NSS Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 Men interiøret i e34 da... Utseendemessig er de greia, men inni ser de skikkelig gamle ut. Det er MYE mer behagelig å sitte i setene på en E34 enn en E36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 Tenker mest på designet på dashbordet. Synes ikke det er så ille som du vil ha det til jeg.. En dønn standard E36 fra før '93 har like kjedelig interiør/dashbord som enhver E34. Hovedforskjellen ligger i midtkonsollet som er noe bedre, og den mer runde formen rundt instrumentene, pluss oppgradert kjørecomputer, men en standardversjon E36 har fortsatt bare den grusomme analoge klokka som er helt lik som på E30/E34. På hele passasjersiden er dashbordet på pre '93 E36 rimelig trått.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 eneste jeg synes som trekker opp e34 er bagasjerom og bakseteplassen. Dette er suverent i forhold til e36. Men, e34 har altfor mye plass som du strengt tatt ikke trenger med mindre du ikke har to sett tvillinger. Når det gjelder god sammenskruing synes jeg ikke e36 taper i forhold til e34, og delevaretilgjengeligheten er minst like god hos e36 som e 34. Du får nok mer bil for pengene på en e34, men legger du litt ekstra på får du en bedre e36. Jeg ville nok spart opp litt mer og kjøpt e39 eller e46, både e34 og e36 begynner å dra på årene. Ser begge disse modellene stuper i pris nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 Du får nok mer bil for pengene på en e34, men legger du litt ekstra på får du en bedre e36. . Men legger du på litt ekstra der igjen så får du ein E39 eller ein E34 M5... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 Hovedforskjellen ligger i midtkonsollet Jepp, det er den som irriterer. Begge bilene er totalt avhengig av å ikke ha den kjipe analoge klokka. Den er ufattelig stygg. Totalt sett virker e36 mer moderne. Det er MYE mer behagelig å sitte i setene på en E34 enn en E36 Med mindre du tenker på plass, så blir jo begge bilene levert med forskjellige seter. Sportssetene er noe bedre i begge antar jeg (ikke prøvd i e34), men gir alt for liten støtte etter min smak uansett. Men med denne fargen på teppet og denne stolen skal jeg vel bare holde kjeft? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 Jepp, det er den som irriterer. Begge bilene er totalt avhengig av å ikke ha den kjipe analoge klokka. Den er ufattelig stygg. Totalt sett virker e36 mer moderne. Men her viser du en E36 fra etter '93, med klima og kjørecomputer og full pakke, det blir en annen verden. Sammenligner man billigste utgaver av E34 og E36 så er det nok '91-92 som teller for E36.. og de ser en god del kjipere ut, spesielt uten kjørecomputer, el.vinduer, etc.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 Du viste vel ikke akkurat billig-utgaver av E34 du heller? Enig i at pre 93-modellene er noe kjipere, men som sagt det er den midtdelen som plager meg. Den ser bare så rotete ut på e34 og i tillegg har den det svære tomme området rundt giret. Kjørecomputergreia gjelder for begge bilene og det gjør mye ja. Du byttet vel selv? Edit: Ja, interiørkritikken min gjelder selvsagt også for e30 (må erte på meg flere!). Selv om, er vel få biler fra 80-tallet som ser bra ut innvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 Ikke billig-utgaver nei, men det er litt av poenget, går man for E34 kan man få mye mer for pengene, som f.eks. skinninteriør.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 Sier ikke noe på det Er vel litt hva man er ute etter. Jeg er jo f.eks totalt avhengig av kebab-imaget mens du er mer cruise-typen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Skrevet Desember 14, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2005 Takker for alle innlegg/svar! Greit å få høre meninger fra folk som har peiling og erfaring fra e34 og e36. Trur nok valget mitt tilslutt vil havne på en e34 520i 24v.. Har aldri kjørt en e34 med 24v motorn, så lurer litt derfor på hvordan denne oppfører seg i en så stor og tung bil sammenlignet med 320i 24v? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 Det er MYE mer behagelig å sitte i setene på en E34 enn en E36 Med mindre du tenker på plass, så blir jo begge bilene levert med forskjellige seter. Sportssetene er noe bedre i begge antar jeg (ikke prøvd i e34), men gir alt for liten støtte etter min smak uansett. Har sittet i flere E34 og E36, men jeg synes hvertfall at E34 har mest behaglige seter... Litt mykere og ikke så harde som E36, skin setene i E36 er veldig glatte, noe som kan være litt plagsomt når man kjører litt aktivt i svingene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 Takker for alle innlegg/svar! Greit å få høre meninger fra folk som har peiling og erfaring fra e34 og e36. Trur nok valget mitt tilslutt vil havne på en e34 520i 24v.. Har aldri kjørt en e34 med 24v motorn, så lurer litt derfor på hvordan denne oppfører seg i en så stor og tung bil sammenlignet med 320i 24v? Tror den reelle vektforskjellen på disse bilene er litt over 100kg, men det kommer litt an på utstyrsforskjellene. Med andre ord kan du tenke deg en E36 med en stor ekstra person i. Altså vil det merkes, men de duger helt sikkert greit for norske fartsgrenser. Verken 320i eller 520i er noen racerbil. Men du anbefales selvfølgelig å prøve en før du gjør noe overilt. Selv om mange liker E34 er det ikke sikkert du gjør det. Prøv begge deler og se hva du føler du får mest for pengene med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Desember 14, 2005 Share Skrevet Desember 14, 2005 Hvis man sammenligner verditapet for alle BMW modellene over noen år; så ser man at det er "snikmodellene" av hver modellserie (3, 5 og 7-serien) som holder seg best i pris... og det er 3-serien som holder seg best i pris av alle seriene. Dette har ingen ting med kvalitet eller hvor mye gadget bilene har å gjøre, men derimot en simpel balanse mellom etterspørsel og tilbud. Mange unge kunne helt sikkert gjøre et bedre kjøp av en bil hvis de heller kjøper f.eks en E34 520i enn en E36 320i, men de fleste gjør det allikevel ikke bl.a av frykt for at den ikke er hurtig nok (!) og/eller fordi den har et slags "gubbeimage" blandt de unge. Ungdom går i flokk og de fleste skal ha noen år på baken før de tør gå deres egne veier... no offence ... Eg hadde ein gammal Jetta 1 som ikkje burde vera godkjent for vegen.. Men det var jo ein heilt grei bil, og høyrte ikkje noko eg.. Den einaste personen eg høyre noko fra no etter at eg kjøpte meg ein "dau" 520, er hylland... Men kem bryr seg? Kjøyra komfort kan du gjere med stor eller liten motor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå