sassion99 Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Hei Jeg har nettop kjøpt meg en 99' 320ia som jeg vurderer å trimme! noen som vet om noen som har gjort det før? Tenker på kompressor eller turbokit... Noen som vet pris på dette også? Mvh Dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 Du kan levere den hos esstuning og montere kompressor ca 245 hk men det koster vel mellom 40 til 50 000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 Du kan levere den hos esstuning og montere kompressor ca 245 hk men det koster vel mellom 40 til 50 000. Det var billige hester Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 men er jo ikke godkjente hester! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 Er det billig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Desember 15, 2005 Share Skrevet Desember 15, 2005 Er det billig? Ja! Forstår ikke om det var ironisk ment eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Desember 17, 2005 Share Skrevet Desember 17, 2005 Ikke bruk 40-50 000kr for ynkelige 250 hk!! Om du sender motoren eg eventuelt hele bilen (sistnevnt er beste løsning) så får du sikkert trimma den til 500-600hk for 50-60 000kr!!! Fortsatt ikke godkjent, men mange mange flere gamp da en med 250hk som foreslått litt over, og så koster det ""bare"" 10-15 000kr mere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 17, 2005 Share Skrevet Desember 17, 2005 Ikke bruk 40-50 000kr for ynkelige 250 hk!! Om du sender motoren eg eventuelt hele bilen (sistnevnt er beste løsning) så får du sikkert trimma den til 500-600hk for 50-60 000kr!!! Kan du være så snill å sende meg adressa til de som bygger opp en orginal 2-liters motor til 5-600 hk for 50-60 lapper med arbeid? Da har jeg et par motorer de kan få jobbe litt med for meg. Men siden de får 5-600 hk utav en 2 liter for la oss si 60 lapper, så må jo jeg gjøre noe helt feil som påkoster min motor langt over 100k... og håper på 600 hk i en 3 liter - og hos meg er ikke arbeid inkludert... For all del, er ingen turboekspert jeg - men tydeligvis gjør jeg noe hakkende galt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 18, 2005 Share Skrevet Desember 18, 2005 Ikke bruk 40-50 000kr for ynkelige 250 hk!! Om du sender motoren eg eventuelt hele bilen (sistnevnt er beste løsning) så får du sikkert trimma den til 500-600hk for 50-60 000kr!!! Fortsatt ikke godkjent, men mange mange flere gamp da en med 250hk som foreslått litt over, og så koster det ""bare"" 10-15 000kr mere.. Det må isåfall kun være basert på brukte deler med en minimal holdbarhet!?! Skal du opp i så mye gamp så må du til med nye stempler, (7000 lapper brukt), porting og maskinering av topp + innmat og kam (10k +++ ) Intercooler, oljekjøler, datasprut, grenrør, manifold, turbo ....dette koster _mye_. Men dette kan Pedi bedre enn meg, så jeg lar han ta seg av pratingen omkring dette. Bimmerdude: Ja? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RogE36R Skrevet Desember 20, 2005 Share Skrevet Desember 20, 2005 Bmw-728 Sender du meg adressen også... Eller noe utav det du røyker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 20, 2005 Share Skrevet Desember 20, 2005 Eller noe utav det du røyker "Yeah, I want that shit too !!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sassion99 Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2005 Takker for alle innleggende, men for meg så høres det ut som at ngen ble helt enige her. 500-600hk for 50k-60k er etter min mening "polske" priser. Å få presse motoren min opp i 500-600 hk må den nok borres opp til minst 2800ccm. Bilen har nå blitt sponset med styling og lakkering, av rieger. så jeg driver nå å forbereder neste sponsor som kan bli ess tuning eller at jeg reiser til tyskland med den. Bilder av bilen vil bli lagt ut etter den er komet hjem fra motering av stylingen... MVH Dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Å trimme en M5x motor gjøres vel best med turbo/kompressor kit som lader ca 0,5 bar. Da monteres et slikt kit, og du benytter orginal motor. Enem.se har et kompressorkit til 32000SEK som jeg selv vurderer, eller så har du ESS. I USA er det derimot mange store aktører. Active Autowerke f.eks. Prøv å les litt på www.bimmerforums.com, mye info å hente der. 50.000kr for 250hk er ikke så veldig dyrt det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sverre Skrevet Januar 1, 2006 Share Skrevet Januar 1, 2006 er det noen som har prøvd og borre opp motoren sin her ? er det noen fare å gjøre dette med hensyn til motoren? Schmiedmann .com -velg danmark Ombytnings-blok (du sender din gamle blok retur efter ombygning) Volumen 3.000 CCM ydelse ca. 220-230HK + et væsentligt bedre bundtræk (NM). til 26 000 kr ? Schmiedmann M52/M54 3.0L motorblok med stempler/krumtap komplet 323I alle modeller Varenummer: SCMM525430-1 Varen er ikke på lager Pris excl. Moms: DKK 16,995,00 Pris inkl. Moms: DKK 26,243,75 sæt Bemærk at et depositum svarende til DKK 4,000,00 opkræves ved bestilling Depositumet refunderes ved modtagelse af pantvaren i rengjort i original embalage! Ombytnings-blok (du sender din gamle blok retur efter ombygning) Volumen 3.000 CCM ydelse ca. 220-230HK + et væsentligt bedre bundtræk (NM). Motorblokken er monteret komplet med ny krumtap/stempler+ringe/plejlstænger/lejer, klar til montering! Består af flg. special dele: -Krumtap inkl. lejer -Plejlstænger -Stempler/stempel-ringe -Motorblok Med sættet her har du allerede en hurtig motor, men du har også et fantastisk udgangs-punkt for yderligere tuning, du kan fx. efterflg. montere et bananmanifold/KN performance-kit/sports-knastaksler/let svinghjul/chiptuning/sportsbagpotte eller et Infinitas kompressor-system. Vis Detaljer -------------------------------------------------------------------------------- Sportkobling M52/M54 Sachs race engineering (Gade-brug) 328I 330I Varenummer: SPKOBE46328330 Varen er ikke på lager Pris excl. Moms: DKK 2,399,00 Pris inkl. Moms: DKK 2,998,75 sæt Dette er en sports-kobling til tunede BMW modeller, der dog stadig anvendes til gadebrug! Sachs sportskobling består af flg.: -Koblings-plade med organiske racing-belægninger -Udrykkerleje Vis Detaljer -------------------------------------------------------------------------------- Sportkobling Sachs race engineering (Gade-brug) M3 Varenummer: SPKOBE46M3 Varen er ikke på lager Pris excl. Moms: DKK 3,895,00 Pris inkl. Moms: DKK 4,868,75 sæt Dette er en sports-kobling til tunede BMW modeller, der dog stadig anvendes til gadebrug! Sachs sportskobling består af flg.: -Koblings-plade med organiske racing-belægninger -Udrykkerleje Vis Detaljer -------------------------------------------------------------------------------- Sportkobling Sachs race engineering (Gade-brug) 330D 330XD Varenummer: SPKOBE46330DX Varen er ikke på lager Pris excl. Moms: DKK 0,00 Pris inkl. Moms: DKK 0,00 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 Jeg har borret min M50 motor ja. Bør ikke ta for mye, og M52 samt M54 bør heller ikke borres (er jeg blitt anbefalt..).. Merk deg at stemplene i 3000cc-motoren er med 84mm diameter.. Jeg har ett slikt sett med stempler og staker, ta kontakt hvis du vil gjøre en handel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå