Maxxsonics Skrevet Januar 7, 2006 Share Skrevet Januar 7, 2006 de gamle EMW som ble laget på rundt 50 tallet, er det noen hær som har noe informasjon eller noen bilder og slik av de? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 7, 2006 Share Skrevet Januar 7, 2006 EMW 340 1953 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 7, 2006 Share Skrevet Januar 7, 2006 her er logoen til EMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxxsonics Skrevet Januar 7, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2006 stilig!! ble de bare produsert 340 og bare 53modeller? er det eneste jeg har funnet om disse bilene.. for dette var vel egentlig ett BMW eid selskap eller tar jeg helt feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 7, 2006 Share Skrevet Januar 7, 2006 noen som kan fortelle masse om EMW? har jeg akldri hørt om før... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 7, 2006 Share Skrevet Januar 7, 2006 Eisenacher Motoren Werke, EMW, var et østtysk bilmerke som ble produsert i perioden 1945-1955. Fabrikken lå i Eisenach. BMWs fabrikk i Eisenach ble konfiskert av DDR etter andre verdenskrig, og Autovelo ble grunnlagt og startet opp produksjonen av førkrigsbiler. Bilene som ble produsert var identiske med de BMW hadde produsert, og de ble også solgt under bilmerket BWM. Autovelo ble saksøkt og endret navnet til EMW. EMWs logo er lik BMWs, bortsett fra at de blå fargene er erstattet med rødt. Etterhvert ble EMW faset ut til fordel for Wartburg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 7, 2006 Share Skrevet Januar 7, 2006 hva folk vet... jeg som trodde jeg "kunne litt"... dette var moro... hadde aldri hørt om EMW før .. takk for vekkelsen..heh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 ...det er det som er moro med eit slikt forum....tilsaman veit me "alt"!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 Steike... Aldri høyrt om EMW eg heller.. på tide å ta eit djupt dykk ned i historiebøker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 Fant litt historie generelt om BMW.. Var litt om EMW der også http://www.bmwportal.net/modules.php?na ... cle&sid=42 EDIT: Her er noko på Norsk.. http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php ... 1903&tid=8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 8, 2006 Share Skrevet Januar 8, 2006 Faderen er i besittelse av en gammel EMW, står pr dags dato svært forkommen i en gammel møkkerkjeller. Eneste jeg har plukket med meg hjem er et emblem: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå