Gå til innhold

Dårlig lyd i E39 Touring

Anbefalte innlegg

Hjelp :roll:

Har kjøpt en 530 Touring hvor det er 10 stk høytalere og business radio.

På venstre side i bagasjerommet står det noe som ligner en forsterker.

Lyden er ikke pen, finnes ikke bass samt at diskanten skurer. På høyre side bak står det en svart boks(vet ikke hva dette er) merket med nokia. Det er ikke telefon i bilen eller spor etter det som jeg kan se. Noen som kan hjelpe meg med problemet :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke akkurat et kjempeanlegg det der nei. Den sorte boksen på venstre side er forsterkeren og den på høyre side er den originale subben.

Jeg monterte et nytt frontsett (Sony 2 veis kompsett) og en Pioneer aktiv sub i en 520i Touring for en liten stund siden. Siden det ligger delefilter innebygget i forsterkeren valgte jeg å kople frontsettet på spilleren. Kopla ut den originale subben og brukte Pioneeren. Funka mye bedre enn det originale. Men kunne godt hatt forsterker på høyttalerene fremme. Kopla ut høyttalerne bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke linjeutganger på den originale spilleren. Så enten må du få tak i en forsterker med høynivå inngang, eller så må du få deg høynivåadapter. Dette kan du søke på her på forumet. Masse forklaringer og tips om det.

Subben jeg monterte i Touringen var en Pioneer aktiv sub med innebygget forsterker. Denne hadde høynivåinngang. Så jeg tok bare signalet som gikk fra spilleren til den originale forsterkeren. De originale forsterkerene er koplet opp på denne måten. De får signal rett fra høyttalerutgangene på spilleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Tar opp en gaaammel tråd. Fint med søkefunksjon.

Har et likt anlegg, og lurer på om det finnes en enkel måte å skifte ut forsterkeren bak i bagasjerommet. Håper å få litt annen lyd i bilen.. Skjønner at det trengs en sub også, men ang. høyttalerne i bilen, så hadde det vært ok å kunne bruke originale tvista-par ledningene.. Og bare erstatta forsterkeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar opp en gaaammel tråd. Fint med søkefunksjon.

Har et likt anlegg, og lurer på om det finnes en enkel måte å skifte ut forsterkeren bak i bagasjerommet. Håper å få litt annen lyd i bilen.. Skjønner at det trengs en sub også, men ang. høyttalerne i bilen, så hadde det vært ok å kunne bruke originale tvista-par ledningene.. Og bare erstatta forsterkeren..

Det skal nok gå bra det. Hvis du bor i nærheten, så kan vi være behjelpelige med jobben. Kanskje vi kan friste med en spesial. basskasse i reservehjulbrønnen også?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...