Gå til innhold

Varmeapperat funker ikke=(

Loite
 Share

Anbefalte innlegg

plutselig ville ikke varmeapparatet funke, det blåser ikke luft.. kommer varme.. men hjelper lite når det ikke er noe luft til å fordelle varmen med.. hva kan være galt? hva bør jeg sjekke først? jævli kaldt ute nå.. hehe.. hjelp meg! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plutselig ville ikke varmeapparatet funke, det blåser ikke luft.. kommer varme.. men hjelper lite når det ikke er noe luft til å fordelle varmen med.. hva kan være galt? hva bør jeg sjekke først? jævli kaldt ute nå.. hehe.. hjelp meg! :cry:

Det høres ut som om viften er problemet...sikring...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ikke den viftemotstand greia.. var igrunnen ikke likt en plass med de bildene og bilen min... så noen som vet hvor den ligger (ser ut) 92mod 316 e36. eller har noen andre ider? var ute å kjørte nå.. så sinnsykt gøy.. men så veldig kaldt.. glatt var det iallefall.. hehe... (ikke kjørt bmw på over en uke, må låne en golf 3 1,4.. så var gøy med bakhjulstrekk09 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. jau... da kjører jeg heller rundt uten... hehe.. er ikke så kaldt.. er jo varme.. men ikke noe luft.. så går greit når bilen blir varm.. men hadde nå vært greit å fiksa det.. venter enda på en smart jævel som kan si meg hva det kan være=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti gåen viftemotstand på flere bilmerker. Da har det vært slik at viften kun går på fullt eller av. Antar at det vil være lignende med BMW også uten at jeg har hatt dette problemet på BMW enda : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min 91 316i var var motstands-regulatoren defekt. Vifta funka kun på max. Denne regulatoren kommer du til ved å ta bort plata under hanskerommet. Står en kontakt som du bare drar ut, så vipper du ut regulatoren - setter inn en ny - plugger inn kontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette kan stemme.. fordi før den slutta og virke helt.. var det jævli snål.. virka bare på når jeg satt den på max. og nå er den helt gåen.. takk takk. det ser ut som dette er problemet.. bestille en ny en da.. takk takk=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt problemer med mitt varmeapparat. Men hos meg så virker den fortsatt ikke i det hele tatt på noen styrke.

Den sluttet gradvis å virke, samt den kom med "hvisslende" og pipende lyder utover høsten som var. Nu virker den ikke i det hele tatt.

Noen som har hatt et liknende problem? Er det selve motoren som er gåen? Har ikke fått tid til å sjekke den med strøm direkte på den fra batteriet. Er dette en lur måte å teste på om den virker eller ei? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være lageret i viften som er dårlig. Regner med at tilslutt er lageret så dårlig at motor trekker for mye strøm og en sikring ryker. Viftemotoren kan også "brenne" til slutt. Du kan jo sjekke sikringer og ev. kople på direktestrøm som du foreslår. Du merker fort hvis lageret er gåent hvis du plukker ut viften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...