Gå til innhold

M3 bredding E30


Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

må si meg ening med pedi her ja. hvorfor kjøpe en svindyr snart 20 år gammel bil når flere av dem som har m3 kaster inn en turbo mata m20b25? hvor for ikke bare ha en billig 325 og kaste på turbo? og bredde den, for jeg ser ikke på breddinga bare for å være wannabe m3 men også en mulighet for å få på mye større hjul. altså en mondifikasjon for få få bedre veigrep. så blir det samme som å senke den liksom, sitter bedre på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok det, men for meg ser det ut som et labert forsøk på å etterligne en original. Husk at M3 er en klassiker og den detter ikke i pris lengre. Det gjør bilene dere styler opp.

Og å kalle en S14 motor for en sur firer er også ganske spesielt...det er jo bare en av de mest suksessrike motorene BMW noen gang har laget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og å kalle en S14 motor for en sur firer er også ganske spesielt...det er jo bare en av de mest suksessrike motorene BMW noen gang har laget...

Hehehe... Ventet på den ja... :wink: Skrev det litt for å fyre oppom, men og litt fordi jeg mente det... Men hvorfor kaller du den for "en av de mest suksessrike" ? Bare fordi at M3en nå er blitt litt kultbil? Vil jo påstå at både M20, M30 og M50-serien har jo hatt god suksess...

Sannheten er jo at smaken er som baken her også. Jeg for min del kan nesten ikke fordra 4ere, og er 6er-gutt på min hals. Mener også at BMW er synonymt med 6er, ikke en firsylindret startmotor. Men det er min mening, og respekterer selvsagt at det er noen som ikke er enig i dette.

For min egen del er den tøffeste M3en en som er uten C-stolpe og den bakluka, men med den EVO III frontspoileren og den vinga med uttrekkbar vipp - og med M3 3.2 liters motor og 6 gir.

Hva mener du med sur firer pedi? :?

Med det mener jeg at det ikke er sååå spennende med 192 hk (eller 196 eller noe sånn) i en 2.3 liters rekkefirer. Naboen min har en orginal og bra strøken M3 med 4er, og det tar jo ikke helt av.

Men nå får jeg vel hele M3-klanen på nakken?? Jaja... Det må de bare tåle, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå får jeg vel hele M3-klanen på nakken?? Jaja... Det må de bare tåle, hehe...

Eg såg det nok. :wink: Når du "varvar" med ein S14B23, så er det ein meget flott lyd der og. Men saken har alltid ulike synspunkt som du seier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekser bare ødelegger alt av kjøreegenskaper i en E30 :wink:

Nå har jeg vel "kranglet" litt med deg en gang tidligere - og dette er ikke et forsøk på å gjenoppta det.

Har du kjørt både 4er og 6er på bane i M3 og testet forskjellene? Du er vel fortsatt 16 år og uten lappen? Nå husker ikke jeg hva de forskjellige motorene veier, men synes å huske at det ikke er sååå stor forskjell på S14 og S50 målt i kg. Og jeg innbiller meg at en skal være en ganske flink/erfaren/rutinert sjåfør for å kunne utnytte de få kiloene mindre en S14 veier?

Spiller herved ballen over til noen som har litt mer erfaring på bane enn meg, jeg er liksom bare "han som mekker i pit'en", jeg... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg sier "en av de mest suksessrike motorene" er fordi det er med nettopp denne motoren BMW vant utallige seirer på -80 og tidlig 90-tall, både i DTM og WTCC.

Skjønner jo at mange av dere liker sekseren, gjør det selv jeg. Har hatt en del 320 og 325i, men i E30 M3`en sitter det et stykke motorsport-historie som i alle fall jeg mener skal sitte! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekser bare ødelegger alt av kjøreegenskaper i en E30 :wink:

Nå har jeg vel "kranglet" litt med deg en gang tidligere - og dette er ikke et forsøk på å gjenoppta det.

Har du kjørt både 4er og 6er på bane i M3 og testet forskjellene? Du er vel fortsatt 16 år og uten lappen? Nå husker ikke jeg hva de forskjellige motorene veier, men synes å huske at det ikke er sååå stor forskjell på S14 og S50 målt i kg. Og jeg innbiller meg at en skal være en ganske flink/erfaren/rutinert sjåfør for å kunne utnytte de få kiloene mindre en S14 veier?

Spiller herved ballen over til noen som har litt mer erfaring på bane enn meg, jeg er liksom bare "han som mekker i pit'en", jeg... :wink:

Hehe, ja, S14 er ganske tung. Mye tyngre enn f. eks M10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg sier "en av de mest suksessrike motorene" er fordi det er med nettopp denne motoren BMW vant utallige seirer på -80 og tidlig 90-tall, både i DTM og WTCC.

Skjønner jo at mange av dere liker sekseren, gjør det selv jeg. Har hatt en del 320 og 325i, men i E30 M3`en sitter det et stykke motorsport-historie som i alle fall jeg mener skal sitte! :wink:

Joda, DETTE er jeg enig i - men for meg spiller reality og hverdag en større rolle enn gamle motorsportbragder. Og i hverdagen er fremdeles en S14 en "sur firer" og S50 b32 en oppegående 6er...

Men med full respekt for orginal-politzei, så forstår jeg poenget ditt. Men når jeg snakker orginal-politzei for min egen del - så er Alpina B7, B7S, B10 Bi-Turbo hjertevarmende... Alle desse har også en historie - som verdens raskeste familieracer... Og alle er jo 6-sylindrede.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...