Gå til innhold

2x 12" på tilsammen 1600 W.. Hvilken forsterker?


 Share

Anbefalte innlegg

Har planer om å skaffe meg 2 12 tommere på 800 watt hver..

Hvilken forsterker bør jeg da kjøpe? noen som har noen tips? Vurderer å erstatte de 2 små høytalerne bak i bilen også, og kanskje kjøre disse på forsterkeren.. men det kommer i andre rekke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planer om å skaffe meg 2 12 tommere på 800 watt hver..

Hvilken forsterker bør jeg da kjøpe? noen som har noen tips? Vurderer å erstatte de 2 små høytalerne bak i bilen også, og kanskje kjøre disse på forsterkeren.. men det kommer i andre rekke...

Hvilket merke? Hva er impedansen på elementene? Merke? dobbelspole/enkelspole. Og er de 800Wattene maks effekt eller RMS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planer om å skaffe meg 2 12 tommere på 800 watt hver..

Hvilken forsterker bør jeg da kjøpe? noen som har noen tips? Vurderer å erstatte de 2 små høytalerne bak i bilen også, og kanskje kjøre disse på forsterkeren.. men det kommer i andre rekke...

Hvilket merke? Hva er impedansen på elementene? Merke? dobbelspole/enkelspole. Og er de 800Wattene maks effekt eller RMS?

Ekstremt 12" subbasselement for deg som vil ha det værste. Dobbelstakkede 70 Oz magneter. 3" 4-lags kapton talespole. sølvpletterte lyntilkoblinger. Fungerer bra i smålukkede eller portede kasser. Effekt: 800 Watt. Følsomhet: 89 dB. Frekvensområde: 25-300 Hz. Imp: 2x4 Ohm.

Her er en link:

http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/ ... 0&cart_id=

Kan disse anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Noen som har prøvd desse subbane fra ljudia? Lurer på dei jeg også. å noen som har forslag til forsterker visst jeg skal drive 2 slike?

Kjøp deg en forsterker som er stabil ned i 1ohm. Da får du antagelig mest watt for penga. Har ikke testet dem subbene. Har heller ikke hørt noe om dem så hvor bra dem er kan jo være noe annet. Styrer personlig unna annonser som det står "extremt" +++ virker litt jalla da.

Les litt på nettet og finn noe som et testet og har fått bra kritikker.

Da blir du antagelig ikke skuffet. Og 1stk bra 12" er ofte bedre enn 2 lusene 12"ere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visst jeg har 2 x12" med dobbel 4ohm spoler. Hvordan er det best å kople dei for å få messt ut av dei?

brokoble alt så det blir 1ohm? eller serie og paralell så jeg får 4ohm?

Hvor kraftig bør forsterkeren vere til desse subbane da?

Er det best med monoblokk eller 2 kanaler visst jeg har to slike subber som er nevnt over her.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visst jeg har 2 x12" med dobbel 4ohm spoler. Hvordan er det best å kople dei for å få messt ut av dei?

brokoble alt så det blir 1ohm? eller serie og paralell så jeg får 4ohm?

Hvor kraftig bør forsterkeren vere til desse subbane da?

Er det best med monoblokk eller 2 kanaler visst jeg har to slike subber som er nevnt over her.?

Monoforsterker classe D er vel ganske greit å anbefale.

Her havner du på 1ohm med 2x4 spoler.

DVC_Parallel_2.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey.

Er det bedre å gjer d slik å havne på 1ohm i stadenfor å seriekople spolane å paralell kople høgtalerane slik jeg havner på 4ohm?

Fleste forsterkere er sterkere i lav ohm. Men lydkvaliteten synker noe når du kobler ned ohmèn og du vil få litt mere forvregning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du skal ha enn forsterker som yter bra med watt so vil eg råde å kjøpe enn Boss 995 å enn kondensator på 1.5farad å eventuelt enn cerawin vega 12 med dobbel spole da har du eit anlegg som slår godt i bilen og det er fin lyd også :D

Lykke til med valg av stereo :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...