Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja folkens, da er BMW`en endelig bremsa! :D

Reiste over til Per Gulbrandsen på fredag og fikk justert motoren, etter 2 timer med innstillinger og testing så endte det opp med 198 Hk tilslutt :) Er egentlig det jeg hadde regnet med at det er i den, så er ganske greit fornøyd! :)

Skal få tatt bilde av bremse skjemaet senere :)

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hva er det som er gjort med motoren? Hvor mye påkost er det på den, har jo økt ca 50hk her. På hvilket turtall yter den maks? Hvor mye nm.?

Skrevet

Det som er gjort med motoren er:

288 graders kam (vet ikke merke)

Høvlet 0,5mm

Portet

Orginale ventiler

3 doble gassere, 40 Dellorto

Grenrør

Orginal blokk.

Alpina innsug som er modifisert for maks flow.

Alt er matchporta og flowtesta for maks gjennomstrømning av luft.

Det er en i Trondheim son har gjort arbeidet med toppen, de kaller han Tore topplokk :lol: Hvor mye den er påkostet vet jeg ikke helt, men bare sånn som innsuget til forgasseren er umulig å få tak i, er fra Alpina. Men sånn ca. så er det vel byggekostnader for 25 000, om ikke mer.

Den yter maks Hk ved 6590 omd, og det er 236 nm ved 5000 omd.

Jeg håper at dette ga noe svar, ska høre med forrige eier om han har noe mer som jeg kan tilføye.

• 5 months later...
Skrevet

Da er jeg igang med overhaling av BMWèn! :D

Det som skal gjøres er:

-Full overhaling av motor

-Radiator skal flyttes til bagasjerommet.

-Eksosen skal bygges opp i tunnel

-Lakkering

-Dempere

-Alt eletrisk skal nytt

- og sikkert noe mer som dukker opp.

Kommer noen bilder imorgen.

Skrevet

Igjen? Er 2 år siden sist nå! :lol: Må jo ha en finish på bilen, selvom det er en løpsbil :wink: Det er viktig at bilen ser bra ut hvis jeg ska ha sponsorer, noe som jeg jobbber med å få.

Skrevet

Haha! Har du gått til innkjøp av en volvo motor no? Syntes du sa at det var bmw som var tingen her eg! Men skjønner deg, er jo mye rimeligere og lettere med en 16v volvo motor 8)

Skrevet

Hvor ofte er det løp på Eikås,og hvor er de løpa annonsert? Har lyst å komme som tilskuer,men veit ikkje når løpa er:)

Står de i avisene(hvilke isåfall) eller finns det en nettside?

Skrevet
Haha! Har du gått til innkjøp av en volvo motor no? Syntes du sa at det var bmw som var tingen her eg! Men skjønner deg, er jo mye rimeligere og lettere med en 16v volvo motor 8)

Ja er på tide å prøve noe annet nå :wink: Men det skal sies at BMW motoren har vært veldig god etter at jeg fikk justert den!

Skrevet
Hvor ofte er det løp på Eikås,og hvor er de løpa annonsert? Har lyst å komme som tilskuer,men veit ikkje når løpa er:)

Står de i avisene(hvilke isåfall) eller finns det en nettside?

Gå inn på www.nmk.no/bergen

Der står det når det er løp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...