E30-Innovative Skrevet Desember 9, 2005 Share Skrevet Desember 9, 2005 Lurer på hva utvekslingen i en standard M3 E30 Diff er? Ønsker å kjøpe M3-E30 diff også.! www.bimmers.no/viewtopic.php?t=14133 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Molly Skrevet Desember 9, 2005 Share Skrevet Desember 9, 2005 Minst to forskjellige utvekslinger: 3,15 og 3,25 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianmann Skrevet Desember 9, 2005 Share Skrevet Desember 9, 2005 på en e30 jeg hadde var det m3 kardang med 325 utveksling. skal ikke være så mye jobb hvis du kan skru Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 9, 2005 Share Skrevet Desember 9, 2005 på en e30 jeg hadde var det m3 kardang med 325 utveksling. skal ikke være så mye jobb hvis du kan skru Skal man ha M3 klumpen med annen utveksling må man enten kjøpe en 325 diff ved siden av og sette over dela, eller dreie/frese drev selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M3 Skrevet Desember 10, 2005 Share Skrevet Desember 10, 2005 på en e30 jeg hadde var det m3 kardang med 325 utveksling. skal ikke være så mye jobb hvis du kan skru Skal man ha M3 klumpen med annen utveksling må man enten kjøpe en 325 diff ved siden av og sette over dela, eller dreie/frese drev selv. M3 og 325i har samme differensial. Eneste forskjell er utvekslingen og at det er brems på alle M3. På 325i måtte det spesialbestilles. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 10, 2005 Share Skrevet Desember 10, 2005 E30M3 har den "store" diffen. Den passer på alle typer E30. Vanlig E30M3 hadde 3.25:1 diff brems. M3 Evo 2 og Evo 3 ble levert med 3.15:1 diffbrems. Diffbrems på vanlig E30 var ekstrautstyr. M3 utveksling blir noe tungt på en 320 eller 325 siden de har 1:1 på 4 gir. M3 har 1:1 på 5 gir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 10, 2005 Share Skrevet Desember 10, 2005 Er det 3,91:1 i E30 318 diffen? Har 325 diff liggende, men vil heller bruke 318 diffen siden jeg regner med at den er dreva mer for aks.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30-Innovative Skrevet Desember 10, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2005 Blir ikke så tungt å drive me motoren min som med en 320. Har 650 HK på bane setup. Kunne tenkt meg en diff med utveksling over 4:1 uansett. Noen som vet av noen differ med denne utvekslingen(ca 4:1)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 10, 2005 Share Skrevet Desember 10, 2005 Blir ikke så tungt å drive me motoren min som med en 320. Har 650 HK på bane setup. Kunne tenkt meg en diff med utveksling over 4:1 uansett.Noen som vet av noen differ med denne utvekslingen(ca 4:1)? Oioi! Fortell oss om oppsettet ditt da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Desember 11, 2005 Share Skrevet Desember 11, 2005 Hva,hvem,åssen,hvorfor og hvordan. Og lappen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Desember 11, 2005 Share Skrevet Desember 11, 2005 Blir ikke så tungt å drive me motoren min som med en 320. Har 650 HK på bane setup. Kunne tenkt meg en diff med utveksling over 4:1 uansett.Noen som vet av noen differ med denne utvekslingen(ca 4:1)? 318is kunne leveres med 4,10 diffbrems. Har en slik på bilen nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 11, 2005 Share Skrevet Desember 11, 2005 4.10:1 er sjeldne, vanskelig å få tak i. E30 modellene med 4.10 utveksling har små motorer og svært sjelden ble de levert med sperre. Bilen måtte bestilles spesielt med diffsperre. Og som regel(kun?) er dette biler med det minste diffhuset. I USA fantes 325iA med 4.10:1.(liten diff). Hva med diffen fra e28 518i, den har samme størrelsen, du trenger bare å skifte baklokket til e30 type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30-Innovative Skrevet Desember 11, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2005 Innovative T04/60 turbo, intercooler 60-30-10-cm, 3stk bensinpumper 4stk dyser(2 stk på 600cc og 2stk på 1600cc) Avslutter med 1,1 liters Wankel motor(www.simtechracing.no) som sto i den RX2`n som ligger der. RX7 girboks. 550 HK på hjulene. maks RPM=10500 Maks Laddetrykk 2,2 Bar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Desember 11, 2005 Share Skrevet Desember 11, 2005 Og som regel(kun?) er dette biler med det minste diffhuset.quote] Funderte litt på dette, men 4,10 diffen er identisk med 325 diffen jeg har liggende. utenpå altså! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30-Innovative Skrevet Desember 11, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2005 Hvor mange HK tåler 325 Diffen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå