hartvix Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Lurer på en liten ting... BMWen min har tre programmer på automatkassa, men hva står egentlig bokstavene for? S regner jeg med er "Sport", og E står kanskje for "Economy"? Så er det M... det er vel det som kalles snøprogram på norsk, men hva i all verden står M-en for? En helt annen ting; går det an å laste ned manualer til BMW på internett? Det fulgte ikke med manual i bilen min når jeg kjøpte den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 jeg har Også lurt på hva "M" GJØR... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Enkelt. P - Park N - Nøytral R - Revers D - Drive D/S - Sport M - Manuell sjalting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
edition Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 M står for vinter på min i følge boka.. tysk seddu! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bunny Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 M står for vinter ja, men du kan også bruke "m" til å låse kassa i 1,2,3 gir. Du setter spaken på en av de, trykker inn "m", så står den der til du gjør noe annet. Tror ikkje eg forklarte det så enkelt...eeh.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartvix Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2005 M står for vinter på min i følge boka.. tysk seddu! Men vinter er jo "Winter" på tysk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 IKKE LETT DETTA ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartvix Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2005 M står for vinter ja, men du kan også bruke "m" til å låse kassa i 1,2,3 gir. Du setter spaken på en av de, trykker inn "m", så står den der til du gjør noe annet. Tror ikkje eg forklarte det så enkelt...eeh.. Tja, på bilen min kan jeg låse den i 1,2,3 gir ved å sette spaken i 1, 2 eller 3 uavhengig av program. Programmet (S,E eller M) påvirker kun Drive (og revers?) så vidt jeg vet. Hva M gjør er greit nok. Den gir mer forsiktig kraftoverføring, slik at bakhjulene ikke spinner så lett og bilen blir lettere å ta løs på glatt føre. Men det jeg ikke skjønner er hva M står for. Ikke at det har noe å si, men jeg er bare nyskjerrig At M står for manuell på nyere biler høres logisk ut, men ikke på min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 jeg har ikke merket noe mer forsiktig kraftoverføring på den E32 735'en jeg kjører fra tid til annen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bunny Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Min er en 92 mod, og hvis jeg setter spaken i 2. og trykker "m", så holder den seg der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 ///M-knappen Det er jo den knappen du trykker for å få 507hk på M5`en det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.T.S Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 jeg har ikke merket noe mer forsiktig kraftoverføring på den E32 735'en jeg kjører fra tid til annen.. den gjør jo ikke det uten at du setter den i m eller * og har den i drive Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 haha. jeg hadde jo ikke sagt det om jeg ikke hadde testet det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartvix Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2005 jeg har ikke merket noe mer forsiktig kraftoverføring på den E32 735'en jeg kjører fra tid til annen.. Det er enorm forskjell på E og M i min bil. Hvis jeg f.eks. skal ta løs i motbakke med snø kan det være at jeg ikke kommer av flekken i E, mens jeg ikke spinner engang i M. Min er en 92 mod, og hvis jeg setter spaken i 2. og trykker "m", så holder den seg der. I min trenger jeg bare å sette spaken i 2, så holder den seg der uansett hvilket program jeg har Programmet gjelder vel kun når bilen står i Drive(evt. også revers?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 ja det virker slik.... Mulig jeg bare ikke har testet så nøye... ble litt nysgjerrig nu.. skal teste det enda mer nøye neste gang .. så får vi se heh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå