Gå til innhold

varmeanlegg problem på e30


mEhE
 Share

Anbefalte innlegg

fikk varmeanlegget til å funke igjen i dag.men det kommer lite luft ut i cupèn å er ikke serlig stor temp på varmen som kommer ut... ble heller ikke så mange grader mindre når jeg skrudde over på kald luft!

desuten bråker det noe sinsykt.tok av deksla som ligger over vifte motoren for å se om dem skrapa borti,men lyden var der forsatt.

så er spent på om vifta anlegget funker i morgen tilig igjen eller om det streiker i kulden som forrige gang jeg fingla under panseret for å få det til funke.

har en vifte motor som jeg plukka ut fra min forrige bil som er samme modell 1986,men den var for stor?? er det forskjellige dim på vifte motoren å samme mod?

hvordan kommer jeg til for å få skiftet filteret? kom til med hendene og skjente litt nedi hullet,virka som filteret var løst også..

hva kan være grunnen til dårlig varme? har ikke skifta frostveske enda...kansje dette hjelper på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være att du har for lite kjøleveske på bilen.Og att du har for lavt frysepunkt på frostveska.Og kan være termostaten som er gåen.Att den står åpen hele tia.Da får den ikke varma opp vannet....Bytta nettopp varmeapperatsregisteret på min e-30 og det var ikke noen morro jobb...Hadde for lavt frysepunkt så det hadde sprukket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er enkelt. BMW har to typer vifter. Siemens og BOSCH, Disse passer ikke omhverandre.

Kan være selve motoren som sitter på vifta som er gåen. Det pleier det å være på bmw. Selv om du ikke ser vifta slår borti noe. Er motoren gåen får du heller ikke no god fart på den..

Kjøp ny vifte: Finn ut om du har Siemens eller BOSCH, og fyll godt på med kjølevæske. Da er problemet ordnet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har den minste vifte motoren,den jeg prøvde å bytte til var dobbel så stor..passe bare ikkje:-)

har en til delebil,for håpe den har samme viftemotor.hva koster motoren ny?

har tømt både radiotor og motor for kjøleveske,og fullt opp nytt.

men synes fortsatt tempen på lufta som kommer ut ikkje var noe veldig varm..

men må nok være motoren som må byttes.. måtte dytte den i gang i dag for at den skulle begynne starte og rotere rundt.. er så mye dritt i motoren,er vel alt for stor motstand at den ikke klare starte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har akkurat samma problemet på min e30... eller.. min blir varm da, men vifta bråker no jævlig.

har en vifte liggende som jeg tok ut av delebilen min, men hvordan kommer man seg egentlig inn til vifta når motoren (ikke viftemotoren, nei :P) står i motorrommet?

for på delebilen hadde jeg ut motoren og fikk løsna den plata som sitter foran vifta der, da var det lett.. men gidder ikke ta ut hele motorn for å bytte vifte :P

er det mulig å komme til fra innsiden på noe vis? er det lett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bytta vifta nå,ble sinsykt trykk i coupen nå... helt topp:-)

hadde vifte motor på en dele bil som jeg bytte over.

å få ut viftamotoren er kun 4 skruer på plata foran med front vinduet,

må klippe av stripesene på kablene som ligger på plata å rikse dem ut..

så er plata av... derietter drar du av det svarte lokket som ligger over viftebladene,(pass på at du vet hvordan lokkene skal stå,vis ikke blir det fort bråking) så er det bare å dra ut to ledere på motoren og dytte opp klipset som holder vifta.

er ikke noe flink å forklare ,men håper du forsto noe av det..

men kan ikke skryte av temperaturen som kommer ut fortsatt,har byttet frostveske også.. noen som vet hva det kan være at lufta som kommer ut, ikke er særlig varm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kan ikke skryte av temperaturen som kommer ut fortsatt,har byttet frostveske også.. noen som vet hva det kan være at lufta som kommer ut, ikke er særlig varm?

jeg hadde samme problemet da jeg skulle fylle på frostvekse...tok ut alt av veske, og så fylte jeg på ny. Han som hadde hatt bilen før meg hadde hatt litt problemer med at bilen ble forvarm...Grunnen til at det ikke kom noe særlig varme inn i cupen, var fordi det var luft i kjølesystemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor varm skal m20b25 bli da? pila står i midten hos meg når bilen er varm,blir aldri høyere.

lufta du kjølesystemet ,hvordan gikk du fram?

har også tømt all gammel kjøleveske og hellt på ny..

den skal være ca på midten tror jeg, men når jeg stod stille med motoren på så ble den veldig varm. så jeg og fattern rusa motoren og kom all lufta ut gjennom en lufte sluse greier:s.

vi prøvde oss egentlig litt fram, vi tok ut all vesken og fylte på ny. Så tok vi oss en liten kjøre tur, men varmen i cupeen på fullt. så stoppet vi og etter fylte...sånn gjorde vi litt over tid egentlig..bare holdt øye med nåla...

etter dette hadde jeg ingen problemer med det. Nå er nesten lufta for varm som kommer inn :D

Men kan jo være at det som skal få lufta inn i cupeen er defekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...