Gå til innhold

Finnes det 255/40-17 piggdekk?


Nils Jørgen
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vet at hvertfall Dunlop har noen piggfrie vinterdekk - SP Winter Sport M3 - 235/45R17 Men 10" bredt er altfor mye... 235 burde du ha 7.5-9, men mulig det går...

dunlop har også 255 dekk, men det er ganske dyrt... ca 2000kr per dekk...

http://www.dunloptires.com/catalog/winter.html

Men pigger er det dårlig med... :/

Uansett er det jo bedre å kjøre på tynne vinterdekk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres mye ut, men det går nok greit. Har 265/35 på mine 10x18", og de har litt strekk.

255/40-17" som piggdekk synes jeg høres tvilsomt ut. 235/40-17" vet jeg finnes i piggfritt, men det er 20 i profil og en hel haug pigger unna.

Tror forøvrig ikke at det blir noe særlig å kjøre med så brede dekk på vinteren. Piggene trenger trykk (vekt) for å sette seg godt i is, med så brede dekk blir det litt av en flate å fordele vekten på, samtidig som det blir enorm rullemotstand i snø. Det er en grunn til at de bruker skikkelig smale dekk i rally på is og snø. Merker det samme her.. Jeg og sambo har tre biler her uti skauen, pluss leieboer har en. De forskjellige har: 165/70-13", 205/70-15", 205/55-16" og leieboers 175/65-13". Gjett hvilke to som tar seg suverent best frem.. de to kjipeste med smalest dekk (og fremhjulstrekk).. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk-verksted og forhandlere blir altid veldig sure om man skal ha store brede vinterdekk... det liker de visst veldig dårlig ...

skulle ha vinterdekk på en E65 heromdagen for en bekjennt av meg... 19"

Kunne like gjerne sette på sommerdekk mente en fyr og slang på røret... hehe

( det var først efter en litt heftig diskusjon )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 225/45x17" conti pigg på touranen, å det funker helt fint. Men det var ikke så mangen leverandører som leverte piggdekk i denne dimmen, å de er dyre. Mine conti kostet veil. 2900.- pr. dekk. Så også i katalogen til continental, at de hadde 235/30x19" MED PIGG, til veil. 6100.- pr.dekk.

Å forresten, så har jeg sett en E36, med 10x17" felg, med 235/45x17" dekk på, så det går, men det blir en del strekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...