Beams Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Skrevet Mars 22, 2006 Slangen jeg bruker nå sitter visst etter spjellet.. Skal den være koblet før eller etter spjellet?
mOMOe Skrevet Mars 26, 2006 Skrevet Mars 26, 2006 OT: Kan noen forklare meg hvorfor man må forskyve tenning ved turbokonvertering? Har skjønt at det oppstår tenningsbank, men hvorfor? ved turbokonvertering får man økt komp. som fører til at man får ukontrollert tenning (komp.tenning) aka tenningsbank. dvs bensindampen tenner fortere enn den vanligvis gjør og fører til feil tenning i forhold til stempelets posisjon. den tenner da før stempelet har nådd øvre dødpunkt og hemmer på denne måten motoren.. ved å stille tenninga til ca 10-12 grader negativ tenning intreffer da tenningen på riktig tidspunkt.. andre måter å slippe tenningsbank på er å senke brennverdien på bensina (fylle 98, vanninsprøytning, flaske farris på tanken osv)
mOMOe Skrevet Mars 26, 2006 Skrevet Mars 26, 2006 Slangen jeg bruker nå sitter visst etter spjellet.. Skal den være koblet før eller etter spjellet? hvis det er til turbotrykksmåleren du mener er det jo samma da. men kan jo være greit å ha den etter spjeldet, da får du jo med undertrykket også ved stengt gasspjeld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå