjarne Skrevet Desember 29, 2005 Share Skrevet Desember 29, 2005 Hvor får man kjøpt det man trenger da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå