Gå til innhold

Ungå biltyveri med automatisk full brems


sigklep
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått en liten ide som jeg tenkte jeg kunne dele med dere og som jeg gjerne vil ha noen synspunkter på. Biltyver er ofte ute etter å stjele bilen å stikke av med den. For å ungå at noen stikker av med bilen kan det være en ide å sette på full brems på alle hjulene. Jeg har lagt merke til at skolebiler (biler som brukes ved trafikkopplæring) har et ekstra bremsepedal. Ved å koble inne en slik ekstra hovedbremsesylinder som styres av en linær motor så kunne en automatisk sette på bremsen på alle hjulene. En elektrisk linær motor er vist under på bildet.

Ville prosjektet vært mulig og hensiksmessig å gjennomføre? Vet noen om det er enkelt å koble på en ekstra hovedsylinder på bremsesystemet?

h5019.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en liten ide som jeg tenkte jeg kunne dele med dere og som jeg gjerne vil ha noen synspunkter på. Biltyver er ofte ute etter å stjele bilen å stikke av med den. For å ungå at noen stikker av med bilen kan det være en ide å sette på full brems på alle hjulene. Jeg har lagt merke til at skolebiler (biler som brukes ved trafikkopplæring) har et ekstra bremsepedal. Ved å koble inne en slik ekstra hovedbremsesylinder som styres av en linær motor så kunne en automatisk sette på bremsen på alle hjulene. En elektrisk linær motor er vist under på bildet.

Ville prosjektet vært mulig og hensiksmessig å gjennomføre? Vet noen om det er enkelt å koble på en ekstra hovedsylinder på bremsesystemet?

h5019.jpg

er ikke no ekstra hovedsylinder på kjøre skolebiler. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.

Finner på så fete ideer hele tiden selv.

Grùnder hode :lol:

Ta og sett in en hovedbryter til tennings strømmen.

Så gjemmer du bryteren inne i kupeen et sted. Da er det umulig å starte beistet :lol:

Fattern har gjort det på alle bmwene han har hatt igjennom tiden.

Hmm, ja morsomt å tenke ut nye ideer. Best å tenke ut ideene selv og gjøre jobben helt selv. Da skjønner jo tyvene ingen ting når de skal stjele bilen. De tror sikkert det er noe feil med bilen og lar den stå.. hehe :)

Det med hovedbryter for tenningstrømmen er genialt. Kanskje mye enklere enn å sette på full brems. Har tenkt på denne ideen selv.

Har faren din koblet et rele til tenningstrømmen som han styrer fra en liten bryter i kupeen? Kan man hente ut tenningstrømmen inne i kupeen ved sikringsskapet eller no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...