Gå til innhold

Lovlig med angel eyes?


Diggern
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er vel ikke så sinnsykt bra lys i de grøftelysene at man blir blenda? blir mer forbanna på tåkebaklys som er på i hytt o pine. da blir det fullt lys fra meg også. ps hadde en løytnant på kjøreskolen i forcen som mente dette var tull. skulle ha på fullt lys hele tida også på tunge kjøretøy! hadde måtte stoppe for hver trailer du møtte da vøtt. mange meninger i norge ang dette tydeligvis :lol:

møtte igår kveld en suburban med en hel rekke 1000metere i grillen,men ikke tro han blenda ned. jeg blinka som besatt med lysa,men det var vel som å blinke til sola med en lommelykt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som mye annet her så ble det vel OT. men leveres ikke bmw med angel eyes fra forhandler? ser mange nye bimmers med det så ulovlig er det vel ikke?

jepp. det stemmer. med det tror jeg er bare i fra 98-99model. rett meg vist jeg tar feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å samle tråden litt, siden det ser ut som man har fått et siste -final- answer:

1- Ja, angeleyes er lovlig

2- Møter man på en prippen fyr på EU-kontrollen, så må de være korrekt godkjent (E-merking på lykteringene, evt selve lykte hvis det er en hel enhet?)

3- skal man bruke angeleyes, så må man bruke dette i kombinasjon med ENTEN grøftelys/tåkelys eller nærlys. Ikke begge samtidig. Hvis samtidig, så blir du 1300,- fattigere og får en -haug- med irriterte billister "etter" deg. Dette selvsagt hvis været tilsier annet, se punkt 4.

4- kjører man med grøftelys/tåkelys og angeleyes om kvelden (når det er mørkt), så bryter du loven (1300,- i bot). Dette fordi det er for -lite- lys som lyser opp veien. (Hvis dette skal være lov, så må det være vær som tilsier at man trenger det, og nærlys må brukes samtidig med tåke/grøftelysene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som mye annet her så ble det vel OT. men leveres ikke bmw med angel eyes fra forhandler? ser mange nye bimmers med det så ulovlig er det vel ikke?

jepp. det stemmer. med det tror jeg er bare i fra 98-99model. rett meg vist jeg tar feil

Det kom som standard på 2001 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener ettermonterte angeleyes ser helt jævlig ut. burde vært forbeholdt de bilene som ble levert med dette orginalt.. værste jeg ser er golf3 med angeleyes. er bare slik jeg får lyst å knuse noe

...Kva med ettermontert på BMW? (er einig i at det ikkje kler anna enn BMW, men til gjengjeld så er det meget bra på den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel egentlig ikke lov med mer enn 2 parklys totalt foran!

Med mindre bilen er typegodkjent med angeleyes,så er det strengt tatt ikke lov. Angeleyes består jo av 4 lyskilder. MEN... så oppdaterte tror jeg ikke hverken "onkel" eller "biltrangsynet" er når de står å fryser langs veiene i Norges land... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...