Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Synes personer som ikke vet med 100% sikkert hva de prater om skal holde kjeft.

En E36 har register kjede, ikke reim...

LOL

Jeg skulle til å nevne noe om "å kaste stein i glasshus" Men du kom meg i forkjøpet :wink:

Skrevet

Først

Synes personer som ikke vet med 100% sikkert hva de prater om skal holde kjeft.

En E36 har register kjede, ikke reim...

Dæven jeg er treg.. Men seriøst, sier man at folk skal holde kjeft, BØR man kunne det man selv snakker om.. Blir bare flaut ellers :D

Skrevet
Først
Synes personer som ikke vet med 100% sikkert hva de prater om skal holde kjeft.

En E36 har register kjede, ikke reim...

Dæven jeg er treg.. Men seriøst, sier man at folk skal holde kjeft, BØR man kunne det man selv snakker om.. Blir bare flaut ellers :D

WORD! :D

Skrevet

jada ;)

Men det er fordi bilen din er såpass "ny".

320 og oppover kom vel med kjede fra starten av i 91, mens vi under 320 har reim. Vet ikke helt når årsskifte var når det ble kjede på alle jeg. rundt 93-94, folkens? Eller noe senere?

Skrevet

M42 motoren har kjede fra 92.. Dvs at det er bare M40 motoren som har reim på E36 fram til den ble byttet ut med M43 motoren (kan hende jeg blanda noe motorbetegnelser her nå)

Skrevet

Ser ut som du surrer litt, for M43 er en 1,8liter, og siden j0lle har en 316, så kom ikke de med en 1,9 motor før i 1999. Og Da ble den som sagt en 1,9 liter. M43 er da en 1,8, så dette går vel ikke overens. 316 som kom i 1999 kom vel enten med M42/B19 eller M44/B19.

Så det tyder på at M40 kom med kjede, og da tipper jeg i perioden 95-96 kanskje. Noen som kan bekrefte/avkrefte?

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at M40 ikke ble levert lenger enn til 94 eller noe..

Noen som har eksperter på motorbetegnelser må nok svare oss her gitt :)

Pedi,propan, bmwe9, noen?! :)

Skrevet

Men det er jo bare å se i motorguiden og modellguiden.

316 kom ikke med en 1,9 liter før i 1999. Og M40 er da den eneste motoren frem til da.

Skrevet

sjekke gamle eukontroller for å se kilomterstanden på biler(som har vært i norge noen år) BIltilsynet lagrer de gamle eukontrollene.

På denne måten fant en kamerat ut at golfen hans var stilt 100 000 tilbake

Skrevet

Vet ikke hvem som mest idiot her da....

Michael som startet denne tråden har en E36 318is og den har register KJEDE.

M40 hadde remdrift, men BMW gikk tilbake til kjede igjen på M43, så de hadde kun registerrem i noen få år. M40 har visse svakheter når det gjelder slitasje av vippearmer, og det latterlig korte serviceintervallet på registerremmen.

Så dere har helt rett i det..

M43 er en oppgradering av M40 med følgende store fordeler:

- Ruller på vippearmene. Det stopper kamakselslitasjeproblemet.

- Kamkjede. Du slipper å bytte registerrem hver 40000 km.

- Direkte tenning. Du slipper fordeleren.

M40B16: Ifra 1990-1994

M43B16: Ifra 1993-1998

M40B18: Ifra 1989-1994

M43B18: Ifra 1993-1998

M42B18: Ifra 1993-1996

M44B18: Ifra 1994-1998

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...