Gå til innhold

Lovlig med angel eyes?


Diggern
 Share

Anbefalte innlegg

Angels eyes blir definert som park lys, ergo er de lovlig å kjøre med sammen med grøftlys/tåkelys. Hørte om detta på et lokalt bil verksted.

Park og tåkelys/grøftlys er lovlig å kjøre med dersom kjøre forholdet tilsier at du at du må kjøre med det. OG det er ingen definisjon på hvilke forhold som tilsier at du kan kjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det lovlig å kjøre med,vil den gå gjennom eu kontrollen med de på?

Alt etter hvem du treffer på..Jeg fikk mangellapp på mine angeleyes av biltilsynet..Men de var nok ikke sterke nok, og det virket som om kontrolløren SKULLE finne feil på bilen min..

Strengt tatt så er ingen lys lovlige uten e-merking? Og det er det vel på dine lykter dersom de er orginale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel egentlig ikke lov med mer enn 2 parklys totalt foran!

Med mindre bilen er typegodkjent med angeleyes,så er det strengt tatt ikke lov. Angeleyes består jo av 4 lyskilder. MEN... så oppdaterte tror jeg ikke hverken "onkel" eller "biltrangsynet" er når de står å fryser langs veiene i Norges land... :wink:

Må vist sitere meg selv!

F.eks en E36 er aldri levert med angeleyes orginalt,dermed ikke typegodkjent med denne type lykter.

Så om det er HELT lovlig med ettermonterte angeleyes på biler som ikke leveres med det orginalt spørs nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lovlig å kjøre med,vil den gå gjennom eu kontrollen med de på?

Alt etter hvem du treffer på..Jeg fikk mangellapp på mine angeleyes av biltilsynet..Men de var nok ikke sterke nok, og det virket som om kontrolløren SKULLE finne feil på bilen min..

Strengt tatt så er ingen lys lovlige uten e-merking? Og det er det vel på dine lykter dersom de er orginale?

tja..fikk mangellapp på varseltrekanten på biltilsynet på øøkern (eu kontr på 123MB). var tysk type og ikke godkjent i norge ! ? helt mongo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leita etter mangellappen,men den er borte etter så mange år. hadde den lista med feil som de ikke fant på verksted. bla oljelekkasjer fra motor som viste seg å være svetting(bilen var 18år) han som tok testen sa selv når han fikk den inn at han hata tysk import biler for det var alltid noe galt med dem. gikk så løs på understellet med kubein!! for å se etter rust. neste eu kontroll foregikk på følgende måte: ga vognkortet til en kompis av en kompis som jeg møtte på fest som hadde en kompis som stempla godkjent uten å ha sett bilen. genialt.skulle hatt tak i den fyren nå igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke låv å ha 4 park lys på en bil. uten om vist ikke den er 2 parklys samma lykt. 2 i vær lykt. det er no lov. men ikke vist du har 4. 1 i vær lykt.

Alle model med 2 lykter

2 lykter = 2 park lys = lov

2 lykter = 4 park lys = lov

4 lykter E30 E34 osv.

4 lykter = 2 park lys = lov

4 lykter = 4 park lys = ikke lov!!

Reglene sei faktisk ikke det er lov. Uansett om lyktene er E merket.

Folkens vi lever i Norge. lyktene kommer ikke her i fra.

For i det heile tatt så må man ha TUV godkjent papiret for at det skal var godkjent. Det skal følge med i pakken når du kommer lyktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...