Sevenord Skrevet Desember 26, 2005 Share Skrevet Desember 26, 2005 Jeg har da nettop kjøpt meg E30, og er usikker på hvor mye jeg bør senke den. Har ingen planer om en masse plaststyling, bare en liten leppe under originale frontfanger.. Kanskje noe ala denne: http://www.bimmers.no/modules.php?full=1&set_albumName=Magnum&id=P4280011&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_photo.php Noen som har en formening om hvor mye senk det der er? Eventuelt hvor mye anbefaler dere at jeg senker? Jeg liker det IKKE når hjula forsvinner inn i hjulbuene style Skal være allsidig bruksbil også Dersom noen har tips på billige senkefjærer, eventuellt sett med dempere så fyr løs.. Jeg vet eiker har billige... Er ute etter å få det sånn passelig stivt, men samtidig ha en viss komfor, da det ikke bare er gode veier her.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet Desember 26, 2005 Share Skrevet Desember 26, 2005 D der ser noe 40-40 senk ut ville jeg sagt, samme som på min, er egentlig godt fornøyd med det, men kunne tenkt meg at den var litt lavere foran, regner med at det blir 60-40 nestegang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet Desember 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2005 Ok. Det jeg er redd for med 40-40 er at den kanskje blir litt lavere bak en forran (eller ser slik ut ivertfall), men dersom den overnevnte er 40-40 så ser det jo riktig bra ut;) Min er 4 dørs, men det har vel ikke noe å si?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Desember 26, 2005 Share Skrevet Desember 26, 2005 Kjøp 60/40 du. Det bli penere. Eg kjøpte 55/40 hos motortecnik (ikke rett skrevet), men bilen ble alikevel lavere bak enn fremme. Måtte trikse det litt til med andre puter bak og senkeskåler fremme. I utgangspunket så det ut som den var senket 40/75. Hely mongo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Desember 26, 2005 Share Skrevet Desember 26, 2005 60/40 er nok beste valget.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 26, 2005 Share Skrevet Desember 26, 2005 40/40 senking + et par innlegsplater bak (10-15mm) og Bilstein Sprint... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen|3k Skrevet Desember 26, 2005 Share Skrevet Desember 26, 2005 60/40 er nok beste valget.. 60/40 anbefales ikke uten å bytte dempere til f.eks apex eller lignende Jeg har apex 40/40 fjærer som skal på min E30 sedan. E30 er jo originalt høyere foran enn bak, derfor 60/40 selges, også derfor det er mer populært. Har du ikke tenkt til å bruke "så mye penger" så ville jeg bare kjøpt 40/40, eller gått opp til for eks. ett apex senkesett med fjærer og dempere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stjernstedt Skrevet Desember 26, 2005 Share Skrevet Desember 26, 2005 Ser 40/40 bra ut på e36 sedan? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet Desember 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2005 Hum... Jeg hadde småå planer om å bytte dempere også til sportsdempere om jeg fant noe Billig. Da er ivertfall 60-40 senking aktuelt. Men siden jeg mest sannsynlig ikke blir å bruke så mye penger til å begynne med, kanskje jeg bare går for 40-40, men igjen, vil jo ikke at den skal være lavere bak en forran =/ Noen som kan beskrive (eventuelt en link) til hva som menes med "innlegsplater" bak? Dette er vel neppe lovlig heller? BMW324TDa: En eller annen fortalte meg at det var forskjell på hjulbuene bak (høyden) på facelift/prefacelift, stemmer det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Desember 26, 2005 Share Skrevet Desember 26, 2005 E30 facelift har lavere hjulbuer bak slik at du må senke mer fremme for at hjulene skal stå noenlunde likt i hjulbuen. Jeg hadde 60/40 H&R Cup Kit på min og den så fortsatt lavere ut bak enn foran. Synest 60/40 er perfekt på E30. Slik så min ut med 8x17: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen|3k Skrevet Desember 26, 2005 Share Skrevet Desember 26, 2005 E30 facelift har lavere hjulbuer bak slik at du må senke mer fremme for at hjulene skal stå noenlunde likt i hjulbuen. Jeg hadde 60/40 H&R Cup Kit på min og den så fortsatt lavere ut bak enn foran. Synest 60/40 er perfekt på E30. Slik så min ut med 8x17: Hadde du den dimmen med originale hjulbuer? Jeg lurer på å kjøpe 8x17, lurer fælt på detta med subbing? Hadde du spacere og eller lange hjulbolter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet Desember 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2005 Stilig det der ja! Meneh, jeg har ikke penger eller ork til å legge ut såå mye penger... Og regner med originaldempene fort dør om jeg smekker til med 60mm senk framme... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen|3k Skrevet Desember 26, 2005 Share Skrevet Desember 26, 2005 Stilig det der ja!Meneh, jeg har ikke penger eller ork til å legge ut såå mye penger... Og regner med originaldempene fort dør om jeg smekker til med 60mm senk framme... Asså de vil nok holde en stund, mange som kjører 60/40, men jeg sjekka en del rundt da jeg skulle kjøpe fjærer og alle firmaene sa at det ikke anbefales uten bytte av dempere... Samt noen andre og... Blir jo ikke _stygt_ med 40/40 da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet Desember 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2005 Sant nok, blir jo ikke værre en det er nå Så om jeg ikke kommer over ett kupp med dempere og fjærer, så er det kanskje like greit å holde seg til 40-40, eventuelt med litt mods.. Hadde ikke planer om å bruke så urmye penger på denne bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Desember 26, 2005 Share Skrevet Desember 26, 2005 Hadde du den dimmen med originale hjulbuer? Jeg lurer på å kjøpe 8x17, lurer fælt på detta med subbing? Hadde du spacere og eller lange hjulbolter? Felgene var 8x17 ET 35 så jeg måtte ha spacere. Kjøpte 10 og 15mm FK spacere med styring men måtte dreie 2mm av 15mm spacerene for at det ikke skulle subbe bak. Hjulbuene var orginale. Med andre ord kan du max ha 8x17 ET25 foran og 8x17 ET22 bak. Jeg kjørte Continental dekk men et annet merke kan godt være litt bredere og subbe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå