Gå til innhold

Bmw-Dårlig vinterbil?

bmwdude_1
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er også uenig i dette. Jeg har hatt en del biler opp igjennom, både fwd og rwd + at flere i familien har forskjellige typer 4wd. Må si at jeg liker BMW desidert best påde på vått og tørt føre. Har hatt e30,e28,e36 og nå e34. Men eldre BMWer som e21 og e12 osv har vel litt dårligere vektfordeling, så de er vel litt lumske kanskje? Har ikke prøvd noen av de på vinteren så jeg tørr ikke uttale meg om dem..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syndes E34en er herlig på glatten, drar seg fram der man vil (dekk har jo seff noe å si) men, visst man ikke er ops på at man kjører en bakhjulstrekk bil, og at baken kan skli litt ut.. så forstår jeg at noen syndes dette kan være skummelt, men jeg kjenner bilen såpass at jeg vet at dette skjer, og da er det greit. Vi har også en E36 i familien, og syndes denne er like bra som E34en min.

I går så lånte jeg Yaris versoen til moderen, og den likte jeg ikke på glatten, var så og si overalt.. trakk til venstre og høyre og veldig upresis, understyring over alt:P, Kan ha noe med at jeg ikke er vandt med forhjulstrekk.. men men.. Hater den bilen så jævlig :P!! kasse på hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har veldig positive intrykk på vinterføre med min E28. Har aldri satt meg fast og har ved et par anledninger kjørt opp bakker der biler som mazda 626 og nissan primera har blitt stående, biler som egentlig er gode vinterbiler. Akkurat fremdriften på bilen er veldig bra men balasen i bilen ved leking og sladding er dårlig, for en vet liksom aldri hvordan bilen vil slippe. Men så skal det sies at jeg må provosere den ut i sladd også da, har aldri opplevd å miste kontrollen ved vanlig kjøring.

Men nå skulle jeg altså få bilen til å sladde skikkelig med vilje på snøen og da gikk det i en fjellvegg. Menmen, sånt som skjer. Bare min egen feil. Bilen fungerer fint på glatta den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...