Gå til innhold

M3 bredding E30


Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

Heller S38 enn S50 b32?

Jeg liker alle store 6ere til BMW, men holder en liten knapp på S50 i E30 fortsatt... Føler det er en motor som "passer bedre" i E30 liksom, og føler at det er en mer moderne motor - mer "oppe å går" liksom...

enig med deg, pedi!

og helst med en liten kompressor på... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Heller S38 enn S50 b32?

Jeg liker alle store 6ere til BMW, men holder en liten knapp på S50 i E30 fortsatt... Føler det er en motor som "passer bedre" i E30 liksom, og føler at det er en mer moderne motor - mer "oppe å går" liksom...

enig med deg, pedi!

og helst med en liten kompressor på... :wink:

Kompressor stæler hester. Turbo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man slipper jo turbolag da. det du tenkte på eller?

Det spørs jo om du har sentrifugalkompressor eller skrukompressor. Skru kommer kontant, mens sentrifugalen må jo jobbe opp trykk på "lik" linje med vanlig turbo...

Kompressor stæler hester. Turbo :D

Sååå mye stjeler nå ikke den kompressoren. Hvis du mangler noen hester (pga kompressoren), så har du bare ikke hentet nok utav motoren.

Da er det bedre å kombinere dette, slik som min plan er - HyperCharging..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man slipper jo turbolag da. det du tenkte på eller?

Det spørs jo om du har sentrifugalkompressor eller skrukompressor. Skru kommer kontant, mens sentrifugalen må jo jobbe opp trykk på "lik" linje med vanlig turbo...

stemmer det med sentrifugalkompressor, men jeg opplever det som at trykket er mye mer jevnt på en kompressor enn en turbo. hvertfall de turbo og kompressorbilene jeg har testet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det med sentrifugalkompressor, men jeg opplever det som at trykket er mye mer jevnt på en kompressor enn en turbo. hvertfall de turbo og kompressorbilene jeg har testet.

Helt sant, jeg skrev nok litt i ytterkant - men det er en ting som er viktig:

Mange tror at turbo er turbo, og kompressor er kompressor. Men her er det så mange forskjellige versjoner av turbo at det er til å bli gal av... Kompressorene er jo litt i mindretall da. Så å sammenligne turbo og kompressor (tenker IKKE på ditt innlegg her, R Andersen..) er jammen ikke godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...