Gå til innhold

Så var det min tur..

Evopower
 Share

Anbefalte innlegg

I går var jeg ute å lekte meg med bimmeren. På en parkeringsplass hadde jeg 70-80 km/t over en liten kul med en fjellvegg på yttersiden. Bilen mistet plutselig grepet, vi seilte mot fjellet, traff med et brak, bakenden ble kastet opp i luften og bilen snudde seg 180 grader så fløy vi baklengs 10-15 meter før vi landet. Gikk bra med oss selv om vi ikke hadde sele på oss. Bilen fikk følgende skader:

litt oppskrapt førerdør, venstre bakdør godt ødelagt, kanalen venstre side knust inn i traversfeste på bakakslingen slik at dette ble bøyd og det ene flyndrefestet brakk. Felgen totalt vridd. I landingen knuste jeg difflokket og opphenget på diffen samt eksosanlegg løsnet. Stablisatorstag littegranne vridd. Bulk i gulvet venstre side bak. Frontspoileren knekt. Bakskjørt revet av ++ litt småting.

Ingenting annet å si enn hvor utrolig dum jeg var! Hadde massevis av åpen plass å leke meg på, menn inn i fjellveggen skulle jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått sveist nytt flyndrefeste nå og fått tak i ny bakaksel. Bytter bakdør og kanal en annen dag så ordner detta seg. Det at bilen er litt skjeiv akkurat i gulvet og ved bakakselfestet bak driter jeg i. Vil bare ha den på veien igjen nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er bilen "fikset" igjen. Ene flyndrefestet er sveis på igjen, men ikke siker på om det holder. Fikk ikke skrudd fast diffen på grunn av at alt er skjevt under der så den festet jeg opp med en jekkestropp.. :P Klarte ikke å få løs høndbrekkwieren, noen som vet hvordan jeg gjør dette? Måtte bare klippe dem av jeg. Nå er bilen kjørbar, men stoler ikke helt på bakstellet slik det er nå.. Halvannet år til neste EU godkjenning, får nok bytte hele bakakselen til da ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er bilen "fikset" igjen. Ene flyndrefestet er sveis på igjen, men ikke siker på om det holder. Fikk ikke skrudd fast diffen på grunn av at alt er skjevt under der så den festet jeg opp med en jekkestropp.. :P Klarte ikke å få løs høndbrekkwieren, noen som vet hvordan jeg gjør dette? Måtte bare klippe dem av jeg. Nå er bilen kjørbar, men stoler ikke helt på bakstellet slik det er nå.. Halvannet år til neste EU godkjenning, får nok bytte hele bakakselen til da ja...

ehem.. ja, HOLLOO?? :shock::roll::shock::roll::shock::arrow::stupid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...