Gå til innhold

Hjelp ang angeleyes

Mack10
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da skulle de vært lys i??:P

Tror ikke det er montert ringer på dem..

Står ikke noe navn på lyktene som jeg kan se..

Ingen som har noen tips/ideèr til og få ringene til og lyse??

Kan det være en pære jeg ikke har satt i?? Evt hvor skal pæren til ringene sitte??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulgte det med et ledningssett? Denne må kobles til batteriet (plusspolen i motorrommet for de som har seksere). Ledningen gir strøm til ringene som gjør at du får parklyset til å fungere. Har selv samme lykter som du har, bare i sort bakgrunn. Skjønte ikke helt hva du mente med pæra under nærlyset, men nær og fjernlys skal fungere på vanlig måte etter du har installert lyktene. Er bare ledningen som må tilkobles for å få strøm til ringene. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det fulgte med noe ledningssett men det kan jo være de ligger og slenger inne med lyktene.. Kunne du tatt et bilde og vist meg hvordan de ser ut??

Hadde vært kjempefint!!

Er det ikke en liten pære til parklyset under nær/fjern lyset på lyktene dine??

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke noe kamera, så blir vanskelig å få tatt noe bilde. Kan prøve å beskrive den hvis jeg husker det: Den er for det meste sort og litt tykk kabel med en tynn sort og rød ledning på den ene enden. Ledningen kan vel være ca 3-4 meter.

Kontaktene som skal i frontlyktene er av lys grønn plast. Det skal også stikke ut en kabel fra hver av lyktene som skal kobles i disse kontaktene. Se om du har dette. Som hagenisse var inne på, så kan det rett og slett hende at det er andre type lykter du har :wink:

Hvis det bare er sånn at du mangler kabelen så må du få tak i den for å få lys i ringene. Aner ikke om de selges separat. Ta en ringerunde til forhandlerne og spør :)

Edit:

Ledningen gir strøm til ringene som gjør at du får parklyset til å fungere.

Jeg stusset litt på denne ledningen.. Jeg har nemlig ikke koblet den på..

Registrerte at du har nevnt dette før. Skjønner ikke helt hvordan du får lys da. Jeg måtte koble den på for å få lys i ringene. Ellers funket bare det ordinære fjern- og nærlys. Kanskje du har en spesiell bil, hagenisse eller så er du trollmann :wink: Hvis du ikke trenger den, kan jo Mack10 få den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat snakket med gamle eieren.. Han sa når eg kjøpte bilen at han ikke visste kor pæren skulle.. Men sa nå at det bare var reflexer..

Går det ann og kjøpe slike ringer??

Blir det bra??

På lyktene mine er ringene like store og de jeg har lagt ved link til er vel en stor og en litt mindre??

Tips??

http://maxam-tuning.com/catalog/product ... ts_id=2886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte koble den på for å få lys i ringene. Ellers funket bare det ordinære fjern- og nærlys. Kanskje du har en spesiell bil, hagenisse eller så er du trollmann :wink:

Snodig. De er vel koblet til parklyset på "gamlemåten". Du prøvde uten ledningen først altså?

Når jeg tenker på det, bilen min slår også av hovedlysene (har ikke aut. kjørelys) når jeg slår av motoren. Husker ikke om det var slik før xenon-kittet eller ikke..

Er nok spesiell bil, selv om jeg likte den andre ideen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Prøvde uten ledningen først, ja. Husket at du nevnte at du ikke hadde den på, så var litt spent. Men der var det mørkt gitt :( Så da måtte ledningen på og det ble lys (hallelujah :lol:)

Kan jo være xenon-kittet som du sier, siden kjørelysene slår seg av.

Dugger dine mye? Mine dugget noe jævlig til å begynne med, men så var det typisk "duggvær" også da de ble installert (varm luft fra bakken stiger og møter kald luft, så var litt tåke også), aner ikke om det var derfor de dugget så mye, men dugger bare av og til nå under kjøring, og da en liten stripe nederst og litt i hjørnet. Dugger ikke ved stillstand. Håper det blir helt borte til sommeren ellers :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være trollmann du ja :lol:

Har kanskje bare vært uheldig jeg da. Men at det dugger litt om vinteren gjør ikke noe. Er hva de gjør om sommeren som har noe å si.

PS: Var det tørt og varmt når du monterte dem? Kanskje det er årsaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på lokket til pæreholderen? Bare løsne på den så duggen kommer ut? Kjører bare med nærlyset vinterstid. På meg virker det som og de dugger etter at nærlyset kommer på, for de dugger ikke når bilen står med lysene av. Merkelig. Kan jo være at det er noe fukt der som ikke har kommet ut og at det danner kondens når det kommer varme. Men skal nok finne på noe etter hvert. Gir meg ikke så kjapt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...