Gå til innhold

Lurer på litt ting ang E34


NSS
 Share

Anbefalte innlegg

Skal prøve å fikse bilen helt perfekt nå har jeg bestemt meg for :) Så derfor lurer jeg på litt ting:

-Jeg syns bilen min virker bitte litt småvinglet bak, kan det da være traversforingene, eller bare rett og slett for myke dempere?

-Håndbrekket tar ikke skikkelig, selv om bremsebånd var nye i sommer. Noen tips for å fikse det?

-Viskern på frontruta, tar så vidt borti panseret, noen måter å fikse det på?

-Litt løs girspak, hva er feil da? Giroverføringsstaget?(eller hva det heter)?

Takker for ALLE svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Håndbrekket tar ikke skikkelig, selv om bremsebånd var nye i sommer. Noen tips for å fikse det?

-Viskern på frontruta, tar så vidt borti panseret, noen måter å fikse det på?

Hjelpe deg litt på vei. Håndbrekket må vel kanskje bare strammes?

Visker motoren på e34 er desverre elendig. Vet om noen som har byttet den når den begynner å dra på årene stopper den ikke der den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndbrekket mitt funket skikkelig i 1 mnd før det ble slapt igjen :( Og da har jeg kun brukt det til parkering. Håndbrekk er noe de i bayern burde lært litt av andre bilmerker om :P Kan det være en slapp vaier? Eller er det jeg som er stokkdum og ikke klarer å fikse det skikkelig? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småvinglete bakende:

Vanskelig å finne ut av uten å prøve bilen (iallefall for meg)Dersom det er traversforingene, så vil du sikkert merke det ved igang-kjøring..

Det kan være dekk og felg..Jeg har feil innpress på vinterfelgene mine+ballonghjul--> bilen er ganske vinglete, og ustabil.

Det kan også være dempere fjærer som du sier..

Håndbrekket:

Prøv å stramme på nytt (inni "bremsetromla"), er ikke så lett å få det HELT perfekt, bare ta deg god tid :wink:

Viskeren:

Da har du sikkert slark i vindusviskermekanismen...Jeg byttet hele dritten..ca 1500kr for nye overføringer.

Løs girspak:

Det er sikkert "giroverførings-foringene"..Det går an å få kjøpt reparasjonskit..Det har jeg gjort

Håper dette hjelper deg litt på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir litt gjentagelser av tidligere innlegg, men ...

Slitte traversforinger er ikke uvanlig, selv om det kan være andre ting. Jeg hadde gått for uretane foringer hvis jeg skulle bytte dem. Bilen blir da fastere i fisken. Ulenmpen kan være litt mer støy.

Du må bytte hele vinduvisker mekanismen. Går fint an å gjøre selv hvis man er litt fingernem.

Når det gjelder håndbrekk må du stramme justeringsskruen inne i bremsetrommelen. Du strammer hardt til først, og deretter løsner slik at trommelen går lett rundt. NB! Før du gjør dette slakker du viren inne i bilen, slik at du har litt å gå på senere.

Slarkete girspak skyldes at plastforingene er slitt, så disse må byttes. Må du gjøre det på verksted er ikke dette noen stor jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Da er det nok bare det at jeg har litt for tynne dekk, og for myke dempere, fordi baken styrer ikke seg selv, jeg bare synes at den kommer litt fort ut noen ganger.

Takker for MASSE bra svar :) Skal jeg prøve å få fikset disse småtingene, skal ha bilen på eu-kontroll denne mnd :S Må hvertfall stramme håndbrekket til da :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viskerne mine gikk nedi panseret osse,men når panseret skulle lakkes pga steinsprut ba jeg lakkereren justere det da jeg trodde det var panserets feil... fikk igjen bilen med god klaring mellom visker og panser :lol:

må vel skifte uansett,men har fått utsatt det litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...