Gå til innhold

materialvalg?


Anbefalte innlegg

Spon er en god del billigere enn MDF ja. MDF er det de fleste stereobyggere bruker, men spon duger om du ikke bryr deg så veldig..

Vel, så må du tenke... Skal du lydisolere bilen? skal du få vekk hver bidige lille "ulyd" i bilen som kommer av sub'en?

Jeg lagde meg kasse av spon nå i helgen(måtte kjørt i 40min x2 for å få tak i MDF plater)... Ble faktisk fornøyd med resultatet! Betalte 400 kr for en 19mm sponplate a 250cmx150cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay!! har kjøpt mdf plater no 19 mm!!

så er de bare og bygge!!

takk for alle svar

MDF "Medium Densety Fiber" er det beste og enkleste å bruke til kasser og generelt til resterende bygg i bagasjen. Kan også få kjøpt HDF "High Densety Fiber" som funker veldig bra til kassene, men den er tung og dyr. Spon og finer er noe dritt vist en feks skal trekke rundt kanter og frese ned til glass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MDF er et mye bedre valg enn spon, men hvorfor ikke gå fra barnehagen opp på ungdomskole nivå og støpe i glassfiber??

Glassfiber er minst like dødt som mdf, men bygger du i glassfiber kan du mye lettere utnytte alle små kriker og kroker, da dette kan formes helt etter eget ønske..

Har selv bygd i Spon i bilen min, men skal gjøre om alt til våren, og da blir det glassfiber for alle penga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...