Gå til innhold

120d i racingutgave fra BMW

Share

Anbefalte innlegg

bb_38583.jpeg

bb_38582.jpeg

bb_38581.jpeg

bb_38580.jpeg

Som et alternativ til 320si presenterer BMW nå også 120d i racingutgave. Med en prislapp på ca 95.000 euro blir denne trolig noe rimeligere i innkjøp enn 3-serie raceren. 245 dieselhester og et dreiemoment på 450Nm ved 3.000 omdreininger kombinert med en 100-liters tank, høres behendig ut for langdistanseløp. Men den kan også med hell benyttes i kortere løp hvor den er homologert for gruppe N.

Med både 320si og 120d tilgjengelige for motorsportsinteresserte kunder, regner BMW Motorsport med å selge rundt 200 baneklare kits til bruk i 2006-sesongen. 120d skal første gang i aksjon under 24-timersløpet i Dubai den 12.-13. januar hvor den skal driftes av tyske Team Schubert Motors.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må man si...hvis det nå er mulig å chiptrimme en motor hele 82 hestekrefter eller over 50% når det gjelder M47D20 motoren med 163 HK... tror jeg flere og flere vil stille store spørsmålstegn ved en alminnelig sugemotor... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må man si...hvis det nå er mulig å chiptrimme en motor hele 82 hestekrefter eller over 50% når det gjelder M47D20 motoren med 163 HK... tror jeg flere og flere vil stille store spørsmålstegn ved en alminnelig sugemotor... :roll:

Ja tenkte litt på det samme :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rå bakfra!

Neppe snakk om bare vanlig chiptrimming her. Dette er jo ingen gateversjon. 320si'n kommer jo med 100hk mer i racingutgave enn gateversjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rå bakfra!

Neppe snakk om bare vanlig chiptrimming her. Dette er jo ingen gateversjon. 320si'n kommer jo med 100hk mer i racingutgave enn gateversjon..

....flotter det uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er, sånn jeg har forstått det, en lignende bil i bruk i dag... i såkalte VLN ( Die Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring ) løp på Nûrburgring (langdistanseløp). Degussa BMW 120d.

unbenannt16.JPG

DSCF0022.JPG

DSCF0023.JPG

240hk v/4000omdr

550Nm v/2000omdr

0-100km/t på 4,9sek

Toppfart 240km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rå bakfra!

Trolig har du rett, men f.eks Renault Laguna kommer i disse dager med modellen Laguna GT dCi som har en to-liters common-rail diesel på 175 HK og 360 Nm. VW har forøvrig også annonsert at deres nye to-liter TDi snart kommer i en utgave med 170 HK. Jeg tipper at BMW kommer til å svare om ikke alt for lenge med en ny versjon av M47D20 motoren som yter rundt 185-190 HK.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel noe sånt ja.. En får jo Ac Schnitzer chip til 2 literen, da yter den 200hk og 390Nm. I og med at Ac Schnitzer leverer saken mister en jo heller ikke garantien.. :D Tror det ligger litt potensiale i den motoren...

Hvis den kommende utgaven av M47D20 motoren får 190 HK har denne motoren på litt over 5 år hatt en effektøkning på 28,5 % ...er det evt. noen andre BMW motorer med en like imponerende utvikling ? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...