Gå til innhold

En som liker blått lys?

Magnus
 Share

Anbefalte innlegg

Den mest optimale lysfargen for et menneskes øyner er grønn.

Jeg synes forøvrig at denne personen var vel optimistisk i sine antagelser ang. motoreffekten... :roll:

Hehe, det la jeg merke til og. han har fått mer og mer effekt jo mer dilldall han har montert. 20Hk på chip, 10-20Hk på å planslipe topp... Yeah right :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW la faktisk ned weldig mye penger i forskning på instrumentbelysning. De kom frem til at rød/oransj var den fargen som stjal minst oppmerksomhet og lysfølsomhet fra øyet og vegbanen. Blått lys ødelegger også nattesynet mer enn rød/oransj lys. Det er en grunn til at blålysetatene bruker akkurat blå lys. Man ser blålys i sladrespeilet lenge før man ser oransje arbeidslys i sladrespeilet, det har noe med fysiologi i øyet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger merke til at du faktisk har en smule tendens til å mislike BMW? eller er det bare meg? Bare lagt litt merke til det ved et par anledninger.

Negative kommentarer...?

Selve bilen liker jeg !, men kvaliteten er jo helt tragisk !! to venner av meg kvittet seg nettopp med sine. Den ene var en 325 cupe 93 mod (100 000 km ) og den andre hadde en e46 318 99 mod ( 77 000 km) Begge opplevde det samme som meg. Bilen holder ikke..

Elektriske svikter, alt på understelle er jo helt tragisk , oppheng, endestag ja alt ! Han med e46 fikk ikke bilen gjennom eu kontroll da den hadde rullet 30 000 kmt, pga slitasje i opphengskuler !! Og bilen gikk varm første gang på 60 000 kmt. Da ga vanpumpa seg.. Så kom det rust i bakluken, og dørene. Og han tok vare på bilen sin !! Han med 325'en var også innom en drøss med idiotiske repprasjoner. Toppen gikk. Og bilen ble ikke herjet med. Den røyk fakktisk mens bilen viste normal arbeids temp og hadde kjørt i godt over en time.

Jeg kan ikke si de av vennen mine som kjøre japanske biler har noe problemer annet en og bytte olje & filter på sommeren, og bensin en gang pr uke.

Bare og ta en titt på www.fin.no Er jo nesten ingen bmw'er til salgs som det ikke står: Nylig påkosttet slitasje deler ( og da gjerne for en sum type 30 000 kr) Dette gjelder til og med de fra 2002-96 mod !

Og det er helt tragisk ! Se på en toyota fra 96 , står bare : Hel og pen bil.

Og spør eier om han har byttet opphengskuler og enneledd noe gang. Svaret blir 97% sikkert: NEI ! Spør om bilen har godt varm noen gang , Nei.. skulle den det ? Ok, spørr om ventiltikk da .. Nei.. elektriske ? nei..

Lekker det olje noe sted da.. ? nei.

Jeg er gald i bilen, men kvalitet aner de jo ikke hva er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 2 bilene divine nevnte var jo tross alt tidlige årsmodeller av en serie. man må regne med barnesykdommer på nye bilmodeller. På E46'n ble jo bærearmer og rust tatt på garantien. De som vil ha siste nytt vil også være villige til å betale mer og akseptere mere feil. Det er elemetær markedsføring.

Oss andre kjøper biler som har fått facelift og dermed luket ut de aller fleste barnesykdommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehhh.. så vidt jeg vet er det ikke noe som helst bedre på E39 opptil da de ikke kunne produsere bilen.. E46, ja noe ble garanti , annet er "kalt slite deler" Rart de ikke slites likt på andre biler? Eller at japser har "barnesykdomer" , jeg liker bilen, men kvaliteten er = PESS!

Regner med at de fleste her har vært borti eks antall kødd med bilen sin.

Bilen jeg har nå har fakktisk bare kostett meg 4000 kr siden jeg kjøpte den i august, må være ny rekkord eller noe.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe stygt å si om E34 da, Divine? Jeg skulle gjerne likt å høre hva jeg har i vente.. :P

Så du har ikke kosta på bilen en krone i driverk eller oppheng? Bærearmer forran da, det er jo en svakhet på bilen din det. Og så har du jo termostat og vanpumpa di. Sist nevnte er laget av plast :wink:

Hmmm Renzor? Som i Trent Reznor ? Nine Inch Nails?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe stygt å si om E34 da, Divine? Jeg skulle gjerne likt å høre hva jeg har i vente.. :P

Så du har ikke kosta på bilen en krone i driverk eller oppheng? Bærearmer forran da, det er jo en svakhet på bilen din det. Og så har du jo termostat og vanpumpa di. Sist nevnte er laget av plast :wink:

Hmmm Renzor? Som i Trent Reznor ? Nine Inch Nails?

Det eneste av drivverk/oppheng jeg fikk på eukontroll var ytre endeledd og hjelpesnekkeforinga. Bortsett fra dette har jeg ikke kosta på 1 krona på dette området :wink:

Termostaten og vannpompa ja... :roll: det er vel typiske slitasjedeler det da..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehhh.. så vidt jeg vet er det ikke noe som helst bedre på E39 opptil da de ikke kunne produsere bilen.. E46, ja noe ble garanti , annet er "kalt slite deler" Rart de ikke slites likt på andre biler? Eller at japser har "barnesykdomer" , jeg liker bilen, men kvaliteten er = PESS!

Regner med at de fleste her har vært borti eks antall kødd med bilen sin.

Bilen jeg har nå har fakktisk bare kostett meg 4000 kr siden jeg kjøpte den i august, må være ny rekkord eller noe.. :P

"Alle biler ruster, men Opel har Rekord"... :)

Rust på panser og slitte bærearmer på min ble tatt på garanti enda bilen var en 2001 modell og tysklandsimportert. Rust på panser og bakluke og i noen tilfeller dører kommer av kittet som er brukt mellom platene. Det kittet er av den miljøvennlige typen som tyskerne ble pålagt etter at "De Grønne" fikk en hånd på regjeringsroret i Tyskland (de ble pålagt å minske utslipp osv, ikke selve kittet). Problemet med kittet er at det var fuktig/tok til seg fuktighet slik at det spiste opp metallet innenfra. Hvor pent du har ehandla bilen med garasje, steinsprut, polering, vasking etc påvirket ikke rusten som kom.

Bærearmene på E46 hadde en svakhet med at bærekulene var laget av for mykt metall og hadde litt lite fett i fra fabrikken til underleverandøren. Alle nye bærearmer fra 2002 en gang er av en ny type som har kraftigere bærekuler og mere fett. De holder sikkert 150.000 til 200.000km.

Forstilling på 5'erne er litt komplisert, men du må som regel bytte flere ting samtidig for at resultatet skal bli 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...