Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja nå har jeg begynt på rallycrossprosjektet mitt.

Det som er blitt gjort til nå er at bilen er blitt helt ribbet. Nå er den bare et tomt skall. Satt på den nye bakakslingen sist uke(den var enkel å ta på, brukte en halv time :D )

Det som skal gjøres er:

-Få buret i(skal begynne på det i kveld)

-Lage nye tanker til bensinen og spylervæsken som skal settes i bagasjerommet

-Kanskje plassere radiatoren i bagasjerommet(har ikke bestemt meg)

-Kjøpe fjærer og sette på de nye demperne fremme.

-Få tak i motor og girkasse(stor fare for at det blir Volvo motor, men BMW girkasse)

-Legge opp alt eletrisk

-Så lakkere den til slutt

Bilen kommer til å ha nokså standard understell. Bytter bare demperne om til Bilstein og setter på en bakaksling med 5.00 utv. Så bilen blir ikke en vinnerbil i år. Men jeg håper på at jeg kan henge med litt ivertfall [-o<

Tror dette var alt sånn grovt sett. Bilder kommer :D :D

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hørtes ut som et sikkelig kos prosjekt detta selv om jeg må rynke litt på nesa ang volvo motor men hvis denne skal primert brukes i rallycross så er det fint på en måte å ikke ta livet av en fin rekke 6'r men istdet en volvo motor, men hva er egentlig fordelen med volvo motor i rallycross`?

alle setter jo volvo motor i rallycross bilene sine?

lykke til med prosjektet og masse bilder for det liker vi.

Skrevet
hørtes ut som et sikkelig kos prosjekt detta selv om jeg må rynke litt på nesa ang volvo motor men hvis denne skal primert brukes i rallycross så er det fint på en måte å ikke ta livet av en fin rekke 6'r men istdet en volvo motor, men hva er egentlig fordelen med volvo motor i rallycross`?

alle setter jo volvo motor i rallycross bilene sine?

lykke til med prosjektet og masse bilder for det liker vi.

Kan tenke meg at det er fordi volvo motorer er så billige å trimme, og dela vokser på trær :)

Høres artig ut det prosjektet her! Lykke til

Skrevet

Det har mye med vektfordeling å gjøre, og at det er litt mer deler å få tak i og delene er litt billigere. Men jeg har ennå ikke fått tak i hel Volvo motor som er trimmet,pleier å være MASSE av de til salgs. Men finner vel en før april :)

Skrevet

volvomotorer har som regel forgasser også og forgasser er MYE enklere å skru på og holde i gang, de går nesten uansett, mens om innsprøytningsmotoren til bmw`en orginalt ville komme problemer med etterhvert som det begynner å dulte borti andre biler på banen..

Det jeg skal frem til er at forgassermotoren til volvo går uansett nesten og innsprøytningsmotoren til bmw er mere ømfintlig og avhenger av at alt funker og at den er rett justert + sensorer og følere så bmw motoren er mere komplisert..

Min mening i allefall :wink: Men det blir bra det der! :D

Skrevet
volvomotorer har som regel forgasser også og forgasser er MYE enklere å skru på og holde i gang, de går nesten uansett, mens om innsprøytningsmotoren til bmw`en orginalt ville komme problemer med etterhvert som det begynner å dulte borti andre biler på banen..

Det jeg skal frem til er at forgassermotoren til volvo går uansett nesten og innsprøytningsmotoren til bmw er mere ømfintlig og avhenger av at alt funker og at den er rett justert + sensorer og følere så bmw motoren er mere komplisert..

Min mening i allefall :wink: Men det blir bra det der! :D

Forgassere skal jeg ha uansett om det blir Volvo eller BMW.

Skrevet

Tror dere misforstår litt når bmwrasaren sier han skal kjøre med en E36 i rallycross. Dere tror det blir mye bulking og knuffinf og at det blir skamkjørt, men da blander dere nok med bilcross. I rallycross er egentlig platekontakt mellom bilene strengt forbudt, men litt blir det jo av og til. Bilene har som regel glassfiberkarosseri, så det går kjapt å bytte ut en knekt del. De fleste ledd i bilen er ikke originalt, alt fra hver minste bolt til kontakter på ledlinger og motor/drivverk er betydelig forstreket. Dette er også grunnen til at volvomotorer og volvo generelt blir brukt mest i rallycross. De er bare så utrolig slitesterke og liksom perfekt å bygge videre på. Du får ikke bare kjøpt vanlige trimdeler som til BMW, men enda mer forsterkede deler beregnet for løp. Når dette i tillegg settes sammen med tanke på å kunne demonteres og feilsøkes på en lett måte er det ingen problemer å få en rallycross bil til å gå og gå leeenge...

Vet om en som har kjørt rallycross med Volvo 240. Denne har en 2,9 liters 4 sylindret volvomotor (EVO) med rett rundt 300 hk. Denne skiftet han bare olje og plugger på og gikk hele 16 løp før det skjedde noe med den. Og den vant så og si alle løpene også... Men BMW er veldig bra det også, se bare på Morstad sin E46 i NM. Det er bare det at de er så forferdelig dyre å få disse spesialdelene til.

Skrevet

Nå har jeg bøyd det som skal bøyes til buret, så nå er det bare de rette bøylene igjen. Så nå burde buret være ferdig om ikke så alt for lenge. Jeg skal bort i dag og lage plattformer i golvet og sette sammen det som er klart av bur. :D

  • 4 weeks later...
Skrevet

Nå har jeg fått tak i motor. En BMW 2.3L med 3 dobble dellorto gassere, en sterkt modifisert topp og grenrør. Det skal være 210-220 hester i den :D Kjøpte også girkasse, getrag kasse med 1 gire nede til venstre. Så nå begynner det å komme seg.

Skal bli flinkere med å legge ut bilder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...