Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Eg var 3 år og flytta bobbla til foreldrene 10 m på startmotoren, stoppa rett før eit "stup" på 2 meter i eit uferdigt byggefelt. (1973)

I mitt vaksne liv så har eg nesten køyrt på ein katt! ;)

Skrevet

Jeg klarte og kjør utfor 13 dager etter jeg hadde fått bilen... ca 1mnd etter jeg fikk lappen...

kom i en slak høyre sving hadde 80km/h (var 80zone) så kom jeg til et lite is parti... ræv ut, counter, r-counter snu bilen 180grader og ut på motsatt side av veien...

kunste kun frontfangeren... så det ble bare noen 1000lapper reparer for... ingen person skade..

Skrevet
Taka med en 200sx s13 jeg hadde før bmwen jeg har nå. totalvrak. hadde bare delkasko så tapte endel penger ja ](*,)

...kan vere glad at det berre kostar penger! :roll:

Skrevet

Må vel være på autobanen i en mercedes E220CDi

Vi bestemte oss for å kjøre hjem til Oslo, isteden for å stikke ut på byen når vi var i Berlin. Starta fra Berlin klokka 2330 på kvelden eller noe. Det ble bestemt at vi skulle kjøre det bilen var god for opp til Rostock. Argumentasjonen var da, at hvis vi ikke rakk fergen over til Danmark og ble stående på kaien i 1,5 time så var det ihvertfall ikke vår skyld...

Cruisecontrollen ble lagt på 230km/t (bilen gjør 228km/t maks) Dette fungerte fint, og det er utrolig hvor behagelig denne bilen er i høye hastigheter. Der jeg satt i baksetet så sovnet jeg...

Jeg våknet av at venstre bakdemper "bånna" med et skikkelig smell og bilen slang, kasta et øye på speedometeret som viste ca 190. At jeg er i live idag, legger creditten fullt og helt på antiskrenssystemet til mercedes og at det ikke var andre biler på veien.

Sjåføren hadde med sitt tunnelsyn oversett 2 halveis viktige skilter. 120 sone skiltet, og lang brå høyresving.

Legger ved et lite stemningsbilde :)

speed.jpg

Skrevet

Vel... 325 e30 smal vei, sving og buss i mot. Det ble valgets kval. 50 kmt rett i bussen, eller rett i en stolpe. Det endte i stolpen. Bilen var totalt smadret. var til og med bulk i taket.. Felgen forran eskploderte i sammen støte , og det var bare et par eier igjen på den.. Så helt dumt ut. Ble delt skyld.

Politi skulle prøve og finne ut farten min ved og måle bremse spor.

ja ja, sa jeg. ta fram en standar linjal. De er nemmelig på 25-30 cm..

Så har jeg fått skrens tett på 190 kmt.. Gikk fint det også. Kjente pulsen slo litt værre en normalt. Skalv i hele kroppen etter på .. Greide faen ikke kjører rasker en 80 kmt etter det.. Faen og flaks en hadde da.

:roll:

Skrevet

bare en ting jeg stusser på her. mange av ulykkene dere snakker om er i over 150kmt. hallo hva er det som er så morro å kjøre i den hastigheten på norske veier?. er jo ikke topp hastighet som er morro da. jippi ligger i 170 på strak vei. mye mere gøy å ligge i 60 i sikkelig svingete veier å kjenne bilen jobbe for alt den eier. bremse og aks. er aks'n som er morro. samt ligge breit osv.

har ikke noe annet ulykker på meg en da jeg fikk moset golfen.

dette med en golf 2 90mod

sto stille forran en fotgjenger overgang som var fartsdump også . med beiet på bremsen osv, var en liten gutt som gikk over veien. så i det gutten hadde kommet seg over veien kom det en micra å dyttet meg med låste hjul litt over 1 meter fremover og opp på fartsdumpa der ungen sto 2 sek tidligere. og moset hele rompa på golfen min. begge baksjermene taket bakluka og gulv invendig var totalt krøllet. og tro det eller ei. den ble reparert og ny lakert., hehe men hadde det smelt 2 sek før så hadde jeg blitt dyttet oppå en liten gutt på ca 8-9 år. det som gjorde det sikkelig spooky. ser altid ekstra godt i bakspeilet ved den fartsdumpa i etter tid.

Skrevet
Må vel være på autobanen i en mercedes E220CDi

Vi bestemte oss for å kjøre hjem til Oslo, isteden for å stikke ut på byen når vi var i Berlin. Starta fra Berlin klokka 2330 på kvelden eller noe. Det ble bestemt at vi skulle kjøre det bilen var god for opp til Rostock. Argumentasjonen var da, at hvis vi ikke rakk fergen over til Danmark og ble stående på kaien i 1,5 time så var det ihvertfall ikke vår skyld...

Cruisecontrollen ble lagt på 230km/t (bilen gjør 228km/t maks) Dette fungerte fint, og det er utrolig hvor behagelig denne bilen er i høye hastigheter. Der jeg satt i baksetet så sovnet jeg...

Jeg våknet av at venstre bakdemper "bånna" med et skikkelig smell og bilen slang, kasta et øye på speedometeret som viste ca 190. At jeg er i live idag, legger creditten fullt og helt på antiskrenssystemet til mercedes og at det ikke var andre biler på veien.

Sjåføren hadde med sitt tunnelsyn oversett 2 halveis viktige skilter. 120 sone skiltet, og lang brå høyresving.

Legger ved et lite stemningsbilde :)

speed.jpg

...det var altfor mykje info i det speedometeret!

Skrevet

2.klasse videregående skole, begynnelsen av 90 tallet, en klassekompis hadde nettopp fått lappen og hadde utrolig nok fått lånt en diger chev.suburban av en slektning. Ut på tur i et av friminuttene, kompisen skulle på død og liv kjøre opp en lokal alpinbakke (sommerstid), var nesten kommet på toppen men kjørte oss fast i leire i det øverste henget. Etter febrilsk gassing og ratting sklei bilen 90 grader slik at vi ble stående på tvers av bakken i noe som ihvertfall føltes som 45 graders helling. Selvfølgelig med passasjersiden rettet nedover bakken. Det var relativt lite behagelig å sitte inni en 3 tonns veltepetter, på tvers i en alpinbakke og føle at den minste bevegelse får bilen til å tippe rundt og fortsette ned bakken. Men det endte bra, han fikk utrolig nok lirka oss løs og ned med nesa først.

Skrevet

Har noen episoder.

Det var i august, jeg hadde hatt bilen min i to mnd og en kompis av meg hadde kjøpt seg en 318 ettermiddagen dagen før. På vei ut fra skolen, skulle han lukke opp takluken på bilen sin og gadd da ikke å se på veien, der jeg stod i krysset og ventet i kø. Han smalt i meg bakfra, heldigvis at jeg kjørte BMW, minimale skader. Heldig for meg og heldig for kompisen min.

Det andre var i høstferien, kjørte over Steinsletta, som bil nummer to bak en polsk registrert Skoda Fabia. Det regnet og var tåk og kveld. Plutselig kommer det en elg ut i veien, en svær okse. Den lille Fabiaen traff oksen i ca 80 - 90km/t. Så for den ned i en dyp grøft og dro meg seg to små bjørke trær og ett skilt. Oksen ble slengt 3 - 400m ut på ett gjorde, den sneiet bilen min i luften. Helt jævlig å se mannen i bilen. Taket var presset inn til nakkestøtten, og den stakkars mannen klemt i mellom :( Etter den episoden fikk jeg mer repekt for det å kjøre. Det kan få tregiske utfall. Glad jeg ungikk å treffe elgen selv.

Skrevet

Skulle være sjåfør for nåken til Høyanger ifrå Balestrand... Kjørte de inn og skulle hente de senere på kvelden... Da de ringte var eg selvfølgeleg seint ute, så eg heiv meg i bilen og ga gass... Kjørte ein 90 TD 4x4 Toyota Hiace lang versjon...

Vegene mellom Balestrand og Høyanger er svingete, humpete og trange, men eg kjente vegen så eg ga på litt... Kom igjennom ein sving i 120 og der stod det ein hjort midt i vegen. Reiv rattet til meg og svingte motsatt veg før eg girte ned i 3 og svingte tilbake med full gass... Klarte å unngå den nett så vidt, men det var fordi den flytta seg ein del og... Ellers hadde eg tatt den med sida på bilen...

Ei venninne av meg tok 2 hjorter samtidig med bilen sin... Ein på kvar side av bilen... Nesten ingen skader på bilen... hehe.

Anna opplevelse var når eg var seint ute til ein fest med Mazdaen til mor mi... Mazda 323 stasjonsvogn 93 modell. Fullasta bil med personer og bagasje. Hadde 110 inn i ei 40sone og tenkte at det var litt for kriminelt, så eg bremsa ned til 90... Dette var rett etter at eg fekk lappen og rett før eg fant ut at det var fartsdumper i 40-sona... Ska sei bilen hoppa bra i 90 over ein sånn fartsdump...

120 inn i ein tunnell med skarp sving der det er is i svingen... Det var på turen heim igjen ifrå festen med Mazdaen.. Lite trafikk på den vegen, men hadde det komt bil imot då, så hadde ikkje mamma hatt ein Mazda idag for å sei det sånn... Tørte ikkje å bremse eller nåke når eg såg isen, så eg svingte til og bilen kom omtrent sidelengs gjennom svingen før eg retta den opp igjen.. FLAKS FLAKS FLAKS

Skrevet
60km/t rett inn i ein murvegg... Flytta heile motoren og girkassen 3 cm bak... Eg gjekk uskadd ut av bilen...

140km/t forbi ein bil i ein 90graders sving... Gjekk fint det bortsett frå at bilen tok 180grade før den tok ein 180 graders sving til og sklei inn i eit kryss der eg berre slapp ut clutchen og kjørte fint vidare... Han eg kjørte forbi må ha trudd eg var Petter Solberg....

Punkterte i ein sving i 170km/t med ein Granada... Eineste som skjedde var at det sa PANG og bilen fortsette gjennom svingen i 170km/t før me stoppa og skifta hjul.. Hehe...

140km/t forbi en bil i en 90 graders sving???hmm, ærlig talt den hørtes drøy ut.

Jeg kræsja min første bil en 90mod camry gxi v6 da jeg nettopp hadde fått på 17tommere og senkesett og trodde jeg var verdens beste sjåfør :shock:

da fjerde gir var nesten tomt ( nesten 200km/t ) kom i en slakk sving så trodde jeg at jeg så noe fram i der og slapp seff gassen. :evil:

180grader rundt og på låste hjul ca 140-150meter med ræva ned på et jorde som lå ca tre meter nedfor veien og stupte kråke ca 15meter bortover på taket før jeg stoppa.

Hadde ikke belte på men kravla bare ut og var på jobb neste dag.

Bilen var totalvrak. Var aleina i bilen også heldigvis.

Makan til englevakt skal det ikke være og mulig å ha.

Faktisk så 5år etter på så kom det en e36 325 i ca samme hastighet i den svingen og dro også av veien bare på andre siden av veien og tok med hagegjerde til han som bodde der! Bilen var full av folk men det gikk nokså bra med de. Da lå motoren 20-30meter fra selve bilen så det var et voldsomt kræsj det og. Kondemnert den også.

Skrevet
Lite trafikk på den vegen, men hadde det komt bil imot då, så hadde ikkje mamma hatt ein Mazda idag for å sei det sånn...

Kanskje ikke en sønn, heller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...