Gå til innhold

Bensinforbruksmåler viser fullt forbruk..?


Evopower
 Share

Anbefalte innlegg

På bilen min viser bensinforbruksmåleren inni turtelleren fullt forbruk når bilen går på tomgang eller når jeg kjører vanlig. Den viser fullt uansett. Når jeg triller på giret nedover en bakke, går den tilbake til 0, men ellers står den konstand på fullt. Hva kan være feilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres for meg ut at alt er i orden med måleren din. Bensinmåleren er forhåndsinnstilt fra fabrikk, og måler rett og slett vakuumet i innsugsmanifoilen i forhold til farten. Når du har bilen i gang (i gir og fart) og slipper gassen, stenger du gasspjeldet = fullt vakuum= ingen bensinforbruk. Når bilen står i ro, kan man ikke bruke noe på mila...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener, hvilken slanger er det jeg bør lete etter lekkasjer på? Det merkelige er at det skjedde etter at jeg byttet bakaksling og ikke har koblet på speedometerledningen på difflokket enda...

Bensinforbruksmåleren har sammenheng med speedometeret.

Når du har satt tilbake denne ledningen vil du nok få funksjon igjen. :)

Den skal regne ut forbruk over avstastand og vil derfor ikke få signal om at bilen er i bevegelse uten denne. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres for meg ut at alt er i orden med måleren din. Bensinmåleren er forhåndsinnstilt fra fabrikk, og måler rett og slett vakuumet i innsugsmanifoilen i forhold til farten. Når du har bilen i gang (i gir og fart) og slipper gassen, stenger du gasspjeldet = fullt vakuum= ingen bensinforbruk. Når bilen står i ro, kan man ikke bruke noe på mila...

Når bilen står stille vil den vise maks forbruk, da den vil forbrenne bensin uten å tilbakelegge en avstand. Det er først når bilen har en hastighet mot et turtall og en gaspjeldåpning som er lesbar for målingsfeltet den vil gi utslag.

Uten turtall med i dette regnestykket ville den heller ikke kunne regnet seg til utvekslingen. F.eks. om du holder 5000 rpm i første gear eller 2000 rpm i 4. gear. ved samme gasspådrag og hastighet.

Derfor går også måleren fra maks forbruk til lavere forbruk i det du starter bilen, å til du er oppe i en viss hastighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...