Gå til innhold

Mulig kjøp av 318iS


Kjetil 323i E36
 Share

Anbefalte innlegg

Nå har jeg kanskje funnet meg ny bil. Det er som topic sier en 96' 318iS.

Jeg har også sett det er en del her inne som har denne typen bil og lurer derfor på noen ting.

- Hvordan er motoren på disse bilene (har null erfaring med BMW's firere)?

- Hva skal jeg se etter som kjennetegner akkurat 318iS?

- Er det skiver bak, eventuelt stor jobb å bytte fra trommel til skiver?

- Noe annet jeg må vite?

Håper på fine og GODE svar :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hovedsak så er jo M42 motoren den samme som M40 bortsett fra at det er registerkjede og topp med 16 ventiler.. Jeg personlig syntes disse motorene er geniale siden de gir et godt drag i hele registeret, i motsetningen av 6'erne som må ha en del turtall før de sparker i veien..

Men så er det den lyden da ;)

Når det gjelder bremsene så er jeg ganske sikker på at det er standard med skiver framme og bak, i motsetning til 318i som bare har det på noen modeller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hovedsak så er jo M42 motoren den samme som M40 bortsett fra at det er registerkjede og topp med 16 ventiler.. Jeg personlig syntes disse motorene er geniale siden de gir et godt drag i hele registeret, i motsetningen av 6'erne som må ha en del turtall før de sparker i veien..

Huuuh? Når du sier "6erne" antar jeg du snakker om 2-litern, og selv den drar jo på lenge før is-motorene gjør.. Tar godt ut på 4000 rpm, mens isbilene må ha mer turtall enn det før "kicket" kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huuuh? Når du sier "6erne" antar jeg du snakker om 2-litern, og selv den drar jo på lenge før is-motorene gjør.. Tar godt ut på 4000 rpm, mens isbilene må ha mer turtall enn det før "kicket" kommer..

Må ærlig innrømme at du kan ha rett der.. Har ikke så mye erfaring med M42 motoren siden jeg har M40 motoren selv, og derfor antok jeg at de hadde noe av de samme egenskapene fra bunn av :roll: My mistake! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øhm :?: ..i 318IS 1996 mod har vel M44 motor?? min har værtfall det( har 1,9l class 2da), og den å drar ganske så greit på 4000o/min, men på4500 o/min er det full fres fra motoren..syns personlig ikke den går noe dårligere enn 320èn værken før eller etter at "draget" slår inn heller tvert imot..320`en tror jeg er mest elsket pga at den har 6`er og mange tror den går bedre en 318IS pga det..de som ikke har prøvd begge bilene orntlig tror jeg ikke helt vet hva de snakker om..det er jo ikke en 318 da men en IS. Syns IS`en er mye mere sportslig en 320I

Min bil er gått 250K nå, og jeg er 2 eier på bilen og har aldr vært plaget med værken motor eller driverk. absolutt ingen tikking eller ulyder heller fra motor, kjennerne sier at det er solide motorer som tåler mye juling sålenge servicene blir fulgt.

En ekstremt morsom bil å kjøre med på bane.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har du vel rett i :lol: .. men jeg snakker mest om egene erfaringer hær..320 er så absolutt en veldig bra bil, og er på ingen måte dårligere enn 318IS + at 6`ern har en nyyyydelig lyd både på tomgang og ved pådrag. Men hele poenget mitt er at IS`en ikke går noe dårlige selvom det er en firer, og at IS er en meget bra bil på samme linje som 320. Vet det er mange som ikke liker R4. men det er bare slik det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det har du vel muligens rett i da :D . 320 har jo noen få hk mere en IS. Men jeg har nå enda ikke blitt frakjørt av en 320 verken før eller etter 100km/t med min. skrev jo tiligere at det er en 1,9 class 2 da..er vel 2-3 hk mere i den enn i 1,8l IS..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...