Gå til innhold

Automatkasse E30 320i vs. 325i


Ronny M
 Share

Anbefalte innlegg

Hmm...nå blei jeg veldig usikker. Alle heter jo 4HP22 men det er en haug med forskjellige betegnelser på slutten.

320i:

4HP22

4HP22-ZC

4HP22-ZE

4HP22-US

4HP22-RU

4HP22-TM

4HP22-WT

4HP22-YJ

o.s.v.

325i:

4HP22-AF

4HP22-AH

4HP22-AO

4HP22-YO

4HP22-VX

o.s.v.

Ingen 320 kasse har samme betegnelse som en 325 kasse. Kanskje den ikke passer likevel? Hva er forskjellen på alle de forskjellige kassene egentlig?

Når jeg taster inn serienr på bilen min så får jeg en lang liste med automatkasser: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1441&mospid=47275&btnr=24_0050&hg=24&fg=05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bil som er ombyggd fra m20b20 til m20b25, der tror jeg faktisk det fortsatt er en gearkasse fra 320 som sitter på. Hastighet mot turtall spriker i allfall veldig fra det som er "standard" fo 325.

Mulig svinghjulet kan variere litt fra modell til modell, men da de har samme blokka vil jo også festene være like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det gjort. Nye kassa går som en drøm! :D

Men det var ikke helt uten banning og lovord om at jeg aldri i livet skal bytte kasse på en sånn bil igjen. For der var det trangt å komme til!

Fant også ut at det ikke finnes noe som helst elektronikk som er koblet til kassa. Skjønner egentlig ikke hvor jeg hadde fått det fra...

Må takke sjefsmekanikeren, bruttern, for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...