Evopower Skrevet Januar 2, 2006 Skrevet Januar 2, 2006 Ja slik som tema spør om; er det sant det som folk sier at det bare er å sette i veivakselen fra bmw sin gamle 2,4 liters diesel på en 325i motor så får den 2,7 liters volum? Er det andre bmw motorer denne veiven kan settes i? Må det gjøres noen endringer i motorstyringer?
Kjell Rune Skrevet Januar 2, 2006 Skrevet Januar 2, 2006 jeg trodde og d var bare bare. fant ut att d var d ikke så jeg gidde f.
Ole-P Skrevet Januar 2, 2006 Skrevet Januar 2, 2006 må ha andre stempler og råder også. og veiva er nesten umulig å få tak i. å bygge om til 2.7l er ikke bare bare, egner seg litt mere for seriøst turbo bygg der folk skal hente ut en del hk osv.
stian329 Skrevet Januar 2, 2006 Skrevet Januar 2, 2006 Ja det er faktisk så enkelt at motoren får 2,7liter slagvolum kun ved å bytte veiv, men det er totalt ubrukelig uten å skifte noen andre deler i samme slengen. Oppskriften er pissenkel den, skal du ha lavkomp(turbo) eller høykomp motor? Kan begge jeg, og det er faktisk ikke verre en bittelitt enkel matte Mvh Stian
propan Skrevet Januar 2, 2006 Skrevet Januar 2, 2006 Og bytter du kun veiva så er ventil og stempel ras i løpet av de sekundene du vrir om nøkkelen.. 5mm lengre slag er farlig gitt. Sett i 320 råder også så..
Aroid Skrevet Januar 2, 2006 Skrevet Januar 2, 2006 er det ikke bare så enkelt å sett på en 2.3 veiv på en B25 å få tak i nye 2.7 stempler? eller råden? No tenkt e bare sånn det har vårti gjort i fra b20 til b23 med 80 boring om at ikke det går ant å gjør likens på b25 til b27
propan Skrevet Januar 2, 2006 Skrevet Januar 2, 2006 Det vet jeg ikke,husker ikke slaglengden på b23,men jeg glemte å si at en må modifisere skjørtekantene ved m21 vei og b20 råder i b25.
Aroid Skrevet Januar 3, 2006 Skrevet Januar 3, 2006 på E28 den gamle 5serien er 2.5 å 2.8 likens blokk. Hvorfor får man ikke m20 motoren til å blir 2.8 med å skrift veiv stempel uten å bore? eller ligger 2.7 like ved 2800cc?
propan Skrevet Januar 3, 2006 Skrevet Januar 3, 2006 Fordi det er store sekseren. e28 ble da m30b25 og m30b28. M20 ble b25 og b27. Ring BMW og hør hvorfor.
Evopower Skrevet Januar 3, 2006 Forfatter Skrevet Januar 3, 2006 Ok, ble ikke så mye klokere... Den blokka passer bare med den veiven, mens de stemplene passer i blokka hvis du har toppen fra en viss motor, men kun sammen med rådene fra en annen motor...... hehehe. Noen sier også at 2,5e motoren til bmw, har 2,7 liters volum. Hvorfor ble den da kalt 2,5e og ikke 2,7e? hvis du tar en 2,5e blokk og setter en vanlig 2,5i topp på den har du 190 hk med en gang...mot 140 som var i 2,5e motoren originalt og 170 som var i 2,5i toppen originalt.
Aroid Skrevet Januar 3, 2006 Skrevet Januar 3, 2006 E30 325e er en økonomi motor som er slitesterk. støre volum og mindre hk = lengre leve tid på motoren. men jeg tror neppe du får 190hk bare for du setter på en 2.5 topp på en 2.7
Kjell Rune Skrevet Januar 3, 2006 Skrevet Januar 3, 2006 motoren heter og m20 b27 for de som har sett etter. 325 eta motoren har dårlig topp og stempler og råder vist nok. ikke noen motor og bygge på. jeg har en slik motor liggenes som jeg skal bygge turbo motor av når den tid kommer att jeg får tid. da blir d meste av deler byttet ut og jeg setter inn en smidd diesel veiv.
Ole-P Skrevet Januar 3, 2006 Skrevet Januar 3, 2006 lurer på hvor mange ganger denne disusjonen har vært oppe på div forum jeg. og ingen blir egentlig så mye klokere. hehe skulle nesten ha hatt en klistet tråd om akkurat m20b27 konvertering. hva man trenger til åssen kompforhold man vill ha osv. med konkrete info ikke jeg tror, jeg mener elle rjeg har hørt? selv er det mye jeg lurer på ang dette og jeg selv driver å skal bygge en 2.7l torbomotor av en m20b25 med disel veiv 130mm smidde råder og smidde stempler osv. men vet liksom ikke nok ennå.
mEhE Skrevet Januar 3, 2006 Skrevet Januar 3, 2006 dette har jeg også spurt om i en eller annet tråd\forum jeg ikke fant igjen.. da fikk jeg svar deiselveiv, 130mm råder fra m20b20 eller b23. m20b25 stempler etter facelift (fra88mod ++) da har du 2.7 motorvolum og kompresjon ypperlig for turbo!! noen av stemplene fra 88mod har forlenget skjørtekanter som tar nedi bunnen og må freses ned.. beste er vel å få taki stempler uten forlenget skjørtekanter! skal du ha høykomp motor må du vel frese ned blokka,var det 1,5mm? husker ikke helt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå