Gå til innhold

Hvordan kan det komme bensin i oljen?(e30)


Bmw-Racer
 Share

Anbefalte innlegg

Har spekulert mye!hva som er årsaken til at olje nivået stiger.Trodde først det vat kjølerveske som var årsaken?men veske nivået minker ikke :roll: så tok jeg komp test på motoren,men verkstedet kunne ikke finne noen feil :shock: så fikk jeg testet cO innholdet i radiatoren,der var det heller ikke noe feil.Så nå spekulerer jeg på,om det kan være bensin i oljen.Men hvordan i himmelens navn kan den komme i oljen.bmwen (316 86 mod)bruker lite bensin.Har noen hvert bortig samme problem?Så tar jeg med stor takk i mot svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist stempel ringer og tettnings ringer er dårlig vil det komme bensin i oljen. du kan ta opp peile pinnen og lukte på olja

Vil ikke kompresjonen synke hvis stempelringene er dårlig?

Den vil synke viss stempelringene er dårlige.

Ved dårlige oljeringer tror jeg ikke en ser det like godt.

Det de ofte sjekker ved en komp.test er forskjell mellom sylindrene.

Den vil ved kun slitasje være ganske jevn.

En ser også hva kompresjonen er, men den er det ikke sikkert de vet hva skal være heller i utgangspunktet.

Så lenge den er mere enn 7,6:1 kan det virke som "normalt".

Men jeg ville ikke stolt helt på våre uttaleser ved en slik feil som beskrevet.

Det kan være veldig mye som fører til det du har forklart.

Det kan også være summen av flere ting som ligger i grenseland når det gjelder tilstanden på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil tro det kommer av gjennomslag i stemplene!! er det topp- pakning hadde de funnet det på kom.testen..

om du har tatt komp. test er det ikke sikkert at den finner det.. er så utrolig mange forskjellige måter å ta komp. test på!noen måler bare om det er stor forskjell mellom sylindrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette trenger ikke å bli dyrt. Det vrimler jo av E30 motorer på opphuggingene. Hadde samme problemet på en Sierra jeg hadde. På den var det ventiltetningene. Etter jeg byttet dem, var problemet løst. Feilen ligger enten i ventilteninger, stempleringer som ikke holder tett lenger eller sprekk i toppen eller gåen toppakning....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved komp test er det ikke sifferet på måleren som betyr noe men om alle er like,som flere her antyder.

Er ringene slitt så går det bensin igjennom,men om du faktisk merker det på pinnen er litt rart da det skal mye til.

Har du merket noe etter olje skift?

Grunnen til at olja blir sort f.eks er at den vasker sylinder veggene for sot og olja tar det med seg når stempel er på vei ned. Er ringene slitt går bensinen samme veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardt behandlede biler m. alu.topp får ofte bensinstank i oljen.

Om det gjør utslag på komp.test vet jeg ikke sikkert. Men tror det kan variere med motorens temperatur ved testen og type testutstyr ang. nøyaktigheten på det.

Men dette er bare et forslag/spekulasjon og ikke en diagnose på feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...