J Naustdal Skrevet Desember 25, 2005 Share Skrevet Desember 25, 2005 Har problem når eg spelar med litt kraftig bass. då blinkar frontlyktene og kupe lys visst eg har dei på. vil ein kondensator hjelpe for dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Desember 25, 2005 Share Skrevet Desember 25, 2005 ...og møter du en politimann som har stått opp med feil ben, så blir du bøtelagt for å ha blinkende frontlys Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J Naustdal Skrevet Desember 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2005 kanskje han ser dei blinkande blå lysa i hattehylle høgtalarane fyst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Desember 25, 2005 Share Skrevet Desember 25, 2005 Kondensator Alle forsterkere gir bedre lyd og merkbart mer effekt når du har montert en kondensator på strømkabelen. Kondensatoren fungerer som en energireserve, som mater forsterkeren lynhurtig med strøm ved store effektutslag. - F.eks ved kraftige bass-slag. Bassgjengivelsen i bilen er avhengig av at forsterkeren får nok strøm i de krevende øyeblikkene. - Hvis ikke vil lyden mangle den riktige "punchen" og virke sløv og upresis. En tommelfingerregel sier at du trenger: 0,5f kondensator til forsterker på inntil 500 watt 1f kondensator til forsterker på inntil 1000 watt 1,5f kondensator til forsterker på inntil 1500 watt En annen fordel med en kondensator er at den fungerer som et filter som effektivt filtrerer bort støy på strømdelen. Edit: Tatt fra radiospesialisten, men vet ikke om det hjelper deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Desember 25, 2005 Share Skrevet Desember 25, 2005 Få deg en større dynamo, eller bytt til en større laderegulator i dynamoen, hvis det er mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ch88 Skrevet Desember 29, 2005 Share Skrevet Desember 29, 2005 jeg sliter med samme problemet! noen som har en kondensator og anbefalle? skal ikke ha noe dyrt no. men helst noe som faktisk fungerer da:) forsterkern min er på 600w tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Desember 30, 2005 Share Skrevet Desember 30, 2005 Bytt til større dynamo! Eller nytt batteri vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Desember 31, 2005 Share Skrevet Desember 31, 2005 kondensator er jukseløsningen! Gå for større bateri eller bytt laderegulatoren. Så tar du problemet der det egentlig er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loite Skrevet Desember 31, 2005 Share Skrevet Desember 31, 2005 blinkende lys betyr jo at det er for lite strøm når forsterkeren trekker masse.. så det som hjelper er stort batteri. "gele" batteri. bra strømkabler, og kondensator... en kompis av meg kjører 2 12" PIONEER, i en ganske ny bil.. og han har to "gele" batterier og to kondensatorer og ordentlige strømkabler.. han var ikke fornøyd før alt det var på plass.. da blinker det ikke i lysa.. og så sinnsykt forskjell du merker på lyden når forsterkeren får nok strøm.. helt rått.. ble målt til 143,7db tror jeg. i en saab 9000 2,3 turbo shit... hehe,. så skaff deg nok strøm! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ch88 Skrevet Desember 31, 2005 Share Skrevet Desember 31, 2005 så det er strøm som er løsningen ja. burde jo jeg vist som skal bli elektrikker å greier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loite Skrevet Desember 31, 2005 Share Skrevet Desember 31, 2005 sier vel seg selv? blinker lys, så betyr det ikke at det er en sang lyktene ikke liker.... =) jo mer strøm du har, jo bedre anlegg har du.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ch88 Skrevet Desember 31, 2005 Share Skrevet Desember 31, 2005 sier vel seg selv? blinker lys, så betyr det ikke at det er en sang lyktene ikke liker.... =) jo mer strøm du har, jo bedre anlegg har du.. ahhhhh.. trodde det var lyktene som digga etter musikken jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loite Skrevet Desember 31, 2005 Share Skrevet Desember 31, 2005 mange som tror det.. min bil pleier å blinke til høyre når den syns jeg skulle bytte sang,,, men er vel forskjellig fra bil til bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå