Gå til innhold

BMW E21 Med svart tak? (bilder)

Patrick B
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann.

Fikk ikke roen over meg, da jeg aldri har sett vinyltak som option fra BMW, ei heller bilder.

Men bildene taler jo sitt, og det er vinyltak. Spørsmålet er jo da om det er levert fra fabrikk. På 70-tallet og tidlig 80-tall var det populært med vinyl på både Opel og Ford på ettermonteringssiden, men levert fra uorginale leverandører (med dog med "orginal" passform).

La inn en tråd på E21-forumet i Nederland, og Jeroen som driver det er en like ihuga E21-entusiast som meg - bare at han er mer den "orginal-polizei" typen... Og han kunne heller ikke huske noe orginal vinyl...

http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?p=11333#11333

Men det var kjekt av deg å legge ut de bildene, for jeg kan ikke ha husket å ha sett E21 med vinyl før - selv om E21 har stått mitt hjerte nærmest de siste 15 år (og etter ca 40 stk i personlig eige...).

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dette var en artig sak! Jeg har heller aldri sett en e21 med vinyltak, men de tøffe bildene bekrefter jo at det fantes. Jeg husker ikke helt når sidespeilene ble flyttet fra dørsiden til hjørnet av vinduet, men antar at det var i ca 1980, og dermed tipper jeg e21'n er fra 80-82. Du vet kanskje hvilken årsmodell det der var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg begynner å bli usikker selv, fattern mente det var originalt, men så var det faktisk slik at han har vel hatt 3-4 stk og den på bildet var vet knappe et år da han kjøpte den. Jeg må si meg enig at jeg også syntes det var litt spesielt, da jeg ALDRI har sett en lignende BMW E21, og jeg kan si meg selv som en E21 entusiast da det er den peneste 3-serien etter min mening, og den er vel slik at man hater eller elsker E21! JEg det sistnevnte! Men for ikke å spore helt av..! Bilen er pen ellers da? :wink: Dog med de originale "felgene" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som sjansene er tilstede for at dette er utført etter fabrikken da ja. Men bilen var tøff den, lurer på om det er samme blåfarge som jeg har på min. Har en 320/4 som kvalifiserer som veteran i år, men den trenger en liten redningsoperasjon; stått parkert i nesten 3 år. Får lage en tråd ut av den redningsoperasjonen når våren kommer, hadde vært artig å fått den på veien igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som sjansene er tilstede for at dette er utført etter fabrikken da ja. Men bilen var tøff den, lurer på om det er samme blåfarge som jeg har på min. Har en 320/4 som kvalifiserer som veteran i år, men den trenger en liten redningsoperasjon; stått parkert i nesten 3 år. Får lage en tråd ut av den redningsoperasjonen når våren kommer, hadde vært artig å fått den på veien igjen.

Ja lag en tråd med masse bilder! :wink: MEn fargen åp denne bilen er grå, ser faktisk litt blå ut på bildene tatt me mobilen, men den er grå! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg viste fattern bildet, og han sa at taket var likt, men at han hadde 4-dørs. Ellers var felgene like, og hårsveisen var veldig tidsriktig. ;)

Nå tar det jo heilt av...

Og siden når ble E21 levert med 4-dørs?? :?

Tror jeg stoler litt mer på min egen hukommelse og viten enn enkelte foreldres husk her ja... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, han sa "men jeg mener å huske at jeg hadde 4-dørs", altså var han ikke helt sikker. Begynner å bli noen år siden.

Men en ting er sikkert, og det er at taket var i svart vinyl. ;)

Bare bilder som gjelder får å få noe fra gamle dager dokumentert! :wink:

Har du noen bilder da? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, han sa "men jeg mener å huske at jeg hadde 4-dørs", altså var han ikke helt sikker. Begynner å bli noen år siden.

Men en ting er sikkert, og det er at taket var i svart vinyl. ;)

Bare bilder som gjelder får å få noe fra gamle dager dokumentert! :wink:

Har du noen bilder da? :lol:

Jeg skal høre etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å finne noe på dette i ETK, og tviler på at det er originalt fra BMW. Men det fantes og finnes en rekke firmaer som gjør forskjellige ting. Og får det like pent som det kunne blitt om det var originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, fant et bilde, og scanna:

e21vinyltak8yz.jpg

Fattern mener fremdeles at bilen hadde svart vinyltak pga at den var gått rundt, og at forrige eier av den hadde reparert det på denne måten...

(Oppdatering: Var visst en fyr på et verksted eller noe som sa noe sånt som: "Dere er klar over at denne bilen har gått rundt, og taket er gjort sånn for å skjule skader?", så det kan godt være antakelser fra mekanikerens side...

Takene ser jo identiske ut, samme skjøt langs siden og likt ved c-stolpe.)

Kan ta en titt og se om jeg finner fler senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...