Gå til innhold

Hva har politiet lov til???

Ostespiller
 Share

Anbefalte innlegg

Den dagen eg veit eg har kjørt så fort at eg mista lappen forbi ein kontroll, so ska dei jaggu få ta meg og... Ikkje fan om eg stoppe... Er ein grunn til at eg har 3.5liters motor...
Har ikkje kjøpt det for å køyra ifrå politiet, men når eg først har 3.5liter med 211hk, så ska eg no utnytte det viss eg skulle være uheldig å bli tatt for å ha køyrt altfor fort!!!

Ein 535 har 211 "gamle" hk... Politiet har mellom 130 - 200 "nye" diesel eller bensinhk... Men når det er snakk om såpass hk, så er det køyreferdigheta det går på... Veit aldri om eg slår dei før eg har prøvd!

Sorry Men må le litt av deg Hylland, du går jo rundt deg sjølv :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den dagen eg veit eg har kjørt så fort at eg mista lappen forbi ein kontroll, so ska dei jaggu få ta meg og... Ikkje fan om eg stoppe... Er ein grunn til at eg har 3.5liters motor...

Så du kjøpte deg 535 for å kjøre fra Politiet? Sorry pal, men måtte le litt når jeg så dette. Tåpelig spørr du meg...

Har ikkje kjøpt det for å køyra ifrå politiet, men når eg først har 3.5liter med 211hk, så ska eg no utnytte det viss eg skulle være uheldig å bli tatt for å ha køyrt altfor fort!!!

:roll: må le når jeg leser dette. har du en sivil bak deg og du har kjørt for fort har de tatt skiltnr ditt for lenge siden så sorry mac.. dette gjør de også i kontroller.. nytter ikke å prøve å leke tøff...

jeg har blitt stoppa en gang og da tok jeg buss i 5 mnd etterpå.. jeg klandrer ikke politiet for det for jeg er fullstendig klar over hva jeg gjorde og de gjorde jobben sin. men at de stopper mange for ingenting er sant. deilig å bo et sted med moderat mengde snut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på de greier å ta skiltnummeret ditt hvis du kommer i 150 forbi en radar\laserkontroll. Og må de ikke ta deg på stedet selvom de har skiltnummeret da? Kan vel bare si noen andre lånte bilen, men vet ikke hvem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har no selv kjørt BMW i 2 år nå fra jeg ble 18. Har kun vært stoppet en gang i bilbelte kontroll der han ville se vognkort og førerkort. Ellers har jeg aldri blitt stoppet i verken periodisk-, rutine- eller fartskontroll :)

Ellers har jeg oppdaget at de har sett litt stygt på meg når jeg sto parkert å venta på noen folk en gang. En passasjer sa også at de så veldig stygt på meg en vintermorgen i skumring når jeg kjørtemed tåkelys, så tror det var tåkelysene som var skyld i det stygge blikkene.

Jeg kjører da en svart BMW uten noen som helt form for styling, men skulle jeg bli tatt er det vell bare å skylde på hårfargen :lol: *blond*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på de greier å ta skiltnummeret ditt hvis du kommer i 150 forbi en radar\laserkontroll. Og må de ikke ta deg på stedet selvom de har skiltnummeret da? Kan vel bare si noen andre lånte bilen, men vet ikke hvem.

de har uansett gjort seg oppmerksom på bilen og huker deg inn neste gang de ser deg... vet ikke hvem som lånte bilen? DEN går de jo på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mye meninger og "fakta" her, uten at det er dokumentert enten fra lovdata eller politiloven. Mange som også er ivrige etter og "irritere" politiet. Kan man ikke bare være hyggelig da? Man kommer nok mye lenger ved og være hyggelig og samarbeide, prøver en å gjøre politiets hverdag sur kan de gjøre dagen din ennå surere, omtrent uansett hva du har gjort/ikke gjort kan de ta deg på gode gamle §3...

Og selv om en kanskje ikke har kjørt i strid med reglene, så hjelper nok det lite når det er to polititjenestemenns ord mot ditt eget.....så til slutt, vær greie med onkel Blå, så kanskje onkel Blå er grei med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er egentlig bare å legge seg flat og innrømme det man har gjort hvis man har gjort noe.. de som stoppa meg da jeg mista lappen var kjempegreie folk! snakka pent og rolig og sa jeg virka som en grei gutt ;) jeg visste jo at jeg hadde kjørt for fort så det er bare å legge seg flat. er liten vits å spille tøff hvis du vet du har gjort noe. men som sagt så stopper de mange unødvendig også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det du skriver bmwhans, opplevde noe av det samme når jeg ble stoppet. To hyggelige politifolk fra UP, som sa at de dessverre måtte inndra førerkortet mitt siden de hadde en måling på meg, selv om det ikke var snakk om noe stygg kjøring. To hyggelige folk som bare gjorde jobben sin :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada ikke noe vondt å si om de. de så nok at jeg var nervøs og da gidder de ikke kjefte. de gjør jo det de får betalt for de også. fortalte at det gikk nok litt fort og at jeg desverre fikk litt trøbbel med transport noen måneder. snakka så fint og pent til meg så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...