Gå til innhold

2x 12" på tilsammen 1600 W.. Hvilken forsterker?


 Share

Anbefalte innlegg

Viss du skal ha enn forsterker som yter bra med watt so vil eg råde å kjøpe enn Boss 995 å enn kondensator på 1.5farad å eventuelt enn cerawin vega 12 med dobbel spole da har du eit anlegg som slår godt i bilen og det er fin lyd også :D

Lykke til med valg av stereo :wink:

Du kødder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du skal ha enn forsterker som yter bra med watt so vil eg råde å kjøpe enn Boss 995 å enn kondensator på 1.5farad å eventuelt enn cerawin vega 12 med dobbel spole da har du eit anlegg som slår godt i bilen og det er fin lyd også :D

Lykke til med valg av stereo :wink:

Du kødder?

For ein som er på leiting etter eit bilig anlegg i bilen so JA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for kickeren. Kicker gir altid mere watt enn dem står oppført som. I forhold til lanzaren som nok er motsatt

Ikke for og lage noe bråk her, med de som har en god del peiling på hva de snakker om, men den lanzar Optidrive 1400D som jeg har, ble målt 1260WRMS i 1.3Ohm. Og den leverte 1550W max i 1.3 ohm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du skal ha enn forsterker som yter bra med watt so vil eg råde å kjøpe enn Boss 995 å enn kondensator på 1.5farad å eventuelt enn cerawin vega 12 med dobbel spole da har du eit anlegg som slår godt i bilen og det er fin lyd også :D

Lykke til med valg av stereo :wink:

Du kødder?

For ein som er på leiting etter eit bilig anlegg i bilen so JA.

Kommer ann på hva du ser på som fin lyd og hva som slår bra.. Må bare si jeg stusser litt når du nevner det merket som har fått mest refs for jugelwatt av alle nemlig Boss. Og CV har heller ikke ett bredt spekter innen elementer til bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for kickeren. Kicker gir altid mere watt enn dem står oppført som. I forhold til lanzaren som nok er motsatt

Ikke for og lage noe bråk her, med de som har en god del peiling på hva de snakker om, men den lanzar Optidrive 1400D som jeg har, ble målt 1260WRMS i 1.3Ohm. Og den leverte 1550W max i 1.3 ohm.

Klager ikke på forsterkerene. Men sikringene sier endel.

Begge disse skal yte 1200w.

Lanzar Vibe 1200D

1 x 400 Watts RMS @ 4 Ohms

1 x 750 Watts RMS @ 2 Ohms

1 x 1200 Watts RMS @ 1 Ohm

Fuse: 3 x 30A

Kicker KX1200.1

RMS Power: 600W x 1 @ 2 ohms

RMS Power: 1200W x 1 @ 1 ohm

Fuse: External 150A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se på papira som følger med subbene, der står det anbefalt forsterker f.eks 150-300w. så dobler du det, så sakl det klare seg, kom så nerme toppen så mulig i maks W. og det med andre høytalere, bruk en annen sterker, trenger ikke så mye de vettu. og du må jo kjøre subbene på LOpass. annen frekvens en det coaxialene dine skal ha, så du må nokk ha 2 sterkere.. slik jeg har forstått det hvertfall... lykke til:) jeg kjøpte meg nettopp en 12" thunder 4500 dobbelspoler, å en Roadthunder RT202 sterker, tror det skal klare seg i første omgang hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhm mye godt her, men skal jeg si min mening så vil det falle på en monoblokk sjenerelt sett, ikke noe vanelig 2 kanals shit.

Og kanskje da heller ikke DIGITAL monoblokk de suger for mye strøm, kjøp deg en frisk og tidig en på 1800 watt 1000RMS, da slipper du og kjøpe nye på en god stund, den trenger ikke koste så mye heller, du kan sjekke litt rundt, vet datakjeden har en god en, den er flott, og den koster vel ikke mer en 2800 lappen heller, og det er IKKE jugel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første så trekker ikkje digitale forsterkere mer strøm en analoge, ohms lov er det ikkje lett og påvirke enkelt og greit.

digitale forsterkere veier mindre en analoge.

hadde eg vert deg hadde eg kjøpt cadence eller ground zero ellementer. ground zero får du mye for pengene vertfal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhm mye godt her, men skal jeg si min mening så vil det falle på en monoblokk sjenerelt sett, ikke noe vanelig 2 kanals shit.

Og kanskje da heller ikke DIGITAL monoblokk de suger for mye strøm, kjøp deg en frisk og tidig en på 1800 watt 1000RMS, da slipper du og kjøpe nye på en god stund, den trenger ikke koste så mye heller, du kan sjekke litt rundt, vet datakjeden har en god en, den er flott, og den koster vel ikke mer en 2800 lappen heller, og det er IKKE jugel!!

Tror du er litt ut å sykler på ting du snakker om her!!

*2kanalere han ingen større grund til å være shit. Verdens beste forsterker er antagelig 2kanals.

*Digitale monobloker er geniale fordi dem trekker lite strøm i forhold til hva dem gir. Lite som forsvinner i varmegang osv.

Håper da virkelig ikke det er det greiene her du anbefaler noen? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308894&cks=PLC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...