Peoplez Skrevet Januar 14, 2006 Skrevet Januar 14, 2006 Hva er forskjellen? og hva er bra? Og er det enkel eller dobbel vanos på en r6 2,2 170hk?? 02. mod
Fredrik Skrevet Januar 14, 2006 Skrevet Januar 14, 2006 Hva er forskjellen? og hva er bra?Og er det enkel eller dobbel vanos på en r6 2,2 170hk?? 02. mod M54B22 motoren har dobbel Vanos... http://www.bmw.dk/teknisk/en_artikkel.asp?id=5
Peoplez Skrevet Januar 14, 2006 Forfatter Skrevet Januar 14, 2006 Hva er forskjellen? og hva er bra?Og er det enkel eller dobbel vanos på en r6 2,2 170hk?? 02. mod M54B22 motoren har dobbel Vanos... http://www.bmw.dk/teknisk/en_artikkel.asp?id=5 ok,takk! Kor mykje dreiemoment har den motoren?
Fredrik Skrevet Januar 14, 2006 Skrevet Januar 14, 2006 Ikke mye i alle fall dvs? 210 Nm ved 3500 Nm...
Peoplez Skrevet Januar 14, 2006 Forfatter Skrevet Januar 14, 2006 Ikke mye i alle fall dvs? 210 Nm ved 3500 Nm... er det så slappt da? 2,2 på 170hk er vel ok?
Hakon Skrevet Januar 14, 2006 Skrevet Januar 14, 2006 har kjørt en slik bil bare i 2001 mod. nei det er en kjempefin bil og i 99% av tiden er den fantastisk, men de få gangene man vil at bilen virkelig skal flytte seg er ikke motoren sterk nok. men den er veldig raffinert. det er sant at man nesten ikke kan høre at den er i gang.
Peoplez Skrevet Januar 14, 2006 Forfatter Skrevet Januar 14, 2006 har kjørt en slik bil bare i 2001 mod. nei det er en kjempefin bil og i 99% av tiden er den fantastisk, men de få gangene man vil at bilen virkelig skal flytte seg er ikke motoren sterk nok. men den er veldig raffinert. det er sant at man nesten ikke kan høre at den er i gang. ok, 0-100 på 9,1 sekund. er vel ok? Korleis går en e36 320ia 2,0 150 hk cab iforhold til en 520ia 2,2 170hk?
Fredrik Skrevet Januar 14, 2006 Skrevet Januar 14, 2006 har kjørt en slik bil bare i 2001 mod. nei det er en kjempefin bil og i 99% av tiden er den fantastisk, men de få gangene man vil at bilen virkelig skal flytte seg er ikke motoren sterk nok. men den er veldig raffinert. det er sant at man nesten ikke kan høre at den er i gang. Enig...og 170 HK ved 6250 rpm er selvfølgelig mer enn nok til norske veier. Jeg ville ikke ha fokusert for mye på dreiemomentet når det gjelder denne motoren...tross alt har den kun 20 Nm mindre enn E60/E61 523i og der er det få om noen som klager...
Peoplez Skrevet Januar 14, 2006 Forfatter Skrevet Januar 14, 2006 har kjørt en slik bil bare i 2001 mod. nei det er en kjempefin bil og i 99% av tiden er den fantastisk, men de få gangene man vil at bilen virkelig skal flytte seg er ikke motoren sterk nok. men den er veldig raffinert. det er sant at man nesten ikke kan høre at den er i gang. Enig...og 170 HK ved 6250 rpm er selvfølgelig mer enn nok til norske veier. Jeg ville ikke ha fokusert for mye på dreiemomentet når det gjelder denne motoren...tross alt har den kun 20 Nm mindre enn E60/E61 523i og der er det få om noen som klager... ja, men den går nå bra ?! hehe
Fredrik Skrevet Januar 14, 2006 Skrevet Januar 14, 2006 har kjørt en slik bil bare i 2001 mod. nei det er en kjempefin bil og i 99% av tiden er den fantastisk, men de få gangene man vil at bilen virkelig skal flytte seg er ikke motoren sterk nok. men den er veldig raffinert. det er sant at man nesten ikke kan høre at den er i gang. ok, 0-100 på 9,1 sekund. er vel ok? Korleis går en e36 320ia 2,0 150 hk cab iforhold til en 520ia 2,2 170hk? Om 0-100 Km/t på 9,1 sekunder er bra eller dårlig for deg kan bare du avgjøre. E36 320i med automatgear klarer 0-100 Km/t på 10,6 sekunder og har en topphastighet på 214 Km/t. E39 520i med automatgear og M54B22 motoren klarer 0-100 Km/t på 10,2 sekunder og har en topphastighet på 220 Km/t. Den beste modellen med den aktuelle rekkesekseren på 2,2 liter er uten tvil E46 320i med et manuelt gear...
ovex Skrevet Januar 14, 2006 Skrevet Januar 14, 2006 Eg har ein heilt orginal 2,2 liter, som ikkje er chippa, eller gjort noko anna med heller. Etter det eg har spora så er det lite eller ingenting å hente på konfilter, chipping, eksos ol. Derfor har det for meg blitt eit mål å halde den orginal. Motoren vert eg meir og meir fornøygd med, men det var ommstilling frå å ha vore i TDI verden nokon år. Caben er 1550 kg og passar denne mototen nydeleg. Kreftene er riklege, men ikkje nokon racingmaskin (som eg tidlegare har hatt i mellom anna nokon Porschar). Forbruket er i snitt rundt 0.9 l pr mil...noko som ikkje er så verst spør du meg. Her er litt tekniske data: Motor Antall sylindre 6 Ventiler pr. sylinder 4 Slagvolum 2171 cm3 Slaglengde/boring 72 mm/80 mm Maksimalt Dreiemoment 210 Nm ved 3500 O/min Kompresjon 10.80 : 1 Effekt 170 hk ved 6100 O/min 125 kW ved 6100 O/min Lykke til med valget av ny bil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå