Gå til innhold

Hvordan kan det komme bensin i oljen?(e30)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har spekulert mye!hva som er årsaken til at olje nivået stiger.Trodde først det vat kjølerveske som var årsaken?men veske nivået minker ikke :roll: så tok jeg komp test på motoren,men verkstedet kunne ikke finne noen feil :shock: så fikk jeg testet cO innholdet i radiatoren,der var det heller ikke noe feil.Så nå spekulerer jeg på,om det kan være bensin i oljen.Men hvordan i himmelens navn kan den komme i oljen.bmwen (316 86 mod)bruker lite bensin.Har noen hvert bortig samme problem?Så tar jeg med stor takk i mot svar.

Skrevet

hmm.. husker ikke helt hvordan det var, men bensina kunne komme fra stempla .. enten om det er sprekk i toppen eller noe, husker dessverre ikke veldig mye av forklaringa jeg selv fikk, men er mulig å få bensin i olja ja..

Skrevet

Gjennomslag i motoren kan føre til det. Dårlige oljeringer på stemplene kan kansje også føre til det samme.

Ev. dårlige ventiltetninger?

Tror det meste av "hinder" mellom sylinderene og motorens oljekanaler kan føre til dette.

Skrevet

Hei du bmw power! Men hvis det er sprikk i toppen ,hadde ikke verkstedet som tok komp test,sett det på sin måling av motoren?ikke hveit jeg :oops: men trodde at når en tar en slik test,så veit en "nesten"alt om hvordan motoren er i stand :wink:

Skrevet
vist stempel ringer og tettnings ringer er dårlig vil det komme bensin i oljen. du kan ta opp peile pinnen og lukte på olja

Vil ikke kompresjonen synke hvis stempelringene er dårlig?

Skrevet

Byttet olje for 1 uke siden.Så sa en kammerat av meg,om jeg har den gammle oljen enda,å det har jeg,jeg måtte kjenne om det luktet bensin???å faktiskt det gjorde det.

Skrevet
vist stempel ringer og tettnings ringer er dårlig vil det komme bensin i oljen. du kan ta opp peile pinnen og lukte på olja

Vil ikke kompresjonen synke hvis stempelringene er dårlig?

Den vil synke viss stempelringene er dårlige.

Ved dårlige oljeringer tror jeg ikke en ser det like godt.

Det de ofte sjekker ved en komp.test er forskjell mellom sylindrene.

Den vil ved kun slitasje være ganske jevn.

En ser også hva kompresjonen er, men den er det ikke sikkert de vet hva skal være heller i utgangspunktet.

Så lenge den er mere enn 7,6:1 kan det virke som "normalt".

Men jeg ville ikke stolt helt på våre uttaleser ved en slik feil som beskrevet.

Det kan være veldig mye som fører til det du har forklart.

Det kan også være summen av flere ting som ligger i grenseland når det gjelder tilstanden på det.

Skrevet

jeg vil tro det kommer av gjennomslag i stemplene!! er det topp- pakning hadde de funnet det på kom.testen..

om du har tatt komp. test er det ikke sikkert at den finner det.. er så utrolig mange forskjellige måter å ta komp. test på!noen måler bare om det er stor forskjell mellom sylindrene.

Skrevet

Dette trenger ikke å bli dyrt. Det vrimler jo av E30 motorer på opphuggingene. Hadde samme problemet på en Sierra jeg hadde. På den var det ventiltetningene. Etter jeg byttet dem, var problemet løst. Feilen ligger enten i ventilteninger, stempleringer som ikke holder tett lenger eller sprekk i toppen eller gåen toppakning....

Skrevet

Ved komp test er det ikke sifferet på måleren som betyr noe men om alle er like,som flere her antyder.

Er ringene slitt så går det bensin igjennom,men om du faktisk merker det på pinnen er litt rart da det skal mye til.

Har du merket noe etter olje skift?

Grunnen til at olja blir sort f.eks er at den vasker sylinder veggene for sot og olja tar det med seg når stempel er på vei ned. Er ringene slitt går bensinen samme veien.

Skrevet

Som nevnt tidligere kan det være mye som gjør det.

Hvor langt har bilen din gått???

Kan også ta med skjev topp (hardt behandlet med kald motor) eller slitespor langs sylinderveggene.

Skrevet

Hardt behandlede biler m. alu.topp får ofte bensinstank i oljen.

Om det gjør utslag på komp.test vet jeg ikke sikkert. Men tror det kan variere med motorens temperatur ved testen og type testutstyr ang. nøyaktigheten på det.

Men dette er bare et forslag/spekulasjon og ikke en diagnose på feilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...