Bjørn 320 Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 Avfetting, høgtrykkspylar, svamp, tørking...funkar bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 bruker du avfetting tar du jo også wax,da .. veldig lite lurt om du ikke polerer opp etter hver vask...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 bruker du avfetting tar du jo også wax,da .. veldig lite lurt om du ikke polerer opp etter hver vask...... ...nettopp! Ville heller gått for SuperVask /Pan Glans eller noko som fjernar alt av asfalt og salt, men ikkje fjernar vox, berre legg på ekstra beskyttelse.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Januar 3, 2006 Share Skrevet Januar 3, 2006 Hmm...muleg det... Men brukar ikkje avfetting og svamp kvar gong...ikkje meir enn ca. 1 gong i mnd...er ikkje SÅ morsomt å vaske . Brukar då eit vaskemiddel (trur det heiter super wash eller noko sånt) som visst inneheld litt turtle wax. Ellers pleier eg å bruke høgtrykkspylar med varmt vatn ca. 1 gong i veka, inkludert ein spyling under...køyrer minimalt på salta veger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J Naustdal Skrevet Januar 3, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2006 Såg no i stad at da gjekk an å skru av antenna uten å måtte demontere feste til den (LYS Hjelper) har våre på den lokale esso stasjonen som fekk ny vaskar for nokre månadar sidan , og vart veldig fornøgd. tok vask med underspyling og greier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Januar 4, 2006 Share Skrevet Januar 4, 2006 Men hvor kan man stå med svamp om vinteren da? Får jo huden full av kjeft hvis man kommer med bøtte og svamp i selvvasken! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Januar 4, 2006 Share Skrevet Januar 4, 2006 Dr-S: dette har jeg også opplevd,men mener at så lenge man bruker høytrykken der til avspyling og skylling så kan man også gå over bilen med medbrakt bilshampo og svamp.det kan jo ikke ta så lang tid,max 10min og uten svampen sitter jo møkka fast så poenget med vask er da borte. hvis bilen til maser`n brenner får vedkommende kjøre i maskinen er ikke antenne på touring E34 så jeg slipper å tenke på det, men står det ikke på alle vaskehaller at antenna må fjernes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Januar 4, 2006 Share Skrevet Januar 4, 2006 Men hvor kan man stå med svamp om vinteren da? Får jo huden full av kjeft hvis man kommer med bøtte og svamp i selvvasken!Går fint hvis man vasker når folk er på jobb(dagtid), kansje lett for meg å si som er skiftarbeider . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 4, 2006 Share Skrevet Januar 4, 2006 Eller ta bilen til vask hos noen som vasker bilen for deg... det Lønner seg veldig... Ensjø bilpleie er døgnåpent.. og nesten altid ledig... det finnes selvsagt veldig mange andre steder, men dette stedet fungerer veldig bra.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Januar 4, 2006 Share Skrevet Januar 4, 2006 Men hvor kan man stå med svamp om vinteren da? Får jo huden full av kjeft hvis man kommer med bøtte og svamp i selvvasken!Går fint hvis man vasker når folk er på jobb(dagtid), kansje lett for meg å si som er skiftarbeider . OT: hvor pleier du vaske hen? Din gamle arbeidsplass? =) Får liksom ikke bilen ordentlig ren på denne årstiden.. Blir vel litt polish hos Kepler til våren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Januar 4, 2006 Share Skrevet Januar 4, 2006 Men hvor kan man stå med svamp om vinteren da? Får jo huden full av kjeft hvis man kommer med bøtte og svamp i selvvasken! Står i vaskehallen på jobben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 OT: hvor pleier du vaske hen? Din gamle arbeidsplass? =) Får liksom ikke bilen ordentlig ren på denne årstiden.. Blir vel litt polish hos Kepler til våren Er så heldig at jeg kan vaske på jobben, der har vi skikkelig høytrykksanlegg med og uten varmtvann etter ønske . Hvis jeg vasker bilen i by'n, så pleier jeg å vaske i kjelleren på gamle kremmerhuset, har ikke vaska bilen på Statoil i Slagenveien på mange år . Er klar for polish på Kepler til våren, det er Pål og Joakim(innehaverene) også, de var veldig fornøyd med BMW treffet og helt i ekstase over innslaget i Fahrfreude . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Januar 5, 2006 Share Skrevet Januar 5, 2006 Hmmm...har vært der nede før med en E39..men tror jeg skraper for mye ned der..bilen er laav Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå