sigklep Skrevet Desember 27, 2005 Share Skrevet Desember 27, 2005 Har fått en liten ide som jeg tenkte jeg kunne dele med dere og som jeg gjerne vil ha noen synspunkter på. Biltyver er ofte ute etter å stjele bilen å stikke av med den. For å ungå at noen stikker av med bilen kan det være en ide å sette på full brems på alle hjulene. Jeg har lagt merke til at skolebiler (biler som brukes ved trafikkopplæring) har et ekstra bremsepedal. Ved å koble inne en slik ekstra hovedbremsesylinder som styres av en linær motor så kunne en automatisk sette på bremsen på alle hjulene. En elektrisk linær motor er vist under på bildet. Ville prosjektet vært mulig og hensiksmessig å gjennomføre? Vet noen om det er enkelt å koble på en ekstra hovedsylinder på bremsesystemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivlund Skrevet Desember 27, 2005 Share Skrevet Desember 27, 2005 Høres ut som en god ide dette ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet Desember 27, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2005 Et problem kan mulig være at klossene kan fryse fast i skivene, men dette er jeg usikker på at om de gjør. Har iallfall vært ut for at håndbrekket har frosset fast, men dette kan mulig være p.g.a at vaierne har frosset fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skogly Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 Høres ut som ein god idè, men eg trur det vil bli litt jobb med å få det til i praksis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 kunne jo laget det slik at med en gang du startet bilen så slo den inn, og måtte trykke på en gjemt knapp før en kunne kjøre igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.T.S Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 Har fått en liten ide som jeg tenkte jeg kunne dele med dere og som jeg gjerne vil ha noen synspunkter på. Biltyver er ofte ute etter å stjele bilen å stikke av med den. For å ungå at noen stikker av med bilen kan det være en ide å sette på full brems på alle hjulene. Jeg har lagt merke til at skolebiler (biler som brukes ved trafikkopplæring) har et ekstra bremsepedal. Ved å koble inne en slik ekstra hovedbremsesylinder som styres av en linær motor så kunne en automatisk sette på bremsen på alle hjulene. En elektrisk linær motor er vist under på bildet.Ville prosjektet vært mulig og hensiksmessig å gjennomføre? Vet noen om det er enkelt å koble på en ekstra hovedsylinder på bremsesystemet? er ikke no ekstra hovedsylinder på kjøre skolebiler. .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2005 Hvordan løser de det med 2 bremsepedaler da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet Desember 28, 2005 Share Skrevet Desember 28, 2005 de har bare en stang fra bremsepedalen til andre siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet Desember 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2005 okei, takker! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostespiller Skrevet Desember 29, 2005 Share Skrevet Desember 29, 2005 Hmmm. Finner på så fete ideer hele tiden selv. Grùnder hode Ta og sett in en hovedbryter til tennings strømmen. Så gjemmer du bryteren inne i kupeen et sted. Da er det umulig å starte beistet Fattern har gjort det på alle bmwene han har hatt igjennom tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet Desember 29, 2005 Share Skrevet Desember 29, 2005 Eller kjøp et snapp-off ratt. Blir vanskelig å ta den uten noe å styre med... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostespiller Skrevet Desember 29, 2005 Share Skrevet Desember 29, 2005 Eller begge deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet Desember 29, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2005 Hmmm.Finner på så fete ideer hele tiden selv. Grùnder hode Ta og sett in en hovedbryter til tennings strømmen. Så gjemmer du bryteren inne i kupeen et sted. Da er det umulig å starte beistet Fattern har gjort det på alle bmwene han har hatt igjennom tiden. Hmm, ja morsomt å tenke ut nye ideer. Best å tenke ut ideene selv og gjøre jobben helt selv. Da skjønner jo tyvene ingen ting når de skal stjele bilen. De tror sikkert det er noe feil med bilen og lar den stå.. hehe Det med hovedbryter for tenningstrømmen er genialt. Kanskje mye enklere enn å sette på full brems. Har tenkt på denne ideen selv. Har faren din koblet et rele til tenningstrømmen som han styrer fra en liten bryter i kupeen? Kan man hente ut tenningstrømmen inne i kupeen ved sikringsskapet eller no? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostespiller Skrevet Desember 29, 2005 Share Skrevet Desember 29, 2005 Han henter det under panseret. Litt gjemt selvfølgelig. Dette er en genial løsning på cab feks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Desember 29, 2005 Share Skrevet Desember 29, 2005 Men selv om det ikke er strøm i bilen, så er det fortsatt mulig å ta den med seg. Så full brems opplegget er jo en sikrere løsning. Men strømmen er jo heller ingen dum ide. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå