Gå til innhold

Trimming av e46 320


sassion99
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke bruk 40-50 000kr for ynkelige 250 hk!! :shock:

Om du sender motoren eg eventuelt hele bilen (sistnevnt er beste løsning) så får du sikkert trimma den til 500-600hk for 50-60 000kr!!!

Fortsatt ikke godkjent, men mange mange flere gamp da en med 250hk som foreslått litt over, og så koster det ""bare"" 10-15 000kr mere.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk 40-50 000kr for ynkelige 250 hk!! :shock:

Om du sender motoren eg eventuelt hele bilen (sistnevnt er beste løsning) så får du sikkert trimma den til 500-600hk for 50-60 000kr!!!

:shock::shock::shock:

Kan du være så snill å sende meg adressa til de som bygger opp en orginal 2-liters motor til 5-600 hk for 50-60 lapper med arbeid? Da har jeg et par motorer de kan få jobbe litt med for meg.

Men siden de får 5-600 hk utav en 2 liter for la oss si 60 lapper, så må jo jeg gjøre noe helt feil som påkoster min motor langt over 100k... og håper på 600 hk i en 3 liter - og hos meg er ikke arbeid inkludert... :roll:

For all del, er ingen turboekspert jeg - men tydeligvis gjør jeg noe hakkende galt... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk 40-50 000kr for ynkelige 250 hk!! :shock:

Om du sender motoren eg eventuelt hele bilen (sistnevnt er beste løsning) så får du sikkert trimma den til 500-600hk for 50-60 000kr!!!

Fortsatt ikke godkjent, men mange mange flere gamp da en med 250hk som foreslått litt over, og så koster det ""bare"" 10-15 000kr mere.. :wink:

Det må isåfall kun være basert på brukte deler med en minimal holdbarhet!?!

Skal du opp i så mye gamp så må du til med nye stempler, (7000 lapper brukt), porting og maskinering av topp + innmat og kam (10k +++ )

Intercooler, oljekjøler, datasprut, grenrør, manifold, turbo ....dette koster _mye_.

Men dette kan Pedi bedre enn meg, så jeg lar han ta seg av pratingen omkring dette.

Bimmerdude: Ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle innleggende, men for meg så høres det ut som at ngen ble helt enige her. 500-600hk for 50k-60k er etter min mening "polske" priser. Å få presse motoren min opp i 500-600 hk må den nok borres opp til minst 2800ccm. Bilen har nå blitt sponset med styling og lakkering, av rieger. så jeg driver nå å forbereder neste sponsor som kan bli ess tuning eller at jeg reiser til tyskland med den.

Bilder av bilen vil bli lagt ut etter den er komet hjem fra motering av stylingen...

MVH Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å trimme en M5x motor gjøres vel best med turbo/kompressor kit som lader ca 0,5 bar. Da monteres et slikt kit, og du benytter orginal motor.

Enem.se har et kompressorkit til 32000SEK som jeg selv vurderer, eller så har du ESS. I USA er det derimot mange store aktører. Active Autowerke f.eks. Prøv å les litt på www.bimmerforums.com, mye info å hente der.

50.000kr for 250hk er ikke så veldig dyrt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

er det noen som har prøvd og borre opp motoren sin her ?

er det noen fare å gjøre dette med hensyn til motoren?

Schmiedmann .com -velg danmark

Ombytnings-blok (du sender din gamle blok retur efter ombygning)

Volumen 3.000 CCM ydelse ca. 220-230HK + et væsentligt bedre bundtræk (NM). til 26 000 kr ?

Schmiedmann M52/M54 3.0L motorblok med stempler/krumtap komplet

323I alle modeller

Varenummer: SCMM525430-1

Varen er ikke på lager

Pris excl. Moms: DKK 16,995,00

Pris inkl. Moms: DKK 26,243,75 sæt

Bemærk at et depositum svarende til DKK 4,000,00 opkræves ved bestilling

Depositumet refunderes ved modtagelse af pantvaren i rengjort i original embalage!

Ombytnings-blok (du sender din gamle blok retur efter ombygning)

Volumen 3.000 CCM ydelse ca. 220-230HK + et væsentligt bedre bundtræk (NM).

Motorblokken er monteret komplet med ny krumtap/stempler+ringe/plejlstænger/lejer, klar til montering!

Består af flg. special dele:

-Krumtap inkl. lejer

-Plejlstænger

-Stempler/stempel-ringe

-Motorblok

Med sættet her har du allerede en hurtig motor, men du har også et fantastisk udgangs-punkt for yderligere tuning, du kan fx. efterflg. montere et bananmanifold/KN performance-kit/sports-knastaksler/let svinghjul/chiptuning/sportsbagpotte eller et Infinitas kompressor-system.

Vis Detaljer

--------------------------------------------------------------------------------

Sportkobling M52/M54 Sachs race engineering (Gade-brug)

328I

330I

Varenummer: SPKOBE46328330

Varen er ikke på lager

Pris excl. Moms: DKK 2,399,00

Pris inkl. Moms: DKK 2,998,75 sæt

Dette er en sports-kobling til tunede BMW modeller, der dog stadig anvendes til gadebrug!

Sachs sportskobling består af flg.:

-Koblings-plade med organiske racing-belægninger

-Udrykkerleje

Vis Detaljer

--------------------------------------------------------------------------------

Sportkobling Sachs race engineering (Gade-brug)

M3

Varenummer: SPKOBE46M3

Varen er ikke på lager

Pris excl. Moms: DKK 3,895,00

Pris inkl. Moms: DKK 4,868,75 sæt

Dette er en sports-kobling til tunede BMW modeller, der dog stadig anvendes til gadebrug!

Sachs sportskobling består af flg.:

-Koblings-plade med organiske racing-belægninger

-Udrykkerleje

Vis Detaljer

--------------------------------------------------------------------------------

Sportkobling Sachs race engineering (Gade-brug)

330D

330XD

Varenummer: SPKOBE46330DX

Varen er ikke på lager

Pris excl. Moms: DKK 0,00

Pris inkl. Moms: DKK 0,00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har borret min M50 motor ja.

Bør ikke ta for mye, og M52 samt M54 bør heller ikke borres (er jeg blitt anbefalt..)..

Merk deg at stemplene i 3000cc-motoren er med 84mm diameter..

Jeg har ett slikt sett med stempler og staker, ta kontakt hvis du vil gjøre en handel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...