Gå til innhold

Hva bør jeg kjøpe?

kanskjeBMWeier
 Share

Hva foretrekker du?  

56 stemmer

1. 1. Hva foretrekker du?

• BMW
      52
    • Opel
      4

Anbefalte innlegg

Hvis du i det hele tatt vurderer annen bil enn BMW, ser jeg liten vits i å henge på et BMW forum ;)

Er nå ikkje helt enig med det der da. Det kan da være folk med objektive meninger basert på egne erfaringer her inne og.

Personlig hadde eg en 84 mod 318i til førstebil. Kostet ikkje veldig å den i drift. Betalte vel 12K for den i 2000. Litt var det jo seff å ta tak i, men du verden så mye glede. Ett veldig lett utgangspunkt for å få en tøffere/bedre/gøyere bil senere når man opparbeider seg litt penger.

En Opel fra det glade åttitall er jo ikkje det verste kjøpet det heller. Deletilgangen og prisene på disse er jo latterlig lave. Florerer med kunnskap, deler, tilbehør o.l til disse i likhet med gamle BMW'er.

Opel miljøet er i tilegg veldig bra. Har vært med på en del OMC-treff og det er ett upåklagelig miljø blant disse...

(uten at eg setter Opel foran BMW, men det er min mening)

Hvor interessert man er i bil og hvor mye man gjør selv virker og inn. En Toyota er en skuddsikker satsning. Kjedelig, ruster og ikkje spesielt fin eller annerkjent blant "gutta boyz", men starter og gjør jobben sin inntil man kjører på en mine eller lignende.

Du må selv avgjøre hva du legger i bil og hvor mye tid/penger du er villig til å ofre i etterkant. Hvis det bor en liten hobbymekaniker i deg og du er generellt bilinteressert er absolutt en BMW noe å starte med.

Skal du derimot bare frem og tilbake til skole/jobb hver dag og det eneste stellet du finner tid til å gjøre er å fylle bensin er det en del andre merker eg ville sett på før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte jo selvfølgelig BMW da ;) Men såpass gamle biler er det ofte litt mekk med :P

Derimot er Peugeot 605 gode biler faktisk. Lite rust, billige i drift, og til en billig penge når de er såpass oppi åra ;)

Har hatt en selv, og den var det ikke noe særlig stress med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig god gammel bil, ja det må bli Opel Ascona det.. Kongen over alle rånebiler.. Hehe.. Hadde jo såklart det som første bil, Ascona B 77mod, gikk som ei kule.

Men om det er en driftsikker bil er noe annet.. Byttet forresten 3girkasser i den jeg hadde. Motoren hadde jeg aldri noe problem med. Brukte olje som bare det, men gikk og gikk.

Og stemte da Opel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...