BalleKnalle Skrevet Januar 1, 2006 Share Skrevet Januar 1, 2006 Som et alternativ til 320si presenterer BMW nå også 120d i racingutgave. Med en prislapp på ca 95.000 euro blir denne trolig noe rimeligere i innkjøp enn 3-serie raceren. 245 dieselhester og et dreiemoment på 450Nm ved 3.000 omdreininger kombinert med en 100-liters tank, høres behendig ut for langdistanseløp. Men den kan også med hell benyttes i kortere løp hvor den er homologert for gruppe N. Med både 320si og 120d tilgjengelige for motorsportsinteresserte kunder, regner BMW Motorsport med å selge rundt 200 baneklare kits til bruk i 2006-sesongen. 120d skal første gang i aksjon under 24-timersløpet i Dubai den 12.-13. januar hvor den skal driftes av tyske Team Schubert Motors. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 1, 2006 Share Skrevet Januar 1, 2006 haha... morsom ide... 245 hester ja .. en del det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der lokomotive Skrevet Januar 1, 2006 Share Skrevet Januar 1, 2006 hmm.. ser små gromt ut... hadde pyntet med 2 dører da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Januar 1, 2006 Share Skrevet Januar 1, 2006 Jeg syntes den der var RÅ jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 1, 2006 Share Skrevet Januar 1, 2006 Det må man si...hvis det nå er mulig å chiptrimme en motor hele 82 hestekrefter eller over 50% når det gjelder M47D20 motoren med 163 HK... tror jeg flere og flere vil stille store spørsmålstegn ved en alminnelig sugemotor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Januar 1, 2006 Share Skrevet Januar 1, 2006 Det må man si...hvis det nå er mulig å chiptrimme en motor hele 82 hestekrefter eller over 50% når det gjelder M47D20 motoren med 163 HK... tror jeg flere og flere vil stille store spørsmålstegn ved en alminnelig sugemotor... Ja tenkte litt på det samme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 1, 2006 Share Skrevet Januar 1, 2006 Rå bakfra! Det må man si...hvis det nå er mulig å chiptrimme en motor hele 82 hestekrefter eller over 50% når det gjelder M47D20 motoren med 163 HK... tror jeg flere og flere vil stille store spørsmålstegn ved en alminnelig sugemotor... Neppe snakk om bare vanlig chiptrimming her. Dette er jo ingen gateversjon. 320si'n kommer jo med 100hk mer i racingutgave enn gateversjon.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 1, 2006 Share Skrevet Januar 1, 2006 Rå bakfra!Det må man si...hvis det nå er mulig å chiptrimme en motor hele 82 hestekrefter eller over 50% når det gjelder M47D20 motoren med 163 HK... tror jeg flere og flere vil stille store spørsmålstegn ved en alminnelig sugemotor... Neppe snakk om bare vanlig chiptrimming her. Dette er jo ingen gateversjon. 320si'n kommer jo med 100hk mer i racingutgave enn gateversjon.. ....flotter det uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2006 Er, sånn jeg har forstått det, en lignende bil i bruk i dag... i såkalte VLN ( Die Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring ) løp på Nûrburgring (langdistanseløp). Degussa BMW 120d. 240hk v/4000omdr 550Nm v/2000omdr 0-100km/t på 4,9sek Toppfart 240km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 er det alpina-felger det der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2006 Rial 8x18 tror jeg det er... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 Rå bakfra!Det må man si...hvis det nå er mulig å chiptrimme en motor hele 82 hestekrefter eller over 50% når det gjelder M47D20 motoren med 163 HK... tror jeg flere og flere vil stille store spørsmålstegn ved en alminnelig sugemotor... Neppe snakk om bare vanlig chiptrimming her. Dette er jo ingen gateversjon. 320si'n kommer jo med 100hk mer i racingutgave enn gateversjon.. Trolig har du rett, men f.eks Renault Laguna kommer i disse dager med modellen Laguna GT dCi som har en to-liters common-rail diesel på 175 HK og 360 Nm. VW har forøvrig også annonsert at deres nye to-liter TDi snart kommer i en utgave med 170 HK. Jeg tipper at BMW kommer til å svare om ikke alt for lenge med en ny versjon av M47D20 motoren som yter rundt 185-190 HK.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2006 Blir vel noe sånt ja.. En får jo Ac Schnitzer chip til 2 literen, da yter den 200hk og 390Nm. I og med at Ac Schnitzer leverer saken mister en jo heller ikke garantien.. Tror det ligger litt potensiale i den motoren... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 Blir vel noe sånt ja.. En får jo Ac Schnitzer chip til 2 literen, da yter den 200hk og 390Nm. I og med at Ac Schnitzer leverer saken mister en jo heller ikke garantien.. Tror det ligger litt potensiale i den motoren... Hvis den kommende utgaven av M47D20 motoren får 190 HK har denne motoren på litt over 5 år hatt en effektøkning på 28,5 % ...er det evt. noen andre BMW motorer med en like imponerende utvikling ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Januar 2, 2006 Share Skrevet Januar 2, 2006 Bilen var rå den, og det må jo være helt konge me den motoren. Eneste jeg ikke likte var frontfangeren . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå