Gå til innhold

Utveksling i E30 M3 Diff.?


E30-Innovative
 Share

Anbefalte innlegg

på en e30 jeg hadde var det m3 kardang med 325 utveksling. skal ikke være så mye jobb hvis du kan skru

Skal man ha M3 klumpen med annen utveksling må man enten kjøpe en 325 diff ved siden av og sette over dela, eller dreie/frese drev selv.

M3 og 325i har samme differensial. Eneste forskjell er utvekslingen og at det er brems på alle M3. På 325i måtte det spesialbestilles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30M3 har den "store" diffen. Den passer på alle typer E30.

Vanlig E30M3 hadde 3.25:1 diff brems.

M3 Evo 2 og Evo 3 ble levert med 3.15:1 diffbrems.

Diffbrems på vanlig E30 var ekstrautstyr.

M3 utveksling blir noe tungt på en 320 eller 325 siden de har 1:1 på 4 gir. M3 har 1:1 på 5 gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4.10:1 er sjeldne, vanskelig å få tak i. E30 modellene med 4.10 utveksling har små motorer og svært sjelden ble de levert med sperre. Bilen måtte bestilles spesielt med diffsperre. Og som regel(kun?) er dette biler med det minste diffhuset.

I USA fantes 325iA med 4.10:1.(liten diff).

Hva med diffen fra e28 518i, den har samme størrelsen, du trenger bare å skifte baklokket til e30 type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...